Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برای احداث این سیلو 140 میلیارد ریال هزینه شده که 110 میلیارد ریال آن آورده بخش خصوصی و مابقی تسهیلات بانکی است.
عبدالرضا بازدار افزود:با بهره برداری از این واحد، ظرفیت ذخیره گندم در کوهدشت به 100 هزار تن رسید و مشکل صف های طولانی کامیون داران برای تحویل این محصول، برطرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سرمایه گذاری در حوزه امنیت غذایی را نیاز استان دانست و بیان کرد: در حال حاضر 800 هزار تن سیلوی مکانیزه در استان ایجاد شده است.
بازدار گفت: همچنین کار احداث 200 هزار تن سیلوی جدید در شهرهای الشتر، دلفان، ازنا و بروجرد در دست انجام است.
وی با بیان اینکه تاکنون 122 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده، بیان کرد: 200 هزار هکتار اراضی گندم استان به صورت دیم است و 60 درصد این محصول از دیم زارهای لرستان برداشت می شود.
وی تصریح کرد: بر خلاف وجود بارندگی های مطلوب، پراکنش بارش چندان مناسب نبوده و تنش پاییز و زمستان به اراضی دیم آسیب وارد کرده است.
از مجموع 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان 25 درصد ابی ومابقی دیم هستند وسطح زیر کشت گندم آبی استان 50 هزار و 44 هکتار و گندم دیم حدود 200 هزار هکتار است.
در بهترین شرایط سالانه 500 تا 550 هزار تن گندم در استان تولید می شود.
7269/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 بخش خصوصی تسهیلات بانکی جهاد کشاورزی زمستان سرمایه گذاری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، عصر امروز، در همایش روز مزرعه در سلسله، گفت: این شهرستان به‌عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی در لرستان مطرح است.

او با اشاره به ضرورت امنیت غذایی و جهش تولید در محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ما باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: حدود هزار و 700 هکتار  از سه هزار و 500 هکتار کلزای این استان در شهرستان سلسله کشت می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه چهار میلیون دلار ارز سالانه برای واردات روغن هزینه می‌شود، بیان کرد: ما باید کشور را از واردات روغن بی‌نیاز کنیم و در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی بسیار مهم است.

او با اعلام اینکه میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور 4.5تن است، اضافه کرد: این آمار در لرستان 5.5تن در هر هکتار است و هزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان