Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم مناطق حاشیه‌ای تهران که در برخی موارد بیش از زمان اعلام شده از سوی دولت با قطعی برق مواجهند‏، از قطعی برق در زمان‌هایی غیر از برنامه زمان‌بندی اعلام شده گلایه دارند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، چند سالی است که فصل تابستان، گرمای خود را بیش از گذشته به رخ می‌کشد. این تفاوت را هم درجه دماسنج‌ها تأیید می‌کند و هم مردم با تمام وجود آن را حس می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این وضعیت‏ مردم ناچارند برای گریز از گرما‏ به وسایل سرمایشی پناه ببرند که عمدتا از انرژی برق تغذیه می‌شود. کسبه‌ای که یا وسیله کارشان با برق کار می‌کند و یا حداقل برای خنکی و روشنایی محل کار خود به برق نیاز دارند، معیشت خود را وابسته به برق می‌بینند.


اما تابستان امسال وضعیت تا حدودی متفاوت بوده است. خاموشی‌های مکرر به رویه هر روز بسیاری از مناطق کشور تبدیل گردیده است. گاهی صبح، گاهی ظهر و گاهی عصر. همین بی‌نظمی‌ها مردم را کلافه کرد و اعتراض آنها را برانگیخت. دامنه این خاموشی‌ها به ما هم رسید، به طوری که در زمان تنظیم این گزارش، برق تحریریه قطع شد و ناچار شدیم بخشی از آن را دوباره بنویسیم!
در پی این گلایه‌ها، وزارت نیرو دست به کار شد و هفته گذشته برنامه زمان‌بندی خاموشی‌ها را اعلام کرد. دیروز هم شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به منظور سهولت دسترسی مشترکان به جدول زمان‌بندی محدودیت احتمالی بار تا پایان اجرای این طرح، نسبت به گروه‌بندی مناطق در پنج دسته براساس ساعت زمانی مشخص اقدام کرده است.
در برخی مناطق این برنامه رعایت می‌شود اما تماس‌های مردمی با کیهان نشان می‌دهد در برخی مناطق محروم‌تر که صدای آنها کمتر شنیده می‌شود، بازه زمانی و دفعات این خاموشی‌ها بیشتر است و برنامه اعلام شده رعایت نمی‌شود.
یکی از شهروندان مناطق اطراف تهران در تماس با ما می‌گوید: «هیچکدام از خاموشی‌ها طبق برنامه نیست. از ساعت 8 و نیم صبح تا 9 شب این خاموشی‌ها ممکن است اتفاق بیفتد. حتی برخی مردم دو بار در روز برقشان قطع می‌شود.»
این شهروند با اشاره به پیگیری‌های خود ادامه می‌دهد: «علت این وضعیت را کمبود بار شبکه برق اعلام می‌کنند. در حالی که وقتی ساعت 8 صبح که هنوز مراکز صنعتی اطراف ما شروع به کار نکرده‌اند، چه اضافه باری وجود دارد؟!»
متأسفانه این وضعیت فقط برای مصارف خانگی نیست و برخی کسب و کارها که وابسته به برق هستند هم بلاتکلیف مانده‌اند. آنها مطالبه زیادی ندارند و تنها می‌خواهند زمان دقیق قطعی برق رعایت
 شود!
به عنوان نمونه، فردی که شغلش نانوایی است، درخواست می‌کند لااقل زمان دقیق قطعی برق اعلام شود تا او بداند چه ساعتی باید شروع به کار کند و خمیرهایش روی دستش نماند.
یکی دیگر از مردم نواحی شمال شرق تهران که در فشم زندگی می‌کند، می‌گوید: «گاهی 3 ساعت در صبح و 3 ساعت در عصر برق قطع می‌شود.» او گلایه دارد که «ما برای دسترسی به آب از پمپ استفاده می‌کنیم که با قطعی برق، آن هم از کار می‌افتد، یعنی بی‌آبی هم به بی‌برقی اضافه می‌شود.»
یکی از اتفاقاتی که در این بین رخ می‌دهد، سوختن وسایل برقی مردم در اثر نوسانات و قطعی برق است. هر چند گروهی کارشناس برای بررسی وضعیت به درخواست‌هایی از این دست رسیدگی می‌کند و در صورتی که سوختگی وسایل در اثر نوسان برق باشد، خسارت پرداخت می‌شود اما برخی مردم مناطق حاشیه‌ای تهران که وسایلشان در پی خاموشی‌های اخیر سوخته، اظهار می‌کنند که مأموران می‌گویند علت خاموشی‌ها از تهران است و لذا زیر بار خسارت نمی‌روند و حتی با مردم همدردی هم نمی‌کنند.
همچنین در این وضعیت که مردم در تنگنا قرار دارند، واحد قطع و وصل ادارات برق، با قوت به کار خود ادامه می‌دهد و برق مراکز و منازلی که نتوانسته‌اند هزینه برق خود را بپردازند قطع می‌کنند! از طرفی خبرها حکایت از آن دارد که با همان سرعتی که برق قطع می‌شود، در زمان معین، وصل نمی‌شود. شایسته است حداقل در این مدت گرمای تابستان که مردم در سختی هستند، جریمه تأخیر در پرداخت قبوض لحاظ نشود و برق آنها قطع نشود.
در همین رابطه وزیر نیرو در واکنش به عملکرد مشترکین پرمصرف گفت: ما دوست نداریم با ابزار قیمت، مشترکین آب و برق را جریمه کنیم، اما در صورت تداوم این وضعیت بهای آب و برق مصرفی پرمصرف‌ها تصاعدی محاسبه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یکی از معضل های دیگر خاموشی ها نوشتن چند منطقه است به عنوان نمونه منطقه طالقانی در قطع برق بوده ولی این منطقه طالقانی در نقشه چندین مرتبه نوشته شده و معلوم نیست کدام نقطه از خیابان طالقانی بناست برقش قطع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قطعی برق روز بی نظمی خاموشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان

وحید حسیبی مدیر منابع آب رفسنجان در جلسه حفاظت از منابع آب این شهرستان که به ریاست فرماندار و با حضور معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، معاون دادستان و جمعی از مسئولین مربوطه برگزار شد، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سامانه بارشی که قرار است نیمه هفته جاری وارد شهرستان شود و البته برای مدیریت توأمان آب و برق؛ چاه موتور‌های کشاورزی رفسنجان تا ۶ صبح روز ۱۶ اردیبهشت ماه تعطیل خواهند شد.

 وی افزود: بایستی از منابع آب زیرزمینی حفاظت کنیم و اجازه ندهیم نسل آینده با بحران کم آبی و بی آبی مواجه شود.

حسین رضایی فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این خصوص گفت: با توجه به بارش‌های خوب روز‌های گذشته و نیز نظرات علمی کارشناسان پژوهشکده پسته ایران که آبیاری درختان پسته با توجه به مرحله رشدی درختان و احتمال بارندگی در روز‌های آینده و افزایش رطوبت هوا باعث ریزش گل، خوشه و تشدید عارضه لکه پوستی استخوانی (عارضه کشمشو) می‌شود؛ لذا در جلسه کارگروه شهرستانی سازگاری با کم آبی با پیشنهاد خاموشی یک هفته‌ای برای اجرای مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی موافقت شد.

 وی افزود: طبق نظر کارشناسان پژهشکده پسته ایران و مدیریت جهاد کشاورزی توصیه می‌شود در صورت بالا بودن میزان بارش‌ها تا چند روز پس از بارندگی، برای کاهش خسارت به محصول علاوه بر آبیاری نکردن از هرگونه محلول پاشی و سمپاشی تا کاهش رطوبت خوداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تکلیف قهرمان لیگ همین فردا معلوم می‌شود!
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم