Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:44:38 GMT

امام جمعه شیراز: احزاب پشتوانه فکری قوی ندارند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۶۰۷۸

امام جمعه شیراز: احزاب پشتوانه فکری قوی ندارند

به گزارش ایرنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام، شنبه در دیدار با تشکل‌ها و جریان‌های مختلف اصولگرای فارس در شیراز بیان داشت:
احزاب باید برای نگاه حزبی خود، جاذبه ایجاد کنند تا طرفداران بیشتری داشته باشند.
وی افزود: باید برتری تفکر را در عرصه اندیشه اثبات کنیم و این موضوع با زور میسر نیست، بلکه همه باید در مشی خود بازنگری کنیم تا درون مجموعه‌ خود، حرف حقمان را به صورت درست توجیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه شیراز، از همه احزاب و گروه‌های مختلف درخواست کرد که فضایی برای اندیشه‌ ورزی در باره چارچوب‌های تفکری خود ایجاد کنند.
آیت الله دژکام گفت: در نظامی که بر مبنای مردم سالاری دینی است، باید راه ‌حل برای حل مشکلات جامعه ارایه شود و در عرصه انتخابات، ارایه طریق ها و راه حل ها رای آورد در حالیکه چهره‌ها به میدان می آیند تا رای آورند و هر کس‌ فیلم تبلیغاتی او زیباتر باشد، رای می آورد و این موضوع تقصیر همه ما، احزاب و جریانات سیاسی است.
وی، با اشاره به اینکه نامزد‌های انتخابات گذشته چیزی به عنوان راه حل نداشتند، بیان کرد: این مملکت مشکل دارد، همگان باید برای حل این مشکلات تلاش کنیم و به جوانان نخبه میدان دهیم تا به دنبال راه حل باشند.
امام جمعه شیراز ادامه داد: ائمه جمعه باید فراتر از یک حزب باشند، یعنی حضور سیاسی‌ اجتماعی داشته باشند لیکن وابسته به یک حزب نباشند تا بتوانند فراتر بیندیشند و پدرانه همه احزاب را جذب کنند.
آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما به اشتباه اصولگرا را در برابر اصلاح‌ طلب قرار داده‌ایم و اصلاح‌طلبی را رفرم دانستیم در حالیکه اصلاح‌ طلبی مفهومی منفی نیست و با اصولگرایی قابل جمع است.
وی بیان کرد: رفرم اروپایی که نظیر آن در ایران نیز هست به معنای تغییر تدریجی در مبانی فکری جامعه به جای انقلاب است و این نوع تغییر که در راستای از بین بردن ارزش های اصیل دینی است، مشکل دارد، اما خود تغییر خوب است به ویژه اگر هدف آن بازگشت به ارزش ها باشد.
امام جمعه شیراز ادامه داد: اصلاح به معنای رفرم با اصلاحی که در قرآن آمده است، بسیار فرق دارد.
آیت الله دژکام با اشاره به اینکه اصلاح‌ طلبی اروپایی به هم ریختن ارزش‌های الهی و دینی است، بیان داشت: قرآن بر نوعی از اصلاح ‌طلبی تاکید می‌کند که هدف آن سامان دادن به ارزش‌هاست و اصولگرایی با اصلاح‌طلبی نوع دوم تجمیع می شود.
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: باید دید آنهایی که در پی اصلاح هستند چه شیوه ای را دنبال می کنند اگر دلسوزند و به دنبال بهتر شدن اوضاع در جهت ارزش های الهی هستند، بدون تردید با ما همراهند و نباید در این زمینه نگرش ما سطحی باشد.
آیت الله دژکام، بازاندیشی در تفکر اصولگرایی و اصلاح طلبی را ضروری دانست و بیان داشت: حکمت عملی باید بسط داده شود و در بطن و درون انقلاب اسلامی رشد کند و برای دنیا حرف داشته باشد و این موضوعی است که همه احزاب به آن نیاز دارند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز همه گروه‌ها به آسیب‌ شناسی وضعیت سیاسی، ‌اجتماعی کشور پرداخته‌اند، گفت: در مساله آسیب‌ شناسی بین طیف‌های مختلف سیاسی اصولگرا و اصلاح ‌طلب فرقی نیست، و در واقع تفاوت ما در شناخت آسیب‌ها زیاد نیست، بلکه تفاوت این 2 جریان و گفتمان سیاسی در راه حل‌ها، راهبردها و نحوه حل مشکلات است.
آیت الله دژکام اظهار داشت: در زمینه ارایه راه ‌حل بسیار ضعیف هستیم زیرا کشور ما اکنون نیاز به آسیب شناسی ندارد بلکه به ارایه راه حل نیاز دارد و در این فضای محدودی که از نظر ذهنی ایجاد کردیم فرصت اندیشیدن به راه حل وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در فارس همچنین بر ارایه راهکارهای علمی، عملی در همه زمینه ها و اقناع مردم تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: خداوند دل‌ها را به سمت حرف حق می‌آورد اما ما هم وظایفی داریم و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند پیروزی نزدیک است، به شرطی که وظایمان را به خوبی انجام دهیم.
آیت الله دژکام تاکید کرد: ما باید برای آینده جهان نظریه‌ پردازی سیاسی کرده و آن را صادر کنیم.
7375 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جامعه رهبر معظم انقلاب قرآن گروه های مختلف نماینده ولی فقیه جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سیدمحمد متولی دبیر اجرایی چهارمین دوره همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با اعلام این مطلب گفت: چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با رهیافت علوم انسانی اسلامی فردا دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: این همایش هر ساله همزمان با بزرگداشت عالم ربانی آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز برگزار می‌شود، زیرا در زمان حیات و مسئولیت ایشان در کسوت نماینده ولی فقیه در استان فارس حوزه‌های علمیه شهر مقدس شیراز جانی دوباره گرفت و در جهت رشد و پیشرفت علمی حوزه و طلاب اقدامات مؤثری از جانب ایشان انجام شد.

متولی بیان کرد: این همایش با حضور طلاب و روحانیون بانو و آقا برگزار خواهد شد و در جهت تسهیل حضور گسترده آنها در آن روز تمام حوزه‌های علمیه آقایان و بانوان در سطح شهر شیراز تعطیل خواهند بود.

او با اشاره به دریافت ۲۰۰ اثر علمی و هنری به دبیرخانه همایش بیان کرد: در این همایش ملی برای اولین بار در کشور آئین اهدای جایزه ملی محی‌الدین برگزار خواهد شد. نام این جایزه از نام عالم ربانی و استاد اخلاق آیت‌الله حائری شیرازی اقتباس شده است.

دبیر اجرایی این همایش افزود: در این برنامه به تمام طلاب و روحانیون شرکت‌کننده بن خرید کتاب ۵۰۰ هزار تومانی با تخفیف ۳۰ در صد اهدا می‌شود.

متولی در پایان با بیان اینکه امسال در چهارمین دوره این همایش ملی میزبان آیت‌الله رشاد به‌عنوان سخنران خواهیم بود، افزود: ایشان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و رئیس حوزه‌های علمیه استان تهران است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • علی مطهری: نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌های آیت الله مطهری دچار بن بست فکری یا پوچی در زندگی نشده‌اند
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است