Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@13:50:22 GMT

کشف کارگاهي جديد براي موميايي کردن اجساد در مصر

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۸۶۳۰

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، باستان شناسان مصری از پیدا شدن کارگاهی خبر می دهند که در دوران باستان برای مومیایی کردن اجساد به کار می رفت.

باستان شناسان در مصر اعلام کردند در تازه ترین کشف خود که قدمت آن به بیش از دو هزار و پانصد سال پیش باز می گردد، مکانی را یافته اند که به عنوان محلی برای مومیایی کردن اجساد و در واقع کارگاه مومیایی کاربری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این کارگاه را تیمی از باستان شناسان مصری و آلمانی در گورستان سقاره پیدا کرده اند که بخشی از شهر باستانی ممفیس به شمار می آید. ممفیس از جمله میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
این شهر اولین پایتخت مصر باستان به شمار می آید که شهرک های اطراف آن شامل معابد مختلف و گورستان هایی بود که سه معبد معروف جیزه از جمله آنها هستند. یافته های جدید مربوط به دوره سائیت-پارسی است که بین 404 تا 664 قبل از میلاد قدمت دارند. این محل که در جنوب معبد اوناس قرار گرفته است، بیش از صد سال پیش در 1900 از دل خاک بیرون آورده شد. در میان اشیاء پیدا شده نیز صورتک مومیایی نقره ای طلاکاری شده، بخش هایی از کارتونیج مومیائی، کوزه های سفالی با درهای به شکل مجسمه های افسانه ای، کوزه های سفالین و فنجان نیز به چشم می خورد.
بسیاری از اشیاء یافته شده در موزه بزرگ مصر به نمایش گذاشته خواهند شد که در حال حاضر در حال ساخت است. مصری ها امیدوارند تکمیل این موزه در کنار دیگر جاذبه هایی که در فلات جیزه وجود دارد بتوان گردشگران را به کشورشان بکشاند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: باستان شناسان مصر کارگاهي موميايي اجساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بقایای مهمانخانه ۳۵۰۰ساله ارتش مصر باستان

یک مهمانخانه ۳۵۰۰ ساله که ارتش مصر باستان از آن استفاده می‌کرد، در صحرای «سینا» کشف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، مصرشناسان بقایای یک مهمانخانه را در صحرای شمال سینا کشف کرده‌اند. این سازه ممکن است به طور موقت توسط نیرو‌های مصر باستان و احتمالاً افراد سلطنتی در دوره حکومت «تحوتموس سوم» یا از حدود ۱۴۷۹ تا ۱۴۲۵ قبل از میلاد مورد استفاده قرار گرفته باشد.

فرمانروایان مصر باستان اغلب به سمت شرق مدیترانه لشکرکشی می‌کردند و یکی از مسیر‌هایی که نیرو‌های مصری اغلب برای رسیدن به این منطقه طی می‌کردند، صحرای سینا بود.

در بیانیه وزارت آثار باستانی و گردشگری مصر آمده است: «به احتمال زیاد این بنا با توجه به معماری آن و تکه‌های سفال کشف‌شده، به عنوان استراحتگاه سلطنتی مورد استفاده بود.»

بر اساس این بیانیه، این ساختمان دارای دو راهرو مستطیل‌شکل و تعدادی اتاق است. کتیبه‌ای به خط هیروگلیف که در ساختمان کشف شده است نشان می‌دهد این استراحتگاه به زمان «تحوتموس سوم» تعلق دارد.

این استراحتگاه در محوطه‌ای واقع شده است که دارای گورستانی است که قدمت آن به دودمان بیست‌ویکم (حدود ۱۰۷۰ تا ۹۴۵ قبل از میلاد) و دودمان بیست‌وششم (۶۸۸ تا ۵۲۵ قبل از میلاد) یا پس از حکومت «تحوتموس سوم» بازمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • معرفی زبان رسمی جدید در لهستان
  • کشاورزی و سیستم‌های آبیاری ایران باستان
  • دانشگاه فنی و حرفه ای بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب را حذف کرد
  • بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب در دانشگاه فنی و حرفه ای حذف شد
  • افشای جنایتی دیگر از صهیونیست ها ؛ تصاویر خارج کردن اجساد از گور دسته جمعی در غزه + ویدئو
  • کشف جدید زبان‌شناسان: ۴ سفر حماسی از سرزمین‌های یخی که به پیدایش اولین آمریکایی ها منجر شد
  • کشف جدید باستان‌شناسان: نگو حجر، بگو شجر!
  • کشف بقایای یک سکونتگاه 7 هزارساله در صربستان (+عکس)
  • ذوب شدن اجساد شهدای غزه با سلاح‌های ممنوعه ارتش صهیونیستی
  • کشف بقایای مهمانخانه ۳۵۰۰ساله ارتش مصر باستان