Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج – ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: برنامه آموزشی زنگ ورزش برای 2هزار معلم ابتدایی با رویکرد سلامت و تندرستی در این استان آغاز شد.

فرشید علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح آموزشی را در قالب دوره ضمن خدمت برای معلمان ابتدایی ، آشنا کردن آنان با فنون نوین تدریس ، اهمیت به درس تربیت بدنی و انتقال پیام های این علم به دانش آموزان در زنگ ورزش در سال تحصیلی 98-97 عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه 50 کلاس آموزشی در این طرح برای معلمان ابتدایی البرز پیش بینی شده است، یادآور شد: این دوره ها نقش بسزایی در ارتقاء دانش معلمان در علم تربیت بدنی و همچنین استعداد یابی و هدایت دانش آموزان مستعد به سوی رشته های مختلف ورزشی دارد.
وی تصریح کرد: معلمان تربیت بدنی در زنگ ورزش مسئولیت مهمی چون استعدادیابی درست، آماده سازی وضعیت جسمانی ، تقویت روحیه نشاط و کار تیمی ، ارتقاء سلامت و تدریس درس تربیت بدنی را به دانش آموزان برعهده دارند.
وی اضافه کرد: تربیت بدنی یک علم است که برای ارائه خدمات آموزشی – تمرینی کیفی به دانش آموزان باید با روش ها و فنون نوین تدریس این درس مهم آشنایی داشت
وی درس تربیت بدنی را زنگ نواخته شدن تلاش برای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان ذکر کرد و خاطر نشان شد: : دبیران تربیت بدنی باید بتوانند با استعدادیابی درست، دانش آموزان را به سمت رشته های مختلف ورزشی هدایت کنند و چالش هایی که سلامت و تندرستی دانش آموزان را با خطر مواجه می کنند را پشت سر بگذارند.
علیزاده با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی البرز بالاست و به دلیل مهاجرت پذیری هرسال بر آمار آن افزوده می شود، افزود: متاسفانه تعداد معلمان تربیت بدنی متناسب با جمعیت دانش اموزی البرز رشد نکرده است که این مهم باعث شده است درس تربیت بدنی در پایه ابتدایی توسط معلمان دانش آموزان تدریس شود.
وی ادامه داد: هر ساله این طرح برای معلمان ابتدایی اجرا می شود تا معلمان با آمادگی کامل به تدریس تربیت بدنی به دانش آموزان ابتدایی بپردازند و همچنین دانش آموزان در دبستان ها زنگ شیرین ورزش را با کیفیت بالای آموزشی و مهارتی بگذرانند.
وی گفت: برگزاری این دوره های ضمن خدمت برای معلمانی که تدریس درس تربیت بدنی در مدارس را بر دوش دارند، می تواند در تحکیم روابط بین فردی و دوستانه همراه با حرف شنوی و مهارت آموزی را برای دانش آموزان در پی داشته باشد.
وی بیان داشت: زیر ساخت های ورزش دانش آموزی در این استان در کنار دوره های آموزشی علم ورزش در مدارس نیاز به گسترش و تقویت دارد.
وی تاکید کرد: هرسال دانش آموز البرزی حدود 200 مدال رنگارنگ در مسابقات کشوری و برون مرزی برای استان و کشور کسب می کنند که این مهم نشان از شناسایی دانش اموزان با استعداد و علاقمند به رشته های مختلف ورزشی دارد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معلمان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی گفت: با هدف احیاء و زنده نگه داشتن ورزش باستانی و پهلوانی، ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی، تقویت روحیه فداکاری، جوانمردی و احیاء فضائل اخلاقی در بین دانش آموزان، طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمد. 


وی، گفت: در طرح شهید طوقانی با اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و در ذیل سند تحول بنیادین، تحقق ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی و ساحت زیست بدنی دنبال می‌شود. 


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این طرح مراسم صبحگاهی در مدارس معین آغاز می‌شود گفت: استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای یکی از اهداف طرح شهید طوقانی است. 


فرشید کرمی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵ دانش آموز آموزش دیده مرشدی در مدارس حضور یافته و در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان مدرسه مربوطه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را آموزش می‌دهند افزود: این دانش آموزان آموزش دیده مرشدی از مدارس شهر‌های یاسوج، چرام و دهدشت هستند. 


وی، گفت: ورزش زورخانه‌ای یکی از هویت‌های ملی ما محسوب شده که در پرورش جسمی، روحی و معنوی و رشد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟