Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رهبران حزب افراطی هندوی "بهاراتیا جاناتا" هند به مسلمانان این کشور هشدار داده در صورتی که در ساخت معبد رام در محل مسجد بابری مانعی ایجاد کنند، اجازه رفتن به حج را نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه نیشن، بریجبوشان راجپوت، یکی از رهبران حزب "بهاراتیا جاناتا" در پیامی ویدئویی اظهار کرد، جامعه مسلمانان باید به احساسات یک میلیارد هندوی این کشور درخصوص مساله معبد رام احترام بگذارد: "اگر آنان به احساسات ما احترام نگذارند، ما نیز این کار را نخواهیم کرد و اگر مسلمانان مانعی در ساخت معبد رام ایجاد کرده یا آن را متوقف کنند، سفرهای حج آنان نیز متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

این رهبر هندی همچنین خواستار لغو حالت اقلیت از مسلمانان هند شد و گفت، کمک هزینه حج نیز باید قطع شود.

مسجد بابُری برفراز تپه‌ای به‌نام «رام کوت» ساخته شده بود و در سال ۱۹۹۲ توسط هندوهای افراطی تخریب شد. آنان معتقدند که مسجد در محل زادگاه خدای آن‌ها یعنی "راما" بنا شده است.

با تخریب مسجد بابری ناآرامی‌ها و درگیری‌های متعدد و شدیدی آغاز شد که ابعاد مذهبی، اجتماعی، سیاسی و حقوقی پیدا کرد و تاکنون حدود ۲۰۰۰ نفر که بیشتر آنان مسلمان هستند در این درگیری‌ها جان باخته‌اند.

بریجبوشان راجپوت پس از انتشار این ویدئو در فیسبوک خود به یک روزنامه هندی گفت، این اظهارات تنها صحبت‌های او نیست، بلکه "صحبت‌های 100 کرور هندوی دیگر"نیز است. او همچنین در توجیه موضع خود گفت: "مهم نیست اگر مسلمانان این صحبت‌ها را یک تهدید قلمداد کنند؛ من کاملا از حرف‌هایی که در این ویدئو بیان کردم، دفاع می‌کنم."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان امروز در نشست شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم و با حضور آقای دوستی به عنوان استاندار هرمزگان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری ایشان، حوزه آموزش و پرورش بود که با همت ایشان شاهد اتفاقات درخشانی از جمله افتتاح ۱۵۰۰ کلاس درس، راه اندازی ۲۹ هنرستان مجاور صنایع و نیز تأمین شمار بالایی از معلمان مورد نیاز برای استان فراتر از سهمیه‌های معمول باشیم.

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه حرفه آموزی میان دانش آموزان اشاره و گفت: متوسط سهم دانش آموزان در هنرستان‌های کشور ۴۰ درصد است که این میزان در هرمزگان ۵۲ درصد است که این مهم در سایه ایجاد هنرستان‌های مجاور صنایع در این دولت اتفاق افتاد.

قویدل از راه اندازی هنرستان انرژی اتمی در استان نیز خبر داد و گفت: از مهرماه شاهد پذیرش دانش آموز در این هنرستان خواهیم بود. همچنین در زمینه تأمین نیروی انسانی برای جزایر و بشاگرد نیز مجوز خاصی برای آزمون استخدامی ۳۰۰ نفری صادر شده و سهمیه دانش فرهنگیان استان نیز دو برابر شده که اتفاق بسیار مهمی در زمینه رفع مشکلات آموزش و پرورش استان هرمزگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از راه اندازی منطقه بیست و سوم آموزش و پرورش هرمزگان در منطقه لیردف در راستای عدالت آموزش یاد کرد و گفت: در ۲.۵ ساله اخیر شاهد بودیم در کنکور ۱۴۰۲ شمار رتبه‌های زیر ۱۰۰ استان دو برابر شده و رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ نیز ۲۰ درصد رشد داشته‌ ایم و میزان قبولی‌های در رشته‌های پزشکی نیز افزایش ۶۲ درصدی را داشته‌ایم.

توسعه وسایل کمک آموزشی در سطح مدارس استان، توسعه فضاهای اردوگاهی، میزبانی از جشنواره‌های ملی، مولد سازی به منظور تأمین منافع برای پروژه‌های معطل مانده، ایجاد مدرسه خاص برای کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار، ایجاد ۲۱ مرکز مشاوره، اخذ ۴۰۰ سند مدارس و واحدهای آموزشی و کسب رتبه اول در ارزیابی تخصصی ادارات کل سراسر کشور نیز از جمله نکات مطرح شده از سوی قویدل در جلسه شورای اداری هرمزگان در حضور رئیس قوه قضائیه بود.

کد خبر 6095346

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد ایستگاه آتش نشانی برای امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»