Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نمایشگاه آثار منتخب جشنواره امام رضا(ع) با عنوان «نگاره‌های شهر عاشقی» عصر روز گذشته، 24 تیرماه، همزمان با اولین روز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) و با حضور جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، هادی بختیاری، مدیرعامل سازمان فرهنگی، تفریحی  _ زیارت شهرداری مشهد، ایرج خواجوی، پیشکسوت هنر نقاشی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در «نگارخانه شهر» مشهد گشایش یافت.
جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و هادی بختیاری، مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی زیارت شهرداری مشهد همراه با هنرمندان و اهالی رسانه از آثار اکران شده در این نمایشگاه بازدید کردند.
محمدرضا فرهادی‌نیا، مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری این نمایشگاه به مناسبت دهه کرامت، در رابطه با آثار ارائه شده، توضیح داد: هنرمندان در عرصه‌های مختلف عرض ارادت‌شان را به محضر امام رضا(ع) ابراز کرده‌اند؛ این آثار که در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برگزیده شده بودند، با کمک بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تهبه و گلچین شده و در نگارخانه شهر در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.
وی با اعلام اینکه تعداد 66 اثر در رشته‌های مختلف خوشنویسی، نقاشی، تذهیب، هنرهای تجسمی و ... در نمایشگاه «نگاره‌های شهر عاشقی» ارائه شده است، افزود: این نمایشگاه با هدف استقبال از دهه کرامت گشایش یافته و تا 31 تیرماه پذیرای علاقه‌مندان است.
فرهادی‌نیا به همزمانی گشایش این نمایشگاه با روز ولادت حضرت معصومه(س) نیز اشاره کرد و افزود: این هشتمین نمایشگاهی است که در نگارخانه شهر برگزار می‌شود و در روز ولادت حضرت معصومه گشایش می‌یابد؛ اولین نمایشگاهی که در نگارخانه شهر برپا شد، نیز نمایشگاه آثار بانوان هنرمند مشهدی بود که در روز ولادت حضرت زهرا(س) افتتاح شد؛ این پیوند بین نمایشگاه‌های هنری در نگارخانه شهر با نام اهل بیت(ع) اتفاق مبارکی است.
فرهادی‌نیا با اظهار این مطلب که ارائه محتوای دینی در قالب هنر می‌تواند ضریب تأثیر آن را افزایش دهد، بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند: «هر ایده، اندیشه و انقلابی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود»؛ به نظر من این یکی از کلیدی‌ترین فرمایشات ایشان در حوزه هنر است؛ بر همین اساس، بیان محتوای معنوی و معرفتی در قالب هنر، ضمن اینکه تأثیر و نفوذ آن را افزایش می‌دهد، باعث می‌شود پیام در عمق جان انسان حلول کند.

وی در همین راستا اضافه کرد: علاوه بر آنکه بازدید از چنین نمایشگاه‌هایی که معارف دینی و معنوی را به نمایش می‌گذارند، ذائقه بصری مردم را نیز ارتقاء می‌‌بخشد.


مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد با بیان اینکه برای تبلیغات و اطلاع رسانی نمایشگاه «نگاره‌های شهر عاشقی» از بیلبوردها، رول آپ‌ها، روزنامه و سامانه پیامکی استفاده شده است، افزود: این نمایشگاه برای عموم مردم گشایش یافته، البته بازدیدکنندگان این نمایشگاه بیشتر کیفی هستند تا کمی؛ بنابراین اگر یک استاد برجسته خوشنویسی از این نمایشگاه بازدید کند، ما به نتیجه‌مان رسیده‌ایم.
یادآور می‌شود، نمایشگاه «نگاره‌های شهر عاشقی» با ارائه بهترین آثار هنری سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ دینی و رضوی که به مناسبت دهه کرامت در «نگارخانه شهر» مشهد گشایش یافته است، همه روزه تا 31 تیرماه از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی مشهد نگارخانه شهر نمایشگاه دهه کرامت آثار جشنواره امام رضا مدیرکل ارشاد خراسان رضوی هادی بختیاری شهرداری مشهد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا«ع» مشهد (عکس)
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴