Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداو سيما،  رئیس جمهور افغانستان گفت امکان دستیابی به صلح در این کشور افزایش یافته است. اشرف غنی امروز در نشستی خبری درکابل با بیان اینکه ابتکار صلح و آتش بس در دست دولت وحدت ملی افغانستان است افزود در سالهای گذشته کشورهای خارجی برنامه های صلح را طراحی و از افغانستان دعوت می کردند که در نشست آنها شرکت کند اما نکته مهم این است که افغانها خودشان باید خواستار صلح باشند و ابتکار آن را به دست گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد هم اکنون اجماع منطقه ای و جهانی برای صلح در افغانستان شکل گرفته و نمونه آن نشست های اخیر بروکسل و تاشکند است.اشرف غنی گفت هرچند امکان دستیابی به صلح افزایش یافته است اما در عرصه سیاست هیچ چیزی تضمین شده نیست و تلاشهای ما برای دستیابی به صلح باید همیشگی باشد.وی با بیان اینکه جنگ با جنگ پایان نمی یابد افزود برای پایان جنگ باید جنبه های فرهنگی و دینی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.   رئیس جمهور افغانستان با بیان اینکه جنگ این کشور جنبه های داخلی ، منطقه ای و بین المللی دارد گفت برقراری صلح و ثبات از پیچیده ترین مسایل در قرن بیست ویکم است.وی برلزوم تقویت نیروهای امنیتی افغان تاکید کرد و افزود زمانی که نیروهای امنیتی قوی داشته باشیم می توانیم اوضاع را تغییر دهیم و از موضع قوی تر با گروه طالبان مذاکره کنیم .
رئیس جمهور افغانستان با اشاره به تلفات غیرنظامیان افغان در حملات نیروهای امنیتی افغان گفت کشته شدن غیرنظامیان برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست و تلفات غیرنظامیان در استانهای ننگرهار و پکتیا بررسی خواهد شد ، نیروهای امنیتی افغان باید براساس موازین انسانی و حقوق بشری مسئولانه رفتار کنند و برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان بیشتر دقت کنند.   وی دربخش دیگری از اظهارات خود درباره بازگشت ژنرال« عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری از ترکیه گفت : احتمال بازگشت ژنرال دوستم زیاد است اما این یک پرونده حقوقی است که دادستانی کل باید درباره آن تصمیم بگیرد.اشرف غنی با اشاره به نشست اخیر سران کشورهای عضو ناتو در بروکسل خاطرنشان کرد: کشورهای عضو ناتو تامین هزینه نیروهای امنیتی افغان را تا سال 2024 متعهد شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کابل افغانستان اشرف غني صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سبأ یمن، یک منبع امنیتی یمنی تاکید کرد: نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند با همکاری وزارت دفاع تعدادی جاسوس را در یمن شناسایی و بازداشت کنند.

وی در ادامه افزود: جاسوس‌های بازداشت شده در جلسات بازجویی به اقدامات خود مبنی بر شناسایی مواضع شلیک موشک‌ها و پرواز پهپادها و همچنین مواضع استقرار قایق‌های نیروهای مسلح یمن اعتراف کرده اند.

بر اساس این گزارش، جاسوس‌های بازداشت شده گزارشات خود را به کارفرماها تحت عنوان گروه ۴۰۰ ارائه می‌دادند تا مواضع مذکور از سوی دشمن هدف قرار بگیرند. این افراد مأمور شده بودند عملیات خرابکارانه در خصوص تخریب و به آتش کشیدن تجهیزات نیروهای مسلح یمن انجام دهند.

منبع امنیتی یمنی مذکور اضافه کرد: این جاسوس‌ها همچنین مأموریت داشتند با استفاده از سلاح‌های صدا خفه کن و مواد منفجره دست به ترور برخی شخصیت‌ها بزنند تا بدین وسیله روحیه نیروهای مسلح یمن را در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی تضعیف کنند.

وی تصریح کرد: جاسوس‌های مذکور برای جاسوسی به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی استخدام شده بودند.

به نظر می‌رسد اینک که دشمنان یمن در میدان نبرد با نیروهای مسلح این کشور به ویژه ممانعت از حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ناکام مانده اند دست به دامن جاسوسی و اجرای عملیات خرابکارانه در این کشور شده اند.

کد خبر 6098008

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)