Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@09:17:24 GMT

انتخاب شهردار کرمانشاه باید سریعتر انجام شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۵۴۴۱

انتخاب شهردار کرمانشاه باید سریعتر انجام شود

فضل الله رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرچند سرپرست فعلی نیز زحمت می کشد اما انتخاب شهردار یک نوع پمپاژ انرژی و امید در بین پرسنل شهرداری و حتی در بین مردم است.
او تاکید کرد از آنجایی که تجربیاتی خوبی در زمینه اداره کردن شهر توسط سرپرست نداریم بهتر بود شورای شهر بلافاصله بعد از قبول استعفای شهردار در زمینه تعیین شهردار جدید اقدام می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رنجبر ادامه داد: سرپرستی اقدام جالبی نیست و حالت برزخی دارد که بلاتکلیف است و شورای شهر باید تلاش کند سریعتر در بین گزینه های محدود یک نفر را به عنوان شهردار معرفی کند.
وی تصریح کرد که گزینه های مورد بررسی شهرداری توسط شورای شهر نباید وسیع باشد و باید به صورت محدود شده از بین افراد توانمند، شهردار انتخاب شود.
فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: انتخاب شهرداری به عهده خود شورای شهر است ولی اگر مشورت بخواهند فرمانداری می تواند به آنها در انتخاب شهردار مشورت کارشناسانه بدهد.
رنجبر بیان داشت که فرمانداری صرفا مصوبات شورای شهر را مانند شورای نگهبان با قوانین و مقررات تطبیق می دهد.

** شورای شهر فعلا برنامه ای برای انتخاب شهردار ندارد
سخنگوی شورای شهر کرمانشاه نیز اعلام کرد که این شورا فعلا برنامه ای برای انتخاب شهردار ندارد و هیات رئیسه شورای شهر این موضوع را در دستور کار خود قرار نداده است.
ابراهیم مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با وجودی که فردا جلسه شورای شهر برگزار می شود، هیات رییسه شورا موضوع انتخاب شهردار کرمانشاه را در دستور کار خود قرار نداده است.
وی افزود: علاوه بر این تاکنون برنامه ای نیز به منظور تشکیل جلسه شورای شهر برای انتخاب شهردار آینده کرمانشاه و معرفی گزینه های احتمالی ارائه نشده است.
سخنگوی شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه شورای شهر به منظور انتخاب شهردار سه ماه فرصت دارد، گفت: برای ارائه خدمات بهتر به مردم و پیشبرد پروژه ها و برنامه های توسعه ای باید هرچه زودتر شهردار جدید انتخاب شود.
آرش رضایی شهردار پیشین کرمانشاه پنجم تیر ماه استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرد و این استعفا پنج روز بعد با هفت رای موافق، 2 رای مخالف و یک رای ممتنع پذیرفته شد.
اعضای شورای شهر کرمانشاه در نشست دهم تیر ماه خود 'حامد لعل بخش' را به عنوان سرپرست شهرداری کرمانشاه منصوب کردند.
شهر کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
7457/8066/7445
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 انرژی شورای شهر شورای نگهبان شهرداری قوانین و مقررات جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از طرح‌های شورا و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: اعضای شورا طبق وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند به لوایح واصله از سوی شهرداری به طور جدی، بی‌وقفه و به موقع رسیدگی و پیرامون آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند و در برخی موارد هم با خرد جمعی و رأی حداکثری طرح‌هایی را برای اجرا و لایحه شدن آن به شهرداری ارائه می‌کنند.

وی افزود: شهرداری باید این طرح‌ها را که برخی ممکن است مانند لوایح دوفوریتی ضرورت داشته باشد را مورد توجه قرار دهد و تدابیری برای کارسازی آن‌ها داشته باشد تا شرمنده شهر و مردم نباشیم.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین با بیان اینکه هیچکدام از طرح‌های ارسالی شورا از سمت شهردار به‌صورت لایحه به شورا ارائه نشده، گفت: درست است که صرفه و صلاح شهر بر عهده شهردار است، بر این اساس شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از این طرح‌ها و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

اشدری ادامه داد: چون قبل از تعهد شهردار شورای شهر مجدانه رعایت صرفه و صلاح شهر را دارد و بر همین ضرورت منجر به ارائه طرح‌های پیشنهادی شورا می‌شود که خوشبختانه بر وفق سیاست‌های بودجه شهرداری قزوین است.

وی خواستار ارائه تمامی طرح‌ها و پیشنهادات که با عناوین خاص مطرح شده، ولی اجرایی نشده از سوی مدیریت شهری شد و گفت: با ارائه این موارد مردم می‌توانند مدیریت شهری را ارزیابی و قضاوت کنند که مدیریت شهری چقدر متعهد به انجام سیاست گذاری‌ها، طرح‌های مردمی و شهری از سوی شورای منتخب مردم است؟ شورایی که شهردار خود را منتخب آن می‌داند.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: بررسی شود چه طرح‌هایی بر زمین مانده است تا در سال آخر شورای ششم بتوانیم با سرعت آنها را پیگیری کنیم و یا اینکه بدانیم چه کارهایی انجام شده است.

کد خبر 750278

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • پارک آبی در اراک احداث می‌شود
  • شهردار ارومیه در سمت خود ابقا شد
  • استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!