Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در ابتدای این نشست خبری مدیر روابط عمومی فرابورس به بیان جزئیاتی از عرضه شرکت کشت و دام قیام اصفهان پرداخت و توضیحاتی به خبرنگاران در خصوص دامنه قیمت در ثبت سفارش، تعداد کل سهام شرکت، سهمیه مجاز خریداران حقیقی و حقوقی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ارائه کرد.  
به گفته مبینا بنی‌اسدی شرکت کشت و دام قیام اصفهان در نماد «زقیام» هجدهم اسفندماه سال 1395 در گروه در بازار دوم فرابورس پذیرش و در تاریخ 24 آبان ماه سال 1396 به عنوان یکصد و شصت و هفتمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.
مدیر روابط عمومی فرابورس ایران با بیان اینکه این شرکت دارای 350 میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم یک هزار ریال است و دوشنبه هفته آتی 25 تیرماه 10 درصد از کل سهام شرکت را به خریداران حقیقی و حقوقی به روش ثبت سفارش عرضه اولیه می‌کند، افزود: دامنه قیمت در ثبت سفارش این عرضه از مبلغ 2300 ریال تا مبلغ 2369 ریال تعیین و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص اعم از حقیقی و حقوقی حداکثر تعداد 700 سهم اعلام شده است.

** حال و آینده «زقیام» از زبان مدیرعامل
در بخش دیگری از نشست یک دیدار، یک عرضه مدیرعامل شرکت کشت و دام قیام اصفهان به ذکر تاریخچه تاسیس این شرکت پرداخت و گفت: شرکت کشت و دام قیام اصفهان در تاریخ 18 بهمن‌ماه 1372 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی ثبتی استان با شخصیت حقوقی سهامی خاص ثبت شده و از تاریخ 01/01/1373 فعالیت خود را آغاز کرده، ضمن آنکه شرکت در تاریخ 24/05/1380 پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به سهامی عام تبدیل شده است.
محسن مرتهب موضوع فعالیت این شرکت را طبق اساسنامه شرکت انجام تمامی امور مربوط به کشاورزی و دامداری اعم از تولید کلزا، گندم، ذرت و ...، تولید شیر، انواع محصولات دامی، گوساله نر، مواد تلیسه و گوشت و مواردی از این دست ذکر کرد و افزود: این شرکت فعالیت خود را با 3 مجموعه دامپروری ادامه می‌دهد که مجموعه نخست یا همان واحد مرکزی، کشت و دام قیام اصفهان است.وی گفت: واحد دوم واحد ایوان بوده که در منطقه ایوان غرب قرار دارد و واحد سوم که در مرحله سرمایه‌گذاری بسر می‌برد، واحد دلفان است و با پیش‌بینی رسیدن به 3 هزار رأس مولد امیدواریم با نظر و حمایت مثبت سهامداران، به مجموعه اضافه شود تا از این طریق بتوانیم روند توسعه خود را تداوم ببخشیم.

** «زقیام» 5 درصد از تولید شیر خام استان اصفهان را در اختیار دارد
وی همچنین تعداد کل گله‌های چند مجموعه زیر نظر شرکت کشت و دام قیام اصفهان را تا به امروز 10 هزار و 416 رأس اعلام و در خصوص ظرفیت تولید شیر شرکت اظهار کرد: در سال 1396 ظرفیت تولید شیر این مجموعه 66 هزار تن بوده و پیش‌بینی می‌کنیم در سال 1397 این رقم به 72 هزار تن افزایش بیاید.
به گفته مرتهب، یک بخش کشاورزی در واحد مرکزی کشت و دام قیام اصفهان به مساحت 500 هکتار وجود دارد که تحت مدرن‌ترین سیستم‌های آبیاری بوده و به طور متوسط 160 هکتار از این مساحت تحت کشت دائم قرار دارد.  
در ادامه مدیرعامل شرکت کشت و دام قیام اصفهان میزان سرمایه‌گذاری در این مجموعه را حدود یک‌هزار و 362 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: مبلع 981 میلیارد آن در دارایی جاری طبقه‌بندی شده است.
مرتهب با بیان اینکه تولید شیر توسط دو مجموعه قیام و ایوان روزانه به میزان 200 تن شیر است، 95 درصد از کل درآمد این شرکت را ناشی از تولید شیر و تولیدات دامپروری و کمتر از یک درصد از کل درآمد را مربوط به تولیدات کشاورزی اعلام کرد.
وی شرکت کشت و دام قیام اصفهان را بر اساس رکورد تولید، جمعیت گله، برنامه‌های توسعه‌ای آینده و ... جزو 3 شرکت برتر کشور در زمینه کشت و دام و همچنین بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی بنیاد مستضعفان اعلام کرد و ادامه داد: استان اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده شیر خام کشور به صورت روزانه 3600 تن تولید شیر خام دارد و شرکت کشت و دام قیام اصفهان با تولید 200 تن شیر خام به صورت روزانه حدود 5 درصد از تولید شیر خام این استان را به خود اختصاص داده است.
به گفته مرتهب با راه‌ افتادن مجموعه دلفان در استان لرستان به عنوان فاز توسعه‌ای شرکت کشت و دام قیام اصفهان، تولید شیر روزانه این کارخانه به 300 تن خواهد رسید. 
وی در خصوص تسهیلات بانکی اخذ شده توسط این شرکت نیز عنوان کرد: تسهیلات بانکی شرکت به حدود 14 میلیارد تومان می‌رسد و در واقع 10 درصد از دارایی‌های شرکت کشت و دام قیام از طریق تسهیلات بانکی تامین شده و به صورت سرمایه در گردش است در اختیار شرکت است. 
وی همچنین در خصوص بازارهای صادراتی و نوع محصول صادراتی شرکت کشت و دام قیام اصفهان گفت: با توجه به اینکه در این مجموعه از آخرین تکنولوژی روز دنیا برای دامپروری بهره گرفته‌ایم، بنابراین کشورهای زیادی درصدد واردات دام‌های مولد و گوشتی از این مجموعه هستند و در حال حاضر 2 سال است که به کشورهای CIS، عراق و افغانستان صادرات دام‌های مولد و گوشتی صورت می‌گیرد.
مدیرعامل این شرکت همچنین در پاسخ به این سوال که اعمال تحریم‌ها چه تاثیری روی فعالیت این مجموعه خواهد داشت، عنوان کرد: محصول تولیدی این کارخانه شیر بوده و به علت استراتژیک بودن این محصول، مورد حمایت دولت است، بنابراین دولت نهاده‌های مورد نیاز را با دلار 3800 تومانی وارد می‌کند که این موضوع سبب می‌شود تلاطمات ارزی و تحریم‌ها کمترین اثرگذاری را بر فعالیت این مجموعه داشته باشد.
در این میان محمد تهران‌خواه، معاون توسعه و فناوری هلدینگ کشاورزی و دامپروری فردوس پارس که این هلدینگ سهامدار عمده «زقیام» نیز محسوب می‌شود، یکی از مزیت‌های شرکت کشت و دام قیام اصفهان را قرار داشتن این مجموعه در هلدینگ مذکور ذکر کرد و گفت: این موضوع سبب شده تا صرفه‌های حاصل از مقیاس زیادی برای «زقیام» به وجود آید و با قیمت‌های پایین‌تری ملزومات مورد نیاز این شرکت تامین شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست فرابورس ایران شیر خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟

ایسنا/خراسان رضوی هر افزایش در تولید پلاستیک منجر به افزایش در آلودگی پلاستیک می‌شود و نقش برخی شرکت‌ها در این مورد پررنگ‌تر است.

آلودگی پلاستیک به یکی از بارزترین مسائل زیست‌محیطی تبدیل شده است، زیرا افزایش سریع تولید محصولات پلاستیکی یکبار مصرف، توانایی جهان برای مقابله با آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نتایج تحقیقات اخیر ارتباط شگفت‌انگیزی بین تولید پلاستیک و آلودگی را نشان داده است، به‌طوری‌که هر یک درصد افزایش در تولید پلاستیک منجر به افزایش یک درصدی آلودگی محیط زیست می‌شود.

کوکاکولا و پپسی ازجمله مهمترین مشارکت‌کنندگان در تولید زباله‌های پلاستیکی هستند. نتایج تحقیق علمی تاریخی حقیقت تکان‌دهنده را فاش کرده است که برخی از شرکت‌های مهم در جهان از عوامل اصلی بحران جهانی زباله‌های پلاستیکی هستند. این تحقیق نیاز به اقدام فوری شرکت در کاهش پلاستیک و مدیریت زباله را آشکار می‌کند.

آلودگی پلاستیک تهدیدی جدی و فزاینده برای سلامت سیاره ماست و نه تنها زیبایی طبیعی مناطق ساحلی را خدشه‌دار می‌کند بلکه عملیات پاکسازی گسترده را نیز ضروری می‌کند. وقتی زباله‌های پلاستیکی کنترل نشود، می‌توانند مناظر ساحلی را به محیط‌های پر از زباله تبدیل کنند.

علاوه بر پیچیده شدن این موضوع، آلودگی پلاستیکی به شدت بر سیستم‌های آبی ما تأثیر می‌گذارد. رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و نهرها را مسدود می‌کند و مانع از حرکت آزاد آب و در نتیجه افزایش خطر سیل می‌شود. این مانع همچنین ناوبری را پیچیده می‌کند و باعث می‌شود آبراه‌ها برای حمل‌ونقل ایمن و کارآمد نباشند.

مهم‌تر از آن، تجمع پلاستیک‌ها در این آب‌ها، اکوسیستم‌های دریایی را خفه می‌کند، آبزیان را به دام می‌اندازد و می‌کشد و تعادل این زیستگاه‌ها را مختل می‌کند.

پیامدهای آلودگی پلاستیکی به عرضه موادغذایی ما نیز کشیده می‌شود. ذرات ریز پلاستیک که به‌عنوان میکروپلاستیک شناخته می‌شوند، به حیات دریایی نفوذ کرده و از طریق ماهی و موجودات آبزی وارد زنجیره غذایی می‌شوند. نگرانی فزاینده‌ای وجود دارد که میکروپلاستیک‌ها ممکن است از طریق خاک‌های آلوده و آب مورد استفاده در کشاورزی به محصولات کشاورزی راه پیدا کنند که مسیر مستقیم برای ورود پلاستیک به بدن انسان، با پیامدهای بالقوه سلامتی خواهد بود که هنوز به‌طور کامل شناخته نشده است.

یافته‌های این تحقیق حیرت‌انگیز بود و تمرکز آزاردهنده قدرت را در بحران زباله‌های پلاستیکی نشان می‌داد. تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌های بزرگ مسئولیت بخش عظیمی از زباله‌های پلاستیکی جهان هستند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که ۵۶ شرکت جهانی، عمدتاً در بخش‌های غذا، نوشیدنی و تنباکو، مسئول بیش از نیمی از آلودگی‌های پلاستیکی مارک‌دار هستند. شرکت کوکاکولا با ۱۱ درصد آلودگی پلاستیکی با برندهای شناسایی شده پیشتاز است و پس از آن پپسی با پنج درصد قرار دارد. نستله، دنون و آلتریا نیز مسئولیت مهمی بر عهده دارند و هر کدام در این مورد دو تا سه درصد سهم دارند.

به‌طور شگفت‌انگیزی، تنها پنج شرکت تقریباً یک چهارم (۲۴ درصد) آلودگی پلاستیکی با مارک شناسایی شده در سطح جهان را تولید کردند. فقدان برچسب روی بسیاری از زباله‌های باقی مانده نشان می‌دهد که تأثیر واقعی این غول‌های شرکتی احتمالاً بزرگتر است.

نتایج تحقیق نشان داد که کاهش تولید پلاستیک راه‌حل اولیه برای مهار آلودگی پلاستیک است. مسئولیت در حال حاضر بر عهده شرکت‌های بزرگ است که روش‌های تولید و بسته‌بندی خود را به شدت اصلاح تا به‌طور موثر به این موضوع رسیدگی کنند و حذف تدریجی پلاستیک‌های یکبار مصرف باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

در حالی که افراد در کاهش پلاستیک نقش دارند، نتایج نشان می‌دهد که بدون تغییر سیستمیک شرکت، این بحران ادامه خواهد داشت. عوامل اصلی زباله‌های پلاستیکی در پس عادت سیری‌ناپذیر پلاستیک در جهان باید راه را به سوی آینده‌ای پاک‌تر هدایت کنند.

ماهیت فراگیر آلودگی پلاستیک در مکان‌های مختلف جغرافیایی و سیستم‌های مدیریت زباله نشان می‌دهد که کاهش تولید پلاستیک، به‌ویژه در بخش کالاهای مصرفی در حال حرکت، می‌تواند به‌طور چشمگیری آلودگی پلاستیکی جهانی را کاهش دهد. این تغییرات نه تنها برای بهبود شرایط فعلی، بلکه برای تضمین پایداری محیطی بلندمدت نیز حیاتی هستند.

به‌طور خلاصه، این مطالعه مهم ارتباط غیرقابل انکاری بین تولید پلاستیک و آلودگی را آشکار  و بخش کالاهای مصرفی در حال حرکت را به‌عنوان عامل اصلی این بحران جهانی معرفی کرده است.

نتایج در مجله Science Advances منتشر شده است.

منابع

education.nationalgeographic.org

earth.com

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • امیدواریم مسیر مجموعه فولاد اکسین در جهت تولید به بهترین شکل طی شود
  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید