Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایلنا،احمد مازنی با اشاره به آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی و مباحث مطرح شده در این جلسه، گفت: در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت فضای مجازی در جهان و ایران ارائه شد همچنین پیشنهادات مختلفی در دو بخش آفندی و پدافندی یعنی ایجابی و سلبی مربوط به این حوزه مطرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: وضعیت رسانه‌ها در فضای مجازی در این جلسه نیز مورد کارشناسی قرار گرفت کلیاتی در رابطه با این موضوع مطرح شد که مقرر است کار تکمیلی  و جامع‌تری برای جلسات آینده آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نظام جامع رسانه و نظام صنفی رسانه، بیان کرد: دولت باید این دو موضوع را به صورت لایحه به مجلس ارائه دهد اما بسیار تأخیر کرده به همین دلیل کمیسیون فرهنگی دراین زمینه نامه‌ای به دولت نوشته و فرصت زمانی تا 15 مرداد برای آنها در نظر گرفته است در صورتی که دولت این موضوع را به صورت لایحه ارائه ندهد نظام جامع رسانه به صورت طرح در کمیسیون فرهنگی بررسی می‌شود.

مازنی با اشاره به حاشیه‌های روز گذشته جلسه شورای عالی فضای مجازی، خاطرنشان کرد: با آقای صالحی وزیر فرهنگ در این زمینه صحبت‌هایی شد ایشان امیدوار بود تا زمان مقرر شده بتوانند دو لایحه نظام جامع رسانه و نظام صنفی رسانه را به مجلس ارائه دهند.

وی در پاسخ به اینکه آیا نظام جامع رسانه و نظام رسانه‌های نوین با یکدیگر هم‌پوشانی ندارد، توضیح داد: در جلسه‌ای که با دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد مقرر شد در تمام مواردی مرتبط به فضای مجازی همکاری و هم‌افزایی لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کد: در صورتی که فضای مجازی به قانونگذاری نیاز داشته باشد نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی ورود می‌کنند در صورتی که در حوزه وظایف و تصمیمات شورا فضای مجازی موضوعی مطرح شود سعی می‌شود با کمک به شورا مسائل رفع شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: احمد مازنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گزارش بازدید از محله جوادیه توسط آقای امانی ارائه خواهد شد، اظهار کرد: معاون فنی و عمرانی شهرداری هم درخصوص دو پروژه مهم یادگار امام (ره) و شهید شوشتری توضیحاتی ارائه خواهد داد. انتخاب قائم مقامان ذیحساب و ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه نیز قرائت خواهد شد. همچنین اصلاحیه غرف و میادین در این جلسه بررسی می‌شود.

وی با اشاره به حواشی جلسه قبل شورا، خاطرنشان کرد: این اتفاقات در شورایی که زنده است و قلب همه برای موضوعی مهم همچون حمل و نقل می‌تپد، می‌افتد و مسئله طبیعی است و نباید مهم قلمداد شود. مجلس زنده چنین مسائلی را هم دارد.

چمران گفت: ما در شرایط خاصی هستیم و برخی موارد مطرح شد که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. متاسفانه موارد عنوان شده ضرر می‌زند. البته این موضوعات ربطی به شورا ندارد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مطالب خوبی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب منتشر کردند، یادآور شد: رسانه‌ها درخواست‌های مردم در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی را جویا شوند. دادستان کل کشور نامه بسیار خوبی به دولت ارسال کرده بود و فکر می‌کنم دولت باید این موضوع را پیگیری کند. البته وزیر صمت نسبت به این مسئله قول پیگیری داده است.

چمران با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان نمایشگاه‌های رسمی پذیرفته شده است، تصریح کرد: بودجه خوبی برای تقویت و توسعه نمایشگاه شهر آفتاب در نظر گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد