Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@20:02:56 GMT

تشییع پیکر آیت الله محسن دوزدوزانی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۵۷۸۴۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم در اين مراسم که با حضور نمايندگان بيوت مراجع تقليد، حضرات آيات حسيني بوشهري ، سيد احمد خاتمي، جمعي از نمايندگان مجلس خبرگان رهبري، فضلا و استادان حوزه و مردم ارادتمند علما و روحانيت برگزار شد، پيکر مرحوم آيت الله دوزدوزاني از مسجد امام حسن عسکري تا حرم مطهر کريمه اهل بيت تشييع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پيکر مرحوم آيت الله دوزدوزاني پس از اقامه نماز به امامت آيت الله سبحاني در يکي از رواق هاي صحن امام رضاي حرم مطهر کريمه اهل بيت به خاک سپرده شد.

مراسم بزرگداشت اين عالم رباني امشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم برگزار مي شود.

آيت الله سبحاني درباره مرحوم آيت الله دوزدوزاني گفت: آن مرحوم شخصيت علمي بارزي داشت و قريب هفتاد سال در حوزه تدريس و شاگردان بسياري تربيت کرد و خدمت عظيمي به حوزه هاي علميه کرد.

آيت الله سبحاني افزود: مرحوم آيت الله دوزدوزاني را در خدمت انقلاب و از ارکان آن توصيف کردند و گفتند: هرگونه تجليل از آن مرحوم بسيار به جا است.

آيت الله حسيني بوشهري امام جمعه قم و از شاگردان مرحوم آيت الله دوزدوزاني گفت: آن مرحوم از شخصيت ها و استادان بزرگ حوزه بودند که سال هاي متمادي در رشد و شکوفايي علمي حوزه نقش کليدي و به سزايي داشت.

آيت الله حسيني بوشهري گفت: مرحوم آيت الله دوزدوزاني از شخصيت هاي همراه و مدافع نهضت امام و انقلاب اسلامي و پاي ثابت بيانيه هاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در دفاع از امام و انقلاب بود.

آيت الله حسيني بوشهري بنيه ي علمي، شيوه ي تدريس و توجه ويژه به شاگردان را از ويژگي هاي برجسته آن مرحوم برشمرد و گفت: مرحوم آيت الله دوزدوزاني الگويي بزراي طلاب جوان حوزه در مسير تحصيل و تدريس علمي است.

حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم نماينده ولي فقيه و امام جمعه ي تبريز و از شاگردان مرحوم آيت الله دوزدوزاني هم توجه وافر به درس و بحث طلاب و تشويق مداوم شاگردان به مجاهدت علمي را از ويژگي هاي بارز شخصيت آن مرحوم بيان کرد.

آیت الله دوزدوزانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم  روز گذشته در  90 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی مدیر حوزه های علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیام های جداگانه ارتحال این عالم مجاهد را تسلیت گفتند.

مرحوم آیت الله دوز دوزانی پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی حوزه در زادگاهش تبریز به شهر مقدس قم آمد و سالیان طولانی در درس امام خمینی شرکت کرد.

آیت الله دوزدوزانی در آغاز نهضت انقلاب اسلامی در سال 1340 از نخستین اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که اطلاعیه های مهمی را بر ضد رژیم پهلوی به امضا رساند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی این استاد برجسته حوزه، سفرهای متعدد تبلیغی به خارج از کشور داشت و نقش مهمی را در ترویج فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ایفا کرد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تشییع جامعه مدرسین طلاب قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران گفت: پیکر‌های مطهر شش شهید دوران دفاع مقدس در ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در شهر تهران تشییع و تدفین شود. وی افزود: خاکسپاری پیکر مطهر شهدا در شهرک شهید خرازی، هوافضای سپاه، سازمان زندان‌ها، شهرک دریا و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و نمایشگاه نزاجا انجام خواهد شد. گفتنی است، پیکر شهدای گمنام از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تفحص، و در مناسبت‌های مختلف سال به ویژه ایام شهادت اهل بیت (ع) در مناطق مختلف کشور تشییع و تدفین می‌شود.

دیگر خبرها

  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت