Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهرستان آستارا خواستار تردد خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی به این شهرستان به منظور توسعه گردشگری و رونق اقتصادی استان گیلان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس شورای اسلامی آستارا روز پنجشنبه در جلسه این شورا گفت: از 16شهرستان استان گیلان، فقط ساکنان شهرستان های رودبار، رودسر، آستارا و بخشی از تالش از مزایای تردد خودروهای منطقه آزاد بندر انزلی محروم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پاشا سماپور افزود: فاصله انزلی تا آستارا 144 کیلومتر است و تردد خودروهای خارجی با پلاک منطقه آزاد انزلی در شهرستان های یاد شده، سبب رونق گردشگری در استان خواهد شد.
وی اظهار کرد: با وجود فاصله 280 کیلومتری منطقه آزاد ارس تا ارومیه، مردم ارومیه از مزایای تردد خودروهای منطقه آزاد بهره مند هستند و امیدواریم با توجه به فاصله کم انزلی تا آستارا، خواسته ما نیز با پیگیری استاندار گیلان، فرماندار و نماینده آستارا تحقق یابد.
رئیس شورای اسلامی آستارا بیان کرد: در سال 93 افزایش شعاع تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی تا آستارا مورد موافقت استاندار وقت گیلان و مسئولان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور قرار گرفت، اما هرگز اجرا نشد.
سماپور ادامه داد: شورای اسلامی شهرستان آستارا با استفاده از همه ظرفیت های موجود، برای خدمت به مردم تلاش می کند و امیدواریم مسئولان جهت توسعه همه جانبه، همکاری لازم را اعمال کنند.
منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه ایران، در سال 1384 در استان گیلان تاسیس شد و از سال ۱۳۹۲ با افزایش محدوده آن در پهنه آبی، خاکی و ساحلی سه شهرستان رشت، انزلی و آستانه اشرفیه را دربر گرفت.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي منطقه آزاد انزلي بندر آستارا گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست

صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تبریک روز جهانی کارگر اظهار کرد: مقام معظم رهبری با انتخاب عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» برای سال جدید نقشه راه توسعه کشور را برای یک سال آینده ترسیم کردند که مهمترین ضلع تحقق این شعار نیروی کارگران است.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی حاصل از فروش بیشتر نفت برای توسعه کشور چاره کار نیست، خاطرنشان کرد: با سازماندهی تولید در کشور و برداشتن گام های اساسی در این زمینه می توان عرصه را بر فعالیت های مولد اقتصادی باز کرده و زمینه رشد و توسعه را فراهم آورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیل در روند تولید باید همراه با بها دادن به نیروی کار و قشر کارگران باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۵ هزار نفر نیروی کار بیمه شده اجباری در واحدهای تولیدی اردبیل مشغول به کار هستند که باید تلاش کنیم با رونق دادن به بخش تولید این میزان را افزایش دهیم.

بدری توسعه مبتنی بر تولید پایدار را یادآور شد و بیان کرد: کارگران سختکوشی که در جبهه خودکفایی کشور تلاش می کنند باید مولفه جهش تولید را با کارآمدی بیشتر هدفگذاری کنند تا زمینه توسعه روزافزون فراهم آید.

وی جامعه کار و کارگری را شریف ترین جامعه در روند بهبود اقتصاد کشور نام برد و گفت: امروزه یکی از پیش زمینه‌های توسعه پایدار تمرکز بر تولید است که ضروری است تا با محوریت واحدهای تولیدی و ارتقای زیرساخت‌های اشتغال زمینه پیشرفت اقتصادی و افزایش ثروت مردم منطقه را فراهم آوریم.

کد خبر 6094572

دیگر خبرها

  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد