Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@05:30:24 GMT

وضعیت نابسامان صنعت در بحران بی‌آبی و برق

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۳۵۰۹

وضعیت نابسامان صنعت در بحران بی‌آبی و برق

نایب رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان با تاکید بر ضرورت واقعی شدن نرخ دلار به عنوان یکی از مطالبات صنعتگران، گفت: با توجه به شرایط بحرانی آب در کشور و به دنبال آن قطعی آب و برق، اکنون وضعیت افرادی که در صنعت کار می‌کنند، نابسامان شده است.

رضا چینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه بخش صنعت به دلیل تداوم رکود طی سال گذشته و امسال وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: یکی از مطالبات صنعتگران این است که قیمت دلار به نرخ واقعی آن برسد و شرایط به وجود آمده بتواند وضعیت صنعت را که ارزش‌افزوده بالایی دارد، را مساعد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ضرورت دارد تا شرایط موجود بهبود یابد و از سوی دیگر با بهبود روابط سیاسی با دنیا، شاهد افزایش صادرات در بخش صنعت باشیم.

نایب رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه جلسه هایی در این راستا برگزار شده تا اذهان عمومی مردم آماده استفاده از کالای داخلی شود، تصریح کرد: متاسفانه شرایط نابسامان اقتصادی مردم و رکود همه‌گیر است و مردم درآمدی برای خرید ندارد و زمانی که مردم در تامین مایحتاج روزانه‌ خود مانده‌اند، این شعار رهبر انقلاب جامه عمل نمی‌پوشاند. 

وی هم‌چنین در خصوص تاثیر کم آبی بر صنایع، اظهار کرد: با وجود این بحرانف صنایع از بازیافت آب و فاضلاب شهری استفاده می کنند، البته شاید هنوز اثر اجرایی این صرفه‌جویی را برای دگرگونی شرایط روحی مردم شاهد نباشیم، از سوی دیگر کم‌آبی وضعیت صنعت را متزلزل می‌کند به خصوص اینکه افکار عمومی متشنج می‌شود.

چینی افزود: با توجه به شرایط بحرانی آب در کشور و به دنبال آن قطعی آب و برق، اکنون وضعیت افرادی که در صنعت کار می‌کنند، نابسامان شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه مشکلات صنایع بسیار زیاد است، از سوی دیگر در بخش مالیاتی کج نظری و کوته‌فکری‌هایی وجود دارد، اما با تغییراتی که در استان صورت گرفته، شرایط در حال تحول است. 

نایب رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه در این زمان بیشتر باید برای رفع مشکلات کنونی واحدهای تولیدی و جلوگیری از گسترش بیکاری بخش صنعت کمک کنیم، تصریح کرد: استانداری در حال تلاش برای تسهیل و ایجاد شرکت‌هایی جدید و روش‌هایی برای تولید بخش‌های صنعتی است، اما اکنون زمان مناسبی نیست، چرا که مردم افزایش سرمایه ندارند تا بخواهند واحدهای جدید را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت و وزارت کار برای بهبود اوضاع تلاش نمی‎‌کند، گفت: تسهیلات موجود برای افراد تحصیل کرده، بسیار خوب است به نحوی که دولت در مدت یک سال نیمی از حقوق را پرداخت کند تا این افراد مشغول به کار شوند و پس از آن در صورت نیاز کارفرما، تا دو سال دیگر بیمه آنها پرداخت خواهد شد.

چینی اظهار کرد: که با توجه به طرح‌های مختلف، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در حضور رییس جمهور عنوان کرد که اگر این روش برای تمام کارورزان اجرایی شود نه تنها تحصیل کرده‌ها بلکه بسیاری از مشکلات بیکاران حل خواهد شد.

نایب رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان به عنوان یک شهر صنعتی با مشکلات فراوان مواجه است، خاطرنشان کرد: این مساله در زمان زرگرپور استاندار سابق اصفهان مطرح بود همانطور که مهرعلیزاده استاندار فعلی بر آن تاکید دارد چرا که متاسفانه در استان اصفهان قوانین 120 درصدی اجرا می‌شود و دید منفی بسیاری از بازرسان، تولید را از اصفهان فراری داده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام صنعت منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس

 بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با ۱۶۹، خیابان احمدآباد ۱۸۰، بزرگراه خرازی ۱۵۶، خیابان زینبیه ۱۷۵، خیابان فرشادی ۱۶۷، بولوار کاوه ۱۶۸، کردآباد ۱۵۵ و ایستگاه ولدان ۱۶۰ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.


شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه میدان انقلاب با عدد ۱۲۵، پارک زمزم ۱۴۵ و رهنان ۱۳۶ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد و هوای سپاهان شهر با عدد ۳۵ پاک است.

کیفیت هوا در ایستگاه خیابان پروین اعتصامی با عدد ۹۰، خیابان فیض ۹۹ و خیابان میرزا طاهر ۸۰ AQI در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۵۹، سجزی با میانگین ۹۲، شاهین‌شهر ۶۴، کاشان ۵۱ و قهجاورستان ۷۹ در وضعیت قابل قبول، مبارکه با میانگین ۴۴ پاک و نجف آباد ۱۰۴ و زرین‌شهر ۱۰۳ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • هوای ۸ شهر اصفهان سالم است
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • ببینید | تصاویر تلخ از وضعیت اسفناک و درد کشیدن یک اسب در نقش جهان اصفهان
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی