Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@05:30:04 GMT

از واردات غیرمجاز سایر کالاها غافل نشویم

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۳۱۹۰

از واردات غیرمجاز سایر کالاها غافل نشویم

پول‌نیوز - فرهاد احتشام‌زاد اظهار کرد: خوشبختانه دستورات اخیر رییس‌جمهوری به ابهامات و تعلل‌های چند ماهه در پرونده واردات غیرمجاز چند هزار دستگاه خودرو پایان داد.

وی ادامه داد: موضوع واردات غیر مجاز چند هزار دستگاه خودرو در زمان ممنوع بودن واردات، هشداری به ما و سیاست‌گذاران اقتصادی کشور است که از احتمال واردات غیرمجاز سایر کالاها در زمان ممنوعیت واردات، غافل نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: همیشه گفته می‌شد که خودرو به دلیل فرایند خاص و کاملا دولتی شماره‌گذاری آن، تنها کالایی است که امکان قاچاق و واردات غیرمجاز آن وجود ندارد اما در عمل شاهد بودیم که برای چنین کالایی در زمان ممنوعیت واردات، این اتفاق افتاد.

وی افزود: بنابراین این تجربه به ما هشدار می‌دهد که ممکن است در سایر کالاهایی که همچون خودرو قاچاق و واردات غیرمجاز آن سخت نیست هم، موضوع واردات غیرمجاز در زمان ممنوعیت واردات، اتفاق افتاده باشد و یا در آینده اتفاق بیفتد.

احتشام‌زاد با بیان اینکه ما در طول سال به طور دوره‌ای شاهد ممنوعیت واردات کالاهایی همچون برنج، چای، شیرخشک، روغن، فولاد و غیره برای حمایت از تولید داخل هستیم، تصریح کرد: پیش آمدن موضوع واردات غیرقانونی خودرو در زمان ممنوعیت واردات، بهانه خوبی است تا مسوولان مربوطه وضعیت واردات سایر کالاها در زمان ممنوعیت واردات را بررسی کرده و تخلف‌های احتمالی در ورود غیرمجاز کالاها را کشف و با آن برخورد کنند.

حدود دو هفته پیش رییس‌جمهوری شخصا وارد عمل شده و به وزارت صنعت، معدن و تجارت دو هفته مهلت داد تا متخلفان در پرونده واردات غیرقانونی بیش از ۶۴۰۰ دستگاه خودرو را شناسایی و به مردم و قوه قضاییه معرفی کند.

دو روز پیش نیز رئیس‌جمهوری پس از دریافت گزارش وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و نیز بازرسی ریاست جمهوری در این زمینه؛ متخلفان سه‌گانه این پرونده را معرفی و دستورات لازم را برای برخورد با آنها صادر کرد.

طبق اعلام رییس‌جمهوری در گزارشی که در این رابطه خطاب به مردم منتشر کرد، افراد اصلی درگیر در تخلفات ثبت سفارش واردات خودرو شامل برخی از کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعدادی از واردکنندگان خودرو و چند نفر از کارشناسان شرکت رایانه‌ای طرف قرارداد برای پشتیبانی از سامانه ثبت سفارش واردات، بوده‌اند.

حسن روحانی در این زمینه دستوراتی به معاون حقوقی خود و وزرای صنعت، معدن و تجارت، دادگستری و اقتصاد و دارایی برای برخورد با متخلفان داده و از قوه قضاییه نیز خواسته است "با دقت و سرعت و خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی شود، مجرمان و متخلفان به مجازات قانونی برسند و اموال و سودهای کلان نامشروع به بیت‌المال بازگردد".

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: واردکنندگان خودرو غیر مجاز کالاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده

عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودرو‌های کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودرو‌های کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودرو‌های کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # خودرو سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا