Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ، میران صداقتی اظهار داشت: امسال 45 مزرعه 20 هکتاری به زیرکشت میگو رفته است.

وی با بیان اینکه برداشت میگو تا مرداد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از هزار و500 تن میگو برداشت شود.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت میگو در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 300 هکتار افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از مجموع 400 تن میگوی برداشت شده بیش از40 تن میگو به کشورهای عمان و امارات متحده عربی صادر شده است.

صداقتی بیان کرد: به طور متوسط هر هکتار مزارع پرورش میگو زمینه اشتغال 2 نفر را فراهم کرده است و پیش بینی می شود از هر هکتار با سیستم هوادهی بیش از 2 تا سه تن برداشت شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار 250 میلیون پست لارو (بچه میگو) در مرکز تکثیرمیگوی آبزی پرور کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان تولید شده است، خاطرنشان کرد: تولید پست لارو در این شهرستان دسترسی آسان پرورش دهندگان برای افزایش سطح زیر کشت و پرورش میگو را در استان فراهم کرده است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 20 سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود 42 هزار هکتار در سواحل چابهار و کنارک شناسایی شده است.

وی اظهار داشت: منطقه گواتر با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی های صنعتی و شهری بهترین مکان برای پرورش میگو در کشور است.

صداقتی با بیان اینکه چابهار به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب است خاطر نشان کرد: درجه حرارت سواحل این شهرستان در هشت ماه از سال مناسب برای پرورش میگو است که این امر سبب شده تا کارشناسان این منطقه را به بهشت آبزی پروی تشبیه کنند.

وی افزود: سایت پرورش میگو گواتر با چهار هزار هکتار مساحت 660 هکتار تاسیسات زیربنایی دارد که به 2 فاز شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: فاز شمالی 107 مزرعه با تیپ 20 هکتاری طراحی شده که هم اینک 92 مزرعه با سطح مفید حدود هزار و 410 هکتار به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: 6 مزرعه 200 هکتاری در فاز جنوبی نیز طراحی شده که هم اینک سه مزرعه کامل و یک مزرعه تا 50 درصد با سطح مفید 430 هکتار به بهره برداری رسیده است.

صداقتی با بیان اینکه تمامی زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در بخش پرورش میگو در سایت گواتر چابهار فراهم شده است خاطرنشان کرد: 47 کیلومتر جاده دسترسی آسفالته، 19 کیلومتر دایک حفاظتی به ارتفاع بیش از پنج متر، 33 کیلومتر کانال آبرسانی، 39 کیلومتر کانال زهکش و 50 کیلومتر شبکه برق در سایت گواتر تا کنون اجرا شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امارات متحده عربی جاده سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سطح زیر کشت گل محمدی این استان به دلیل خشکسالی و افت چاه‌های آبیاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. محمد میری گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.   او با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی‌تر در استان برداشت شود.   معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.   میری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، افزود: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.    

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان