Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، سیاوشی در خصوص اخباری که اخیرا مبنی بر فیلترینگ اینستاگرام منتشر شده است، اظهار داشت: به اعتقاد من حق دسترسی آزاد به اطلاعات حق بدیهی مردم است و در قانون اساسی هم بر آن تاکید شده است، علاوه براین دولت هم در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش و حتی بعد از آن بارها براین موضوع تاکید کرد که حق دسترسی آزاد به اطلاعات برای مردم محفوظ می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فیلترینگ اینستاگرام هم نتیجه‌ای هم‌چون فیلتر تلگرام دارد، افزود: همانطور که دیدیم و با توجه به آماری که مبنی بر خارج شدن افراد از تلگرام پس از فیلترینگ اعلام شد، درصد پایینی از مردم از تلگرام خارج شده بودند و مابقی با فیلترشکن به تلگرام می‌آمدند، اینستاگرام هم اگر فیلتر شود همین نتیجه را در پی دارد. ضمن اینکه اینستاگرام هم فرصت است هم تهدید و متاسفانه نتوانسته‌ایم از فرصت‌های آن به اندازه کافی بهره ببریم، با فیلتر کردن اینستاگرام فرصت تهدید آن از بین نمی‌رود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته بحث فیلتر اینستاگرام منبع موثقی ندارد، اما اینکه نوجوانان مجبور شوند با فیلترشکن وارد اینستا شوند راه‌ها را برای ورود آنها به فضاهایی باز می‌کند که اصلا مناسب نیست. 

نماینده مردم تهران با بیان اینکه اینستاگرام برای بعضی فرصت شغلی و حوزه کار است، خاطرنشان کرد: در عین حال این موضوع هم وجود دارد که تهدیدهای فضای اینستاگرام برای نوجوانان ما بسیار زیاد بوده است، اما راه حل آن فیلترینگ نیست. 

سیاوشی با اشاره به فیلم جشن دلتنگی که در خصوص آسیب‌های فضای مجازی به روابط ساخته شده است، گفت: فیلم جشن دلتنگی فارغ از کیفیت آن، شروع خوبی برای آموزش و شروع آموزش در این زمینه بود، علاوه براین صداو سیما هم تیزرهایی اخیرا پخش می‌کند که اگر سعی کند با عقل و منطق همخوانی بیشتری داشته باشد، شروع خوبی در این زمینه است. 

وی در ادامه با اشاره به ماجرای اعترافات دختر نوجوان، اظهار  کرد: برخورد با نوجوانان و جوانان وارد فضای لجبازی و لجاجت شده است و لجبازی با نوجوانان را با این رفتارها دامن می‌زنند، به نظر من این واکنش با یک نوجوان اصلا درست نبود و دستگیری دختربچه‌ای در این سن و پخش اعترافات وی به دلیل حرکات موزون باعث نمی‌شود دیگران متوجه تهدید اینستاگرام شوند.

سیاوشی افزود: علاوه براین من به شخصه این دختر را نمی‌شناختم که با دستگیری او و واکنش کاربران نسبت به این موضوع او را شناختم، در نتیجه این رفتارها با نوجوانان و جوانان نتیجه عکس می‌دهد. ما دائما به دنبال مجازات هستیم، بیاییم در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی پیش قدم شویم.

وی در پایان گفت: با یکی از دوستان خود در حوزه حقوق و فقه در خصوص موضوع این دختر نوجوان صحبت می‌کردم و ایشان گفتند اگر موضوع در خصوص جرم این فرد اشاعه فحشا بوده، صدا و سیما با نشان دادن وی در تلویزیون بیشتر اشاعه فحشا کرده است. در مجموع به نظر من نباید با او این رفتار می‌شد و اصلا محق این که در تلویزیون به آن شکل از او اعتراف گرفته شود نبود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 تبلیغات حقوق صدا و سیما فیلترینگ نماینده مردم تهران جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان امروز به کار خود پایان می‌دهد و بهترین‌های این جشنواره امروز (سه‌شنبه) معرفی می‌شوند.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان و تالار هنر اصفهان با حضور ۱۶ اثر نمایشی در رشته‌های عروسکی، صحنه‌ای و زنده عروسکی روزهای شانزدهم و هفدهم اردیبهشت برگزار شد.

وی افزود: فراخوان این جشنواره آبان ۱۴۰۲ به تمام سازمان‌ها و مراکز فرهنگی هنری استان که در زمینه نمایش در سطح کودک و نوجوان فعالیت دارند، ارسال شد و در این فراخوان ۲۵ گروه کانونی و ۳۹ گروه آزاد شرکت کردند که پس از بازبینی اولیه ۱۶ برتر اثر به مرحله استانی راه یافتند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از داوری آثار توسط داوران استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی امیر شیخ جبلی و منصور قربانی، همچنین منیرالسادات سجادیان بهترین‌های این جشنواره امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ همزمان با اختتامیه این جشنواره معرفی می‌شوند.

صیرفی‌نژاد گفت: از برنامه‌های اجرایی همزمان با جشنواره، کارناوال شادی عروسک‌ها کانون با حمایت شهرداری منطقه ۱۰، تالار هنر و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بود که در مناطق محروم این منطقه اجرا شد و در این برنامه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مسابقه در محله حصه، روز شادی برای کودکان و نوجوانان این محله رقم زد.

وی اظهار کرد: منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با حمایت مالی از این رویداد فرهنگی و هنری، در نشر و گسترش فعالیت‌های نمایشی و حمایت از استعدادهای کودکان و نوجوانان در رشته‌های نمایشی به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری کرد.

کد خبر 751326

دیگر خبرها

  • برادر همسر رهبری: به لحاظ عقلانی تلگرام باید بسته می‌شد | گفتم از نفسش بیندازید تا بگوید چشم!
  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • موضع جالب برادر همسر رهبر انقلاب درباره فیلترینگ
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب