Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وجود امامزادگان مایه خیر و برکت شهرها و روستاها است و از بقاع متبرکه به عنوان نماد و ظرفیت فرهنگی باید یاد کرد.
وی اظهار داشت: یکی از راه های بزرگداشت مفاخر و صاحبان کمال، زیارت آنان است که در حقیقت موجب بقا و استمرار حیات علمی و معنوی آنان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: انبیا و اولیای الهی، بهترین الگوهایی هستند که انسان ها می توانند از ارتباط با آنان، در مسیر رشد و تکامل خود، بهره برند که این ارتباط، در قالب 'زیارت' مطرح شده است.
صالحی بیان داشت: زیارت قبور اولیای الهی می تواند به شناخت بیشتر آن بزرگواران و الگوبرداری از خصلت های الهی آنان بیانجامد یا از طریق اشراق معنوی، بر روح و جان آدمی تأثیرگذار باشد.
وی در ادامه با اشاره به دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س ) و حضرت امام رضا (ع) ، اظهار داشت : این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.
این مسوول افزود: دهه کرامت یادآور لطیف ترین علائق و مهر و وفاهای کم نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه با تشریح ویژه برنامه های این دهه در امامزادگان شاخص سطح این استان، گفت: گلباران امامزادگان و مزار شهدا ،برگزاری مراسم مولودی خوانی ، شعر در مدح امامان ، برگزاری مسابقه ، سخنرانی در باب شناخت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، برگزاری نمایشگاه، تهیه جزوات معرفی امامزادگان و ... از اهم اقدامات انجام شده در دهه کرامت در امامزادگان و بقاع متبرکه است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری آیین های تکریم امامزادگان در سطح استان البرز؛ اظهار داشت: آیین متمرکز استانی روز ملی تکریم امامزادگان ساعت 17 روز پنج شنبه 28 تیرماه همزمان با 6 ذی القعده در آستان مقدس امامزادگان احمد، محمود و فاطمه (ع) کرج شهرستان ساوجبلاغ برگزار می شود.
صالحی گفت: آستان مقدس این امامزادگان در بخش چندار روستای اغشت شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است.
محمد و فاطمه (ع) در بخش چندار روستای اغشت
وی افزود: آستان مقدس امامزادگان هارون (ع)، اسحاق (ع) و ضیاءالدین (ع) در شهرستان طالقان، امامزادگان احمد و محمود (ع) در شهرستان نظرآباد، امامزادگان ام کبری و ام صغری (س) در شهرستان اشتهارد و آستان مقدس امامزاده حسن (ع) مجریان دیگر این جشن ملی هستند.
صالحی با بیان اینکه در این مراسم ها از هیات امنای برتر و خادمان برتر تقدیر می شود، اظهارداشت: شامگاه پنجشنبه همزمان با روز ملی تکریم امامزادگان، کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم امام رضا (ع) در امامزاده حسن (ع) مراسم ویژه ای حضور می یابند.
6156/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان البرز حرم امام رضا حضرت فاطمه شاخص مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان

ایسنا/کرمان امروز ۱۱ اردیبهشت ماه فرماندار رفسنجان با همراهی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کارگر به سطح شهر مراجعه و با اهدای گل به کارگران ، روز کارگر را به آنها تبریک گفتند.

حسین رضایی در حاشیه این اقدام، با تبریک روز کارگر با بیان اینکه این سخت‌کوشان به عنوان پیشانی تولید نقش مهمی در چرخه اقتصاد و تولید کشور دارند، گفت: در دین مبین اسلام نیز به اهمیت کار و کارگر پرداخته شده است.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: ما در سطح شهرستان بالغ بر ۶۰ هزار نیروی کارگری بیمه شده تأمین اجتماعی داریم که ۲۰ درصد یعنی عمده آن‌ها در معدن مس سرچشمه فعالیت دارند.

وی افزود: تولیدات کارگران در رفسنجان در همه حوزه‌ها اعم از کاشی و سرامیک، قطعه ماشین(رینگ آلومینیوم)، مس، پوشاک، دستکش و ملزومات بیمارستانی است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نیز در این مراسم با قدردانی از کارگران و تبریک هفته کار و کارگر گفت: محور تحقق شعار سال کارگران سخت ‌کوش واحدهای صنعتی و تولیدی هستند و رسیدگی به مطالبات این قشر را جزء برنامه‌ محوری خود می‌دانیم.

محمود شریفی با تاکید بر لزوم تکریم و تجلیل از کارگران بیان کرد: تجلیل از کارگران و جامعه کارگری تکریم از تولید و کمک به توسعه اشتغال است.

وی حضور کارگران در عرصه تولید را موجب پویایی و نشاط اجتماعی دانست و اضافه کرد: به همت کارگران امروزه انقلاب اسلامی ایران در همه بخش‌ها صاحب موفقیت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • همایش تجلیل و تکریم شوراهای اسلامی شهرستان قشم
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد