Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره ناامن‌سازی محیط‌های تولید و توزیع موادمخدر صنعتی با همکاری نیروهای منتخب بسیج، گفت: برای تحقق این هدف نقشه‌ خطرپذیری 897 محله (محلات در شرف آلودگی) در کشور تکمیل و ترسیم شده است.

وی افزود: در سال گذشته 232 باند توزیع‌کننده در کشور کشف و یک هزار و 432 خرده فروش موادمخدر دستگیر و 24 محل تولید موادمخدر صنعتی نیز تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره نقش ستادهای مردمی و دیده‌بانان پیشگیری در کنترل و کاهش اعتیاد اظهار کرد: برای بهره‌مندی از این پتانسیل به منظور سازمان دهی و استفاده از ظرفیت دیده‌بان‌های پیشگیری برای اجرای ماده 3 آیین‌نامه مراقبت بعد از خروج (نظارت بر اجرای تکالیف در خصوص معتادان بهبودیافته) کارگاه تربیت مدرس ملی برای 60 دیده‌بان مردمی و 15 دوره آموزشی استانی برگزار شد.

الفت ادامه داد: همچنین کارگاه تربیت مدرس ملی با هدف به‌کارگیری ظرفیت دیده‌بان‌های پیشگیری در برنامه ناامن سازی محیط‌های تولید و توزیع موادمخدر برگزار و در استان ها هم برگزاری 19 دوره آموزشی مرتبط اجرایی شده است.

وی به نتایج حاصل از اجرای برنامه‌های پیشگیرانه معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: اجرای این برنامه‌ها باعث تسريع در اجراي احکام مرتبط با جرايم موادمخدر شده است به طوری که 547 هزار و 106پرونده در طول سال 96 مختومه شد.

الفت افزود: با عنایت به اینکه بیش از 50 درصد سرقت‌های خُرد، توسط معتادان، به ویژه معتادان متجاهر صورت می‌پذیرد، اجرای برنامه‌ها در بستر طرح‌های ساماندهی معتادان متجاهر منجر به کاهش حدود چهار درصدی ورودی پرونده‌های سرقت‌های خُرد در پایان سال 95 شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه ‌قضاییه اظهار کرد: کاهش 30 درصدی لغزش مجدّد (تکرار) در معتادان بهبودیافته‌ شرکت‌کننده در دوره‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی، ویژه معتادان بهبودیافته‌ مراکز ماده 16 (دوره‌های مهاجر) براساس رصد و بررسی طولی موارد، فعالسازی حدود 40 درصد ظرفیت دستگاه‌های مسئول و عملیاتی کردن آیین‌نامه‌ مراقبت بعد از خروج معتادان از مراکز درمان اجباری، مطابق وظایف محوله به آنها در آیین‌نامه (از طریق استخراج تکالیف دستگاه‌ها، کمی‌سازی شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی توجیهی برای تمامی دست‌اندرکاران و استفاده از ظرفیت شورای پیشگیری از وقوع جرم استان‌ها)، غربالگری و ثبت اطلاعات 130 هزار و 200 دانش‌آموز در سامانه جامع نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان(نماد)، شناسایی و غربالگری هفت هزار و 860 دانش‌آموز پسر و 9 هزار و 447 دانش‌آموز دختر در معرض خطر، پرخطر یا مبتلا به اعتیاد، ارائه‌ آموزش‌های ارتقایی، مشاوره‌های روان‌شناختی و ارجاع موارد برای دریافت بسته‌های خدمتی و مداخلات درمانی مناسب از طریق سامانه نظام ارجاع نمـاد از جمله دستاوردهایی قابل ذکر در این خصوص هستند.

الفت اظهار کرد: در سال‌های 95 و 96، 43 هزار و 680 نفر ساعت دوره برای سربازان و کادر نظامی و انتظامی در 24 استان کشور، 80 دوره کارگاهی مداخله به منظور کاهش طلاق‌های با علت اعتیاد ویژه اعضای مراکز مشاوره در معیت دادگاه خانواده، 124 هزار و 416 نفر ساعت تربیت مدرس و 62 هزار و 960 نفر ساعت مهارت‌آموزی برای گروه‌های هدف مخاطب دوره‌های مدیریت مهارت و دانش رفتار (امید) در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد برگزار شد.

وی افزود: در این مدت ماده‌ 6 دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها که منجر به کاهش ورودی حدود هشت درصد زندانیان مرتبط با موادمخدر در سال 95 شده و روند کاهشی آن در طول سال 96 نیز مشهود است نیز عملیاتی شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نقش با ارزشی در ترسیم آینده دانش آموزان دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس اداره آموزش و پرورش و معاونان وی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تقدیر و تشکر از زحمات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و مجموعه همکاران، آغاز هفته معلم و روز معلم را به آنان تبریک گفت.

فرماندار دیلم بیان داشت: معلمان به عنوان اولین الگوی اجتماعی در سبک زندگی و رفتار برای دانش آموزان، نقش بسیار با اهمیت و با ارزشی در ترسیم آینده فرزندان این سرزمین دارند.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیلم از همکاری همه جانبه مجموعه دولت و فرماندار شهرستان با آموزش و پرورش قدردانی کرد و به تشریح برنامه‌های هفته معلم پرداخت.

کد خبر 6094276

دیگر خبرها

  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • معلمان نقش با ارزشی در ترسیم آینده دانش آموزان دارند
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد