Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:16:10 GMT

چاپ دوم «پوریای ولی» جعفری جوزانی رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۲۸۰۸

چاپ دوم «پوریای ولی» جعفری جوزانی رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی چاپ دوم کتاب فیلمنامه «پوریای ولی» به قلم مسعود جعفری جوزانی فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما و تلویزیون و با پژوهشگری فتح‌الله جعفری جوزانی و دکتر عبدالکریم یونسی با همکاری نشر آناپنا و خانه کتاب، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز چهارشنبه  ۲۷ تیرماه جاری در ساختمان سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب فیلمنامه «پوریای ولی» سال گذشته توسط نشر آناپنا متعلق به آنا پناهی دختر زنده‌یاد حسین پناهی منتشر شد. این فیلم‌نامه که برای ساخت یک سریال در پنج فصل و ٥٢ قسمت ٥٠ دقیقه‌ای نوشته شده است، چاپ نخستش در ۶۸۰ صفحه با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه راهی بازار شد.

فتح‌الله جعفری جوزانی و عبدالکریم یونسی، پژوهشگران این اثر، از بیش از ٣٠ کتاب از جمله جامع التواریخ خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی، تاریخ جوینی و تاریخ ایران کمبریج استفاده کرده‌اند.

داستان زندگی این پهلوان بزرگ، از سال ۵۹۷ خورشیدی، آغاز می‌شود که کشور ایران مورد هجوم مغولان قرار گرفت. این مهاجمان وحشی نه اندیشه‌ تازه‌ای برای ساختن جهان برتری داشتند و نه حامل رسالتی بودند. استعداد آنان در کشتن و گسترش ترس بود و بس. پس آمدند و کندند و سوختند و کشتند و بردند ... و ماندند تا شیره‌ جان آن‌چه را از کرامت انسانی باقی مانده بود بِمَکَند. به فرمان حاکمان مغول، در فاصله‌ بین سال‌های ۶۴۸ تا ۶۶۱ هجری قمری، صنعتکاران، پشت در پشت، برده شمرده می‌شدند و مجبور بودند ساز و برگ لشکریان مغول را تهیه کنند. رعایای روستایی نیز که قادر به پرداخت اخراجات و مالیات نبودند، خود و خانواده‌شان به بردگی فروخته می‌شدند.

محمود خوارزمی پهلوان، شاعر، عارف قرن هشتم قمری، متخلص به «قتالی» و مشهور به «پوریای ولی» در چنین دورانی با ایجاد سازمان و تأسیس زورخانه موفق می‌شود پیکارجویان و آزادی‌خواهان را گردآورده و اقدام به آزادی ایران‌زمین کند.

از شخصیت‌های دیگر تاریخی که در «پوریای ولی» دیده شده‌اند، می‌توان به شیخ الرئیس سعدی، عبید زاکانی، خواجه نصیرالدین طوسی، خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی، پهلوان فیله همدانی و... اشاره کرد.

سرای اهل قلم در تهران، خیابان انقلاب، خیایان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ واقع شده است.

کد خبر 4348192 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: سرای اهل قلم مسعود جعفری جوزانی کتاب و کتابخوانی ادبیات ترجمه گردشگری کتاب و کتابخوانی بازار نشر تجدید چاپ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری معرفی کتاب نقد کتاب ادبیات کودک و نوجوان افغانستان عباس صالحی کودکان خانه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کتاب «احتضار» شامل عکس‌های سعید فلاح‌فر از شهر تهران است که در یک دهه گذشته عکاسی کرده و واجد نگاهی جامعه‌شناختی است. عکس های کتاب با تمرکز بر موضوع هویت، از منظر معماری و شهرسازی نیز قابل توجه است و موقعیت انسان را در شهر نشان می‌دهد. 

مراسم رونمایی و جشن امضای این کتاب با حضور؛ دکتر نوا توکلی‌مهر (معمار منظر و پژوهشگر شهری) عباس عرب‌زاده (عکاس و مدیر هنری کتاب) سید محمد طباطبایی ( ناشر) و سعید اسلام‌زاده ( روزنامه‌نگار و منتقد هنری) برگزار می‌شود.

کتاب «احتضار» در انتشارات «بط» منتشر شده و پس از مراسم رونمایی و جشن امضا در نمایشگاه کتاب هم عرضه خواهد شد. 

سعید فلاح‌فر (شاعر، عکاس و منتقد هنری) فارغ التحصیل رشته مرمت بناهای تاریخی، دکترای تاریخ هنر و درجه یک هنری در رشته عکاسی است و علاوه بر تالیفات تخصصی، نمایشگاه های متعددی از آثارش در ایران، فرانسه، تاجیکستان، گرجستان، کانادا و... برگزار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»
  • رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب