Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان گفت: در زمان حاضر 35 درصد از مجموع ظرفیت تصفیه‌ خانه‌های موجود شهرک‌های این استان بهره‌گیری می‌شود.

حسن آل‌بویه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ظرفیت ایجادشده در تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی استان را یک میلیون و 696 هزار مترمکعب اعلام کرد.
وی اظهارداشت : پنج شهرک صنعتی استان دارای تصفیه‌خانه هستند که به صورت برخط پایش می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سمنان در گام اول با ظرفیت 2 هزار و400 مترمکعب به بهره برداری رسید که ظرفیت نهایی آن هفت هزار و 200 مترمکعب در شبانه‌روز است.
وی خاطرنشان کرد: 419 واحد صنعتی به این تصفیه‌خانه متصل‌ هستند و خروجی پساب این مجموعه که تمام آن برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود 17 لیتر بر ثانیه است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان بیان کرد: در شهرک صنعتی سمنان 153 لیتر برثانیه آب برداشت می شود که 111 لیتر بر ثانیه به طور مستقیم در فرآیند تولید در واحدها مصرف می شود که 73 درصد کل آب تولیدی در این شهرک است.
آلبویه با اشاره به نیاز 140 هکتاری شهرک صنعتی سمنان به فضای سبز گفت : طی سال آینده 10 هزار نهال به این مجموعه اضافه می شود.
وی با بیان این که در شهرک صنعتی سمنان یک میلیون و 978 هزار مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود، افزود: 39 درصد از این میزان از پساب تصفیه‌شده است.
وی گفت: در فضای سبز شهرک صنعتی سمنان 206 کیلومتر سامانه آبیاری قطره ای انجام شده و برای تکمیل باید یکهزار و 80 کیلومتر دیگر از این سامانه برای نگهداری و حفظ فضای سبز موجود اجرا شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان خاطر نشان کرد : ضریب تبدیل تصفیه‌خانه های شهرکهای صنعتی استان 64 درصد است.
از چهار میلیون و 295 هزار متر مکعب آب مصرفی صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان سمنان 74 درصد به طور مستقیم در فرآیند تولید مصرف می شود.
واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان سمنان 15 هزار شغل ایجاد کرده‌اند.
کل آب تولیدی در سمنان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب است که سهم بخش صنعت و خدمات در حدود پنج درصد است.
6103/6026

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شهرك صنعتي سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر