Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:20:25 GMT

هانسوکو بانوان کاراته ایران در تاتامی اردن

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۷۰۱۱

هانسوکو بانوان کاراته ایران در تاتامی اردن

پانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در حالی به پایان رسید که تیم بانوان ما عملکرد ضعیفی در این مسابقات داشت. ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱ ورزشی رزمی نظرات

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا روز گذشته با برگزاری مسابقات کومیته تیمی بانوان و آقایان برگزار شد تا پرونده پانزدهمین دوره این مسابقات نیز بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رقابت‌های روز گذشته برخلاف تیم کومیته تیمی آقایان که در تداوم روند موفقیت خود، این بار نیز به مقام قهرمانی دست یافت، تیم کومیته بانوان با شکست در دور دوم مقابل چین تایپه از دور مسابقات کنار رفت تا روند نتایج ضعیف بانوان ما همچنان ادامه داشته باشد. 

تیم بانوان ما در شرایطی در این دوره مسابقات حاضر شد که  مسئولان فدراسیون کاراته در فاصله کمتر از 20 روز  تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در تداوم تصمیمات عجیب خود در بخش بانوان با برکناری لیلا بهرامی، ستاره موسوی را جایگزین او کردند تا شاید با رخ دادن معجزه‌ای شاهد اتفاقات مثبتی در کاراته بانوان باشیم. بهرامی همانطور که مشخص نشد به چه دلیلی هدایت تیم ملی را برعهده گرفته است با همان شرایط و بدون هیچ توضیحی نیز در فاصله کمتر از 20 روز تا مسابقات اردن برکنار شد تا بازهم بدون هیچ دلیلی ستاره موسوی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. عملکرد بهرامی در مدت هدایت تیم ملی به هیچ عنوان مثبت بود اما قطعا موسوی نیز در این مدت کوتاه نمی‌توانست معجزه‌ای را رقم بزند و بهتر بود مسندنشینان فدراسیون برای پیاده کردن تصمیمات خود مقطع مناسبی را انتخاب می‌کردند. 

اتفاقات کادرفنی تیم بانوان نیز در شرایطی رقم خورد که باز هم مانند تصمیمات گذشته افسانه باقری، نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته هیچ نقشی در آن نداشت و تنها مانند تمام دوران مسئولیت خود در فدراسیون کاراته به عنوان یک تماشاگر به فکر حفظ صندلی خود بود. البته باقری اولین نایب رئیس بانوان کاراته ایران نیست که در تصمیمات حوزه بانوان این فدراسیون هیچ نقشی ندارد و در گذشته نیز شاهد بودیم که تمام تصمیات در خصوص تیم‌های بانوان از سوی  رئیس و به خصوص دبیر فدراسیون صورت می‌گرفت. 

تصمیماتی که قبل از وقوع با تلاش‌هایی نیز همراه بود و ابتدا برای زمینه چینی جا به جایی با بازیکنانتیم ملی صحبت و جایگاه سرمربی را تخریب می‌کردند و در ادامه با برقراری حس بی‌اعتمادی میان کادرفنی و بازیکنان گزینه مدنظر خود را به عنوان سرمربی انتخاب می‌کردند. تصمیماتی بدون تعمقی که تنها باعث قربانی شدن مربیان کاراته ایران و تداوم روند افول بانوان همراه بوده است و هیچ ثمری جز سوختن گزینه‌های هدایت تیم ملی نداشته است. در هر دوره نیز حمیده عباسعلی( به استثنای دوره گذشته) مانند یک منجی ظاهر شده است و با کسب یک مدال طلا زهر نتایج ضعیف بانوان را تا حدودی گرفته است تا مسئولان فدراسیون پشت آن پنهان شوند. 

کاراته بانوان ایران در حالی در مسابقات قهرمانی آسیا اردن موفق به کسب یک طلا توسط حمیده عباسعلی و یک برنز توسط شیما آ‌ل‌سعدی شد که در دوره گذشته نیز با کادری دیگر همین نتیجه را تکرار کرده بود. البته نباید فراموش کرد در دوره گذشته حمیده عباسعلی پرافتخارترین کاراته‌کا بانوان در ترکیب کومیته انفرادی حضور نداشت و تیم کومیته تیمی ما نیز با شکست چین تایپه در دیدار نهایی موفق به کسب مهمترین مدال طلای مسابقات شده بود اما در این دوره نه تنها از ظرفیت عباسعلی برای ارتقای رنکینگ مدال‌ها استفاده نشد بلکه مدال دوره گذشته مبینا کاویانی و روند مدال‌آوری خاکسار در لیگ جهانی را نیز متوقف کرد. 

در این یک سال نیز با تصمیمات مدیریتی ضعیف نه تنها مبینا کاویانی موفق به تکرار مدال برنز خود نشد، بلکه طراوات خاکسار که در

R1434/P1361/S3,30/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید

به گزارش "ورزش سه"، با دعوت مسئولان باشگاه شهداب یزد، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران به همراه دکتر مرادی و مهدی اسلامی نایب رئیس و خزنه‌دار فدراسیون والیبال صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) با استقبال رسمی مدیران ورزش استان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) وارد شهر یزد شد.

در این سفر یک روزه مسئولان فدراسیون والیبال از شرایط و امکانات این استان برای میزبانی از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازدید کردند و سپس سید میلاد تقوی در جلسه‌ای با دکتر فاطمی استاندار یزد به بررسی شرایط و موراد مربوط به میزبانی این رقابت‌ها پرداخت.

در این جلسه علاوه بر مرادی و اسلامی، امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان یزد نیز حضور داشتند و در نهایت مقرر شد با توجه به توافقات نهایی فدراسیون والیبال، شهر یزد و باشگاه شهداب به عنوان میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به کنفدراسیون والیبال آسیا و والیبال ورلد معرفی شود.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از پنجم شهریور ماه به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان ایران در این مسابقات شرکت می‌کند و شهداب یزد نیز به عنوان میزبان مسابقات، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

دیگر خبرها

  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • درخشش دختر سمنانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • دعوت ۴ کاراته کای کهنوجی به اردوی تیم ملی