Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عنایت‌الله بابر فرهمند، رئیس دفتر جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفت: دستگیر شدن نظام‌الدین قیصاری یک توطئه از قبل تعیین شده بود و برای این منظور، ۳۰۰ سرباز کماندو از جنوب کشور آورده شده بود.

فرهمند اظهار داشت: یاسین ضیا، مشاور شورای امنیت ملی مطابق با یک برنامه از قبل تعیین شده به ولایت فاریاب سفر کرده بود و در آن هنگام برای دستگیری قیصاری نشست دروغین امنیتی را ترتیب دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او اسناد نشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که برخلاف ادعای قول اردو/ لشکر ۲۰۹ شاهین، هیچ درگیری میان محافظان قیصاری و نیروهای امنیتی صورت نگرفته است و آقای قیصاری توسط سربازان تحت فرمان مشاور شورای امنیت دستگیر شده است.

وی افزود: در همان روزها برای دستگیری قیصاری و افرادش ۳۰۰ سرباز کماندو از ولایت‌های قندهار و هلمند فراخوانده شده بود تا در صورت ضرورت برای دستگیری قیصاری از قوه قهریه استفاده شود.

قابل یادآوری است که حدود دو هفته پیش نظام الدین قیصاری، از فرماندهان نظامی حزب جنبش و از افراد نزدیک به جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان بازداشت شد. در پی این رویداد، تظاهرات های ضد دولتی در چند ولایت افغانستان شکل گرفته است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دوستم افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شدند

 رییس سازمان آتش نشانی ارومیه از غرق شدن ۲ نفر حین شنا در رودخانه نازلو خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین سرباز رشید افزود: پس از دریافت غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو، ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه شماره ۶ را به همراه تیم غواصی این سازمان جهت جست‌وجوی مفقودین به محل حادثه اعزام کرد.

وی ادامه داد: این عملیات از حوالی ساعت ۱۶:۳۰ آغاز شده و امدادگران در پی یافتن مفقودان هستند.

سرباز رشید بیان کرد: تیم‌های تخصصی غواصی و امداد و نجات اعزامی آتش نشانی تا پیدا شدن این ۲ نفر در محل حادثه حضور خواهند داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شدند
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد