Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی موسوی نژاد نماینده سابق مردم بوشهر دلایل قطعی برق را در 3 عامل خلاصه کرد و به جام جم آنلاین گفت: طبق توافق نامه پاریس دولت متعهد گردید استفاده از سوخت های فسیلی خود را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد در صورتی که بیشترین میزان تولید برق کشور از طریق سوخت های فسیلی صورت می گرفت، همچنین ایران برای تولید برق از نیروگاه های اتمی استفاده نمی کند طبیعتا این موضوع میزان قابل توجهی از تولید برق کشور را کاهش می دهد به همین سبب یکی از دلایل قطعی سراسری برق را همین معاهده پاریس می توان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علت دوم قطعی های اخیر را صادرات برق اعلام کرد و گفت: صادرات برق جزء تعهدات دیرینه ایران با کشورهای فی مابین به شمار می رود که متاسفانه به تازگی پیامدهای آن را شاهد هستیم البته دولت می تواند با پرداخت بخشی از خسارت های احتمالی این موضوع را متوقف سازد تا برق داخل کشور که نیاز اساسی مردم به شمار می رود به کشور های دیگر صادر نگردد.

موسوی نژاد دلیل سوم این مشکل را عدم استفاده از منابع تجدید پذیر دانست و افزود: کشور هیچ گاه به استفاده از تولید برق به روش های نوین اهمیت نداده چرا که در دوره ای بحث انرژی های تجدید پذیر مطرح گردید که بسیاری از کشورها نیاز برق خود را با استفاده از انرژی های خورشیدی و انرژی های نوین تامین کردند و می کنند، اما متاسفانه ایران در این خصوص سرمایه گذاری نکرد.

به گفته نماینده سابق مردم بوشهر، لغو قرار داد و متوقف کردن ساخت نیروگاه های تولید برق به صورت اتمی موضوع دیگری است که منجربه کاهش تولید برق در کشور شد. همچنین عدم استفاده از الگوی مصرف برق وعدم برنامه ریزی مناسب در دولت عوامل دیگری هستند که به تشدید قطعی های سراسری برق دامن می زنند.

موسوی نژاد خاطرنشان کرد: در دولت پیشین مشکلات کم آبی و بی برقی وجود داشت اما با این تفاوت که دولت پیشین توانست این موضوع را به خوبی برنامه ریزی و مدیریت کند، در صورتی که در دولت فعلی هیچ برنامه ای را از سوی مسئولین نظاره‌گر نیستیم. برای مثال بی آبی در استان های جنوبی دلیل بر عدم وجود منابع نیست بلکه عدم استفاده صحیح از منابع، انتقال آب و همچنین عدم مدیریت آن است که منجر به ایجاد این معضل گردیده است.

به گفته وی، نرخ رشد ظرفیت نیروگاهی کشور در دولت فعلی نسبت به دولت پیشین 42 درصد کاهش یافته که می توان دلیل آن را عدم برنامه ریزی و مدیریت مسئولین دانست .

عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: برای حل معضلاتی چون کم آبی و بی برقی راهکار های زیادی مطرح شد که با کمترین تخصیص اعتبار نیز اجرایی می‌شدند اما متاسفانه به دلایل نامعلوم دولت فعلی هیچ یک از این راهکارها را در دستور کار خود قرار نداد لذا امیدواریم این عدم همکاری از روی قصد و غرض نباشد و تنها به دلیل عدم توانایی در مدیریت و سهل انگاری دولتمردان باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: بیش از ۵۸۷ میلیون و ۴۳۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در فروردین ماه امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید شد.

او افزود: در این ماه بیش از ۶۱ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۳۹ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

ادبی فیروزجائی گفت: در طول این ماه واحد یک بخار طبق برنامه به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی، ۳ واحد دیگر بخار نیز مجموعاً به مدت ۳۶ روز جهت انجام تعمیرات میاندوره‌ای و تعمیرات غیرمترقبه و واحد یک گازی نیز به مدت ۱۵ روز برای انجام بازدید دور‌های و تعمیرات غیر مترقبه در مدار تولید نبودند.

او همچنین با اشاره به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان، افزود: از ۱۴ برنامه تعمیراتی پیشبینی شده برای ارتقاء میزان آمادگی واحد‌ها جهت تولید پایدار انرژی مورد نیاز شبکه در فصل تابستان، از دهم مهر تاکنون ۱۰ برنامه تعمیراتی و نیز پروژه تعویض لوله‌های سقف بویلر واحد ۲ بخار به سرانجام رسید و تعمیرات نیمه اساسی واحد یک و میاندور‌های واحد ۳ بخار و پروژه لایروبی حوضچه آبگیر واحد‌های بخاری بیوقفه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا قبل از شروع روز‌های اوج مصرف با انجام همه برنامه‌های تعمیراتی و پروژه لایروبی، واحد‌ها برای تولید پایدار انرژی آماده شوند.

نیروگاه ۴۵ ساله شهیدسلیمی نکا شامل ۴ واحد بخار، ۲ واحد گازی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی است که با انجام برنامه‌ها و پروژه‌های بازسازی، تعمیراتی و رفع چالش‌ها و محدودیت‌های تولید می‌تواند نقش بسیار موثری در پایداری شبکه برق کشور داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی