Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با اولین روز دهه کرامت که مصادف با ولادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) می باشد حرم مطهر رضوی توسط خواهران کانون های مساجد خراسان رضوی و بانوان مشهدی گلباران گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در اقدامی کم نظیر از ۱۰ سال قبل تا کنون همزمان با اولین روز دهه کرامت که مصادف است با ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) حرم مطهر رضوی را توسط خواهران اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی و بانوان مشهدی گلباران می کنند که امسال هم در ۲۴ تیر همچون سالهای گذشته این مراسم با شکوه فراوانی برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وعده گاه آغاز مراسم معنوی گلباران حرم مطهر رضوی عرصه میدان شهدا بود، با اینکه قرار آغاز مراسم ۸ صبح بود اما از ساعتی قبل بانوان مشهدی از هر سمتی با در دست داشتن شاخه های گل و پرچمی کاغذی که جمله« دهه کرامت گرامی باید» بر روی آن نقش بسته بود به جایگاه آغاز مراسم می آمدند، به هر سمت از عرصه میدان شهدا اتوبوس ها در حال پیاده کردن بانوانی بودند که آنها را از اقصی نقاط شهر به این مکان آورده بودند.

 

بانوان مشهدی با سنین مختلف از سمت خیابان توحید وارد عرصه میدان شهدا می شدند، در سمت راست جایگاه توزیع گل وجود داشت و آنهایی که گل در اختیار نداشتند برای دریافت به آنجا مراجعه می کردند، در میان تجمع عظیم این بانوان پسر بچه ها و دختر بچه هایی بودند که برای همراهی مادران و یا خواهرانشان با شاخه های گلی که در دست داشتند به این مراسم می آمدند، بانوان مشهدی به محض ورود به عرصه میدان شهدا برای عرض سلام و ارادت به ساحت مقدس امام رضا(علیه السلام) در مقابل مجسمه های سلام که در ابتدای ورودی عرصه میدان شهدا قرار دارد می ایستادند و به پیشگاه امام رئوف سلام عرض می کردند.

 

محل تجمع در عرصه میدان شهدا توسط داربست هایی مسقف شده بود تا بانوان از گزند گرمای سوزان در امان نگه داشته شوند اما عشق و ارادت به ساخت مقدس امام رضا(علیه السلام) گرم و سرما نمی شناسد و به خاطر استقبال فراوان بانوان از این مراسم جمعیت بسیاری در زیر گرمای حضور داشتتند، در این میان تلاش پلیس برای برقراری نظم و ایجاد آرامش ستودنی بود، آتش نشانی هم برای اقدام سریع هرگونه حادثه احتمالی حضور داشتند.

 

بازار عکس سلفی گرفتن داغ بود و هر کسی می خواست حضور خود را در این مراسم معنوی به ثبت برساند، مراسم با تلاوت قرآن آغاز شد اما همچنان بانوان با در دست داشتن شاخه های گل به عرصه میدان شهدا وارد می شدند و به انبوه جمعیت افزوده می شد، افراد سالخورده ای هم بودند که با توجه به کهولت سن و سختی راه رفتن اما باز هم برای عرض ارادت به امام رئوف به این مراسم آمده بودند.

 

بعد از قرائت قرآن خواهران اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به همراه بانوان زائر و مجاور مشهدی با در دست داشتن گل و با مداحی ذاکران اهل بیت(علیه السلام) به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند، پلیس راهنمایی و رانندگی هم برای تسهیل روند برگزاری مراسم گلباران مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر را بر روی هر نوع خودرو مسدود کرده بود.

 

با شروع مراسم و حرکت بانوان به سمت حرم مطهر رضوی جمع بسیاری از عکاسان، خبرنگاران و دوربین های تلویزیونی در حال تلاش برای ثبت و ضبط این رخداد مهم معنوی بودند و هر لحظه از هر سو به این جمعیت مشتاق و عظیم افزوده می شد، لحطه لحظه از این مراسم بزرگ دیدنی و جذاب بود، در چهارراه شهدا نوجوانی بر روی ویلچیر بود که با در دست داشتن مقداری شکلات آن را در بین همگان توزیع می کرد، در این بین حضور پر شور دختران و پسران کودک و نوجوان با در دست داشتن شاخه های گل بسیار جذاب و دیدنی بود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس شیراز ترامپ ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور روزنامه فوتبال حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع آیت الله محمدرضا حدائق سالروز ولادت حضرت معصومه س گلباران حرم رضوی مشهد دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود

ایسنا/قم گردهمایی بزرگ دختران دانشجو به‌مناسبت روز میلاد حضرت معصومه(س) در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود.

گردهمایی بزرگ «دختران دانشجو» در آستانه فرا رسیدن روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) که به‌نام روز دختر نامگذاری شده در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

این مراسم روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

این تجمع با اجرای نجم‌الدین شریعتی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان همراه خواهد بود؛ حاج سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان در این مراسم مداحی می‌کند و سیدحمیدرضا برقعی به شعرخوانی خواهد پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم
  • کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)