Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:26:35 GMT

اشتباه گمرک گریبان لوازم بهداشتی و عطریات را گرفت!

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۴۸۴۵

افزایش ۱۰ درصدی عوارض گمرکی و سود بازرگانی از سوی مجلس شورای اسلامی صرفا برای لوازم آرایشی وارداتی در نظر گرفته شده است، اما با اشتباه صورت گرفته این اتفاق در مورد فرآورده‌های بهداشتی و عطریات هم لحاظ شده است.

به گزارش ایسنا، بهمن‌ماه سال گذشته بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ افزایش ۱۰ درصدی به عوارض گمرکی و سود بازرگانی برای واردات لوازم آرایشی را اتخاذ کردند تا رقم عوارض از ۲۶ به ۳۶ درصد افزایش یابد و اینگونه بخشی از هزینه‌های مربوط به سازمان بهزیستی تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال اما با اشتباه صورت گرفته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز گمرک جمهوری اسلامی ایران فرآورده‌های بهداشتی و عطریات نیز مشمول این افزایش عوارض شده و واردکنندگان را با مشکل روبه‌رو کرده است که موجب عدم ترخیص کالا از گمرک شده است.

اواخر دریبهشت‌ماه سال جاری در نامه‌ای از سوی انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران به اداره کل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت لوازم آرایشی که مشمول افزایش ۱۰ درصدی عوارض گمرکی و سود بازرگانی می‌شوند اعلام شد.

چند روز بعد و در اوایل خردادماه در نامه‌ای از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات به مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک نگاشته شده، فهرستی از کالاهای مشمول در خصوص تکلیف دولت مبنی بر اضافه شدن ۱۰ درصدی به عوارض گمرک و سود بازرگانی لوازم آرایشی در سال ۱۳۹۷ فهرستی از کالاهای مشمول ارسال شده است.

با این حال و به دلیل اشتباه پیش آمده یازدهم تیرماه سال جاری در نامه‌ای از سوی انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی وعطریات ایران به گمرک جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان عدم تطابق تعرفه کالاهای آرایشی که به اشتباه تعرفه محصولات بهداشتی نیز ذکر شده است خواستار اصلاح موضوع و ابلاغ آن به گمرکات کشور شد.

در عین حال اداره کل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به نامه انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران در نامه‌ای به دفتر مقررات صادرات و واردات در خصوص اعلام فهرست کالایی مشمول بند (ح) تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور مبنی بر اضافه شدن ۱۰ درصد به عوارض گمرکی و بازرگانی لوازم آرایشی در سال جاری مبنی بر عدم تطبیق تعرفه‌های اعلامی کالاهای آرایشی بند مذکور از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات با فهرست اعلامی از سوی مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک خواستار بررسی فوری موضوع شده و درخواست کرد که صرفا فهرست اعلامی از سوی اداره کل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت به گمرکات ارسال شود.

هرچند شش ردیف تعرفه‌ای اعلامی از سوی انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران در مورد اضافه شدن ۱۰ درصدی عوارض گمرکی و سود بازرگانی به لوازم آرایشی در سال جاری اما در نامه گمرک به هشت قلم افزایش یافته و اینگونه لوازم بهداشتی و عطریات را نیز شامل شده است.

گفتنی است؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابتدای امر و به اشتباه عطریات را نیز مشمول این افزایش عوارض دانسته که پس از آن این اشتباه را اصلاح کرد.

در حال حاضر فرآورده‌های بهداشتی و عطریات به دلیل نامه گمرک در مورد افزایش عوارض در گمرکات کشور باقی مانده است و واردکنندگان خواستار اصلاح این اشتباه هستند تا بتوانند کالای خود را بدون افزایش ۱۰ درصدی عوارض و سود بازرگانی ترخیص کنند.

تصاویر مربوط به نامه‌نگاری‌های صورت گرفته در خصوص این اشتباه از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران آورده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام گمرك لوازم آرایشی بهداشتی مجلس شورای اسلامی واردات وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید

آفتاب‌‌نیوز :

برنج سفید از مواد غذایی محبوب مردم قاره آسیا است به طوری که مردم این قاره ۹۰ درصد برنج دنیا را مصرف می‌کنند. در ایران نیز استفاده از این برنج متداول بوده و جزو پر مصرف‌ترین مواد غذایی است.

برنج سفید منبع متراکم کربوهیدرات‌ها است و گلایسمی بالایی دارد بنابراین پس از خوردن آن قند خون افزایش می‌یابد. این ماده غذایی فاقد پروتئین و دارای چربی اندکی است. اگر علاقمند به خوردن برنج هستید و هر روز از این غذای خوشمزه استفاده می‌کنید، بهتر است با عوارضی که استفاده زیاد از برنج سفید برای شما ایجاد می‌کند، در این بخش آشنا شوید.

عوارض مصرف زیاد برنج سفید

چربی شکم

مطالعات بر روی افرادی که خیلی کم از کربوهیدرات تصفیه شده مثل برنج سفید استفاده می‌کنند، نشان داد این افراد چربی شکمشان کمتر از آن‌هایی است که بیشتر از کربوهیدرات‌های تصفیه شده استفاده می‌کنند بنابراین افرادی که بیش از حد از برنج استفاده می‌کنند، به چاقی شکمی مبتلا خواهند شد.

در صورتی که شما بدون تحرک باشید، پس از خوردن برنج گلوکز وارد سلول‌های عضله می‌شوند تا به صورت چربی ذخیره شوند. خوردن برنج بعد از تمرین و ورزشی سخت که بدن گلوکز کمی دارد، سبب افزایش ذخیره گلوکز در عضلات که به آن گلیکوژن می‌گویند، کمک می‌کند.

برای جلوگیری از چاقی شکمی به جای برنج سفید و کربوهیدرات‌های تصفیه شده، برنج قهوه‌ای و غلات سبوس‌دار استفاده نمایید.

افزایش قند خون

پس از خوردن برنج قند خون افزایش می‌یابد و انسولین از پانکراس ترشح می‌شود. انسولین، ذخیره گلوکز و همچنین اندوخته چربی را بیشتر می‌کند. خوردن مقدار زیاد برنج سفید منجر به افزایش ریسک دیابت نوع دوم می‌شود.

میزان قند خون پس از خوردن برنج قهوه‌ای، به اندازه برنج سفید، افزایش نمی‌یابد. بعد از خوردن برنج قهوه‌ای، انسولین کمتری برای ترشح شدن لازم است.

سندرم متابولیک

خوردن زیاد برنج سفید باعث افزایش ریسک سندرم متابولیک می‌شود. چاقی شکمی، میزان بالای تری گلیسیرید، کم بودن کلسترول خوب یا HDL، فشار خون بالا و بالا بودن قند خون ناشتا از دیگر عوامل ایجاد کننده سندرم متابولیک هستند.

ابتلا به چربی خون و فشار خون

افرادی که در برنامه غذایی خود برنج فراوانی جای داده‌اند و بیشتر از بقیه برنج سفید می‌خورند، فشار خون و تری گلیسیرید بالایی از دیگر افراد دارند.

اختلالات عصبی

خوردن زیاد برنج سفید اختلالات عصبی بوجود می‌آورد به خاطر همین بهتر است که مقداری شلتوک برنج را داخل یک پارچه ریخته در برنج قرار دهید که همراه آن پخته شود.

معایب خوردن برنج در دوران بارداری

مصرف بیش از حد برنج در دوران بارداری سبب بالا رفتن وزن خانم باردار می‌شود.

برنج سفید دارای شاخص گلیسمی بالایی است بنابراین سبب ابتلای خانم باردار به دیابت بارداری می‌شود.

برنج دارای مقدار قابل توجهی از آرسنیک است که مصرف بیش از حد برنج ممکن است منجر به مرگ زودرس یا تولد زود هنگام جنین شود.

طبع برنج

طبع برنج سرد و خشک است و مصلح آن زعفران، شوید، زیره سیاه و خیساندن در آب نمک می‌باشد.

مضرات خوردن برنج نپخته

برنج نپخته حاوی تخم باکتری‌هایی است که می‌توانند باعث مسمومیت غذایی شوند. این باکتری‌ها سمومی تولید خواهند کرد که موجب اسهال یا استفراغ می‌شوند.

مضرات برنج تاریخ مصرف گذشته

تاریخ بهترین زمان مصرف آن دو سال بعد از شالیکوبی است. از مهمترین علایم برنج‌های تاریخ مصرف گذشته تغییر رنگ مایل به قهوه‌ای، شکننده بودن برنج‌ها، کپک زدگی، کرم زدگی، رطوبت و تغییر طعم است.

اگر تاریخ مصرف بهینه برنج گذشت، آن را تست کنیم و اگر این برنج‌ها از نظر سلامت تائید نشدند باید خوراک دام شده و مورد مصرف صنعتی قرار گیرند یا اینکه به طور کل معدوم و به کود زیستی تبدیل شوند.

علت سالم ماندن مردم آسیای شرقی با وجود خوردن برنج فراوان

مردم آسیای شرقی با وجود مصرف برنج دچار چاقی و مضرات مصرف بیش از حد برنج نمی‌شوند، زیرا:.

زیرا به محض احساس سیری از خوردن دست می‌کشند.

تحرک زیادی دارند و اوقات خود را به استراحت تلف نمی‌کنند.

در یک رژیم آسیایی میوه جات، سبزی جات، چای سبز و... از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

برای در امان ماندن از مضرات مصرف زیاد برنج، چقدر برنج بخوریم؟

یک ظرف کوچک برنج در کنار یک وعده غذایی سالم که حاوی مقدار متعادلی پروتئین و چربی است، بخورید.

اگر به خوردن برنج علاقمند هستید حتما از نوع دیگر آن یعنی برنج قهوه‌ای استفاده نمایید.

برنجی که می‌خورید باید از نوع سالم‌ترین منبع برنج باشد، زیرا بعضی از انواع برنج، بیشتر از حد مجاز آرسنیک دارند.

سبک زندگی فعال داشته باشید و ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

از خوردن بیش از حد برنج سفید بپرهیزید.

فقط به جای خوردن برنج سفید از انواع گوناگون و متنوع غلات سبوس‌دار استفاده کنید.

افرادی که نباید از برنج سفید استفاده کنند

افراد دچار چاقی بیش از حد بهتر است به جای برنج سفید از غلات سبوس دار استفاده نمایند.

افراد دچار دیابت از مقدار کمتری برنج استفاده کنند تا قند خونشان بالا نرود.

افرادی که یبوست دارند باید برنج کمتر بخورند.

برنج کته یا آبکش، کدام بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال چندین واقعیت را از زبان متخصصان تغذیه برایتان عنوان می‌کنیم تا به جواب مورد نظر خود برسید:

هر قدر برنج بیشتر به صورت کته طبخ شود و کمتر آبکش شود، ارزش غذایی موجود در آن بیشتر خواهد بود.

می‌دانید که حرارت باعث جذب املاح موجود در مواد غذایی شده و به دلیل انکه برنج آبکش در معرض حرارت بیشتری قرار می‌گیرد، پس جذب قند آن بیشتر بوده و انتخاب مناسبی برای افراد دیابتی به شمار نمی‌آید.

زمانیکه برنج به صورت کته طبخ می‌شود، ویتامین‌های موجود در آن طی مراحل پخت حفظ شده و به همین دلیل ارزش غذایی بیشتری دارد.

منبع: سایت نمناک

دیگر خبرها

  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد