Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ با بالا رفتن قیمت ارز و افزایش قیمت انواع کالا در کشور، حال زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه "مُردن هم گران شد" به گوش می‌رسد.

حال برای پیگیری این موضوع که آیا قیمت‌ قبور هم افزایش پیدا کرده است یا خیر با مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید خال - مدیر عامل و عضو هیئت مدیره سازمان بهشت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، در خصوص بالا رقتن قیمت قبر در چند روز اخیر، گفت: «لایحه‌ای تحت عنوان "اصلاحیه قیمت قبوردر بهشت زهرا" وجود دارد که با رأی اکثریت مطلق اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسیده است. این لایحه دو کارکرد مهم دارد؛ در حوزه‌ی شفاف سازی قیمت‌ها بسیار کمک می‌کند و همچنین شرایطی فراهم کرده تا مستندان و نیازمندان بتوانند از خدمات سازمان بهشت زهرا استفاده کنند. به طور کلی این لایحه سیستم قبور رایگان را برای شهروندان تهرانی درنظر گرفته است یعنی هرشهروند تهرانی که به سازمان بهشت زهرا مراجعه کند، طبقه اول قبر به رایگان و طبقه دوم و سوم را با قیمت رایانه‌ای حداکثر یک میلیون تومان دریافت خواهد کرد. همچنین  کلیه خدمات متوفی با  مبلغ 500 هزارتومان هزینه می‌شود. اگر فردی همین مبلغ را نداشته باشد، سازمان بهشت زهرا آن را در 12 قسط تقسیط و اگر توان پرداخت آن را هم نداشته باشد، سازمان می‌تواند قبر را به رایگان به او ببخشد.»

به گفته خال  در سال گذشته، 22 هزار و 500 قبر رایگان به شهروندان تهرانی داده شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در سایر قطعات بهشت زهرا قیمت قبر از صفر ریال تا حداکثر 16 میلیون تومان وجود دارد، افزود: «قبر 16 میلیون تومانی قبری است که 47سال از قدمت آن گذشته و 47سال توسط سازمان به آن خدمات (فضای سبز، نظافتی، جدول کشی، بتن ریزی و ...) ارائه شده است.»

خال اظهار کرد: «نکته  لایحه مذکور این است که به شهروندان نشان می‌دهد خط بطلان و کاربرد قبرهای نجومی، قبرهای صد میلیونی، دویست میلیونی و ... هیچ پایه و اساسی ندارد و کذب محض است.  این لایحه بیشتر به نفع شهروندان مستمند است.  گفته‌هایی مبنی بر گران شدن قیمت قبور و گران شدن مُردن، صحت ندارد. به عنوان مدیرعامل سازمان بهشت زهرا اعلام می‌کنم که حداقل قیمت قبر در بهشت زهرا رایگان است و حدود 80 درصد شهروندان از این سیستم استفاده می‌کنند. همچنین 3 درصد شهروندان از قبرهای 16 میلیونی استفاده می کنند. در قطعه‌ی روزِ قبر سه طبقه، یک طبقه آن رایگان و دو طبقه دیگر آن یارانه‌ای محاسبه می‌شود.»

 

 

خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گران ارز بهشت زهرا رایانه هیئت مدیره برنا قیمت مدیرعامل خبرگزاری برنا تهرانی صحت خال گران شد تهرانی ها گورخواب گران شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۸۰۰ هزار تومانی به ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون تومان و ربع سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۱۵ دلار رسید.

کد خبر 6093000 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان