Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برای برگزاری در پاییز ۹۷ فراخوان خود را برای ۸ بخش تخصصی تئاتر کودک، مسابقه تئاتر خردسالان، مسابقه تئاتر خیابانی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، تئاتر دانش آموزی و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی ایران «بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان» را با شعار " کودک و حقوق اجتماعی " برگزار می‌کند.

شعار جشنواره امسال با هدف تقویت و رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین انتخاب شده است.

مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در مقدمه این فراخوان نوشته است:

«جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بیست و پنج ساله شد. به پایان یک ربع قرن عمر جشنواره نزدیک شده ایم و برای برگزاری بهتر و باشکوه ­تر این جشن بزرگ، آرزو و امیدواری زیادی داریم. امیدواریم که امکانات موجود این دوره به این رویداد هنری شیرینی و حلاوت بخشد.

بیش از هرچیز می‌خواهم انگیزه‌هایتان را از آغاز ورود به دنیای نمایش برای کودکان و نوجوانان به یاد بیاورید. این شما بوده‌اید که جشنواره را خلق کرده و برای پربارشدن سال به سال آن دقت و تلاش داشته و کیفیت کار‌های هنری شما زینت‌بخش جشنواره بوده است. جشنواره کودک و نوجوان مدیون حضور شما بوده و حیات این رویداد هنری متاثر از اندیشه و کار عاشقانه شما دوستداران کودکی بوده است. از این منظر شما مستقل هستید نه وابسته به جشنواره.

می‌خواهم از شما هنرمندان فعال تئاتر کودک و نوجوان دعوت کنم بیایید وابستگی‌هایی که در طول بیست و چهار دوره گذشته به خودمان تحمیل کرده ایم، آرام آرام کنار بگذاریم تا بتوانیم چگونگی وجود این جشنواره را از نگاهی گسترده‌تر ببینیم. این ما خانواده تئاتر کودک و نوجوان هستیم که به این جشنواره هویت می‌بخشیم. بیایید این هویت را بازیابی کنیم و از نو شروع کنیم. فرزندان ایران زمین به هنر شما چشم دارند و ما برای شادی و امید بچه‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

ربع قرن جشن و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مبارک باد.»

در این فراخوان شرح کامل شرایط حضور آثار هنرمندان در ۸ بخش تئاتر کودک، مسابقه تئاتر خردسالان، مسابقه تئاتر خیابانی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه نویسی، تئاتر دانش آموزی و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی به طور مجزا تشریح شده است و تاکید شده کیفیت هنری آثار متقاضی و مضامینی، چون اخلاق اجتماعی و خانوادگی، سنت‌های دین مبین اسلام، مهرودوستی، فرهنگ اصیل اسلامی_ ایرانی، نشاط و امید، توجه به محیط زندگی و مضامین آموزشی و تربیتی کودک و نوجوان ملاک و اولویت‌های انتخاب و پذیرش آثار خواهد بود.

مهلت ارسال طرح و ایده اجرایی بخش تئاتر خردسالان و تئاتر خیابانی تا تاریخ ۱۵ مرداد ماه، مهلت ارسال آثارمتقاضی مسابقه نمایشنامه نویسی مرحله نخست تا تاریخ ۱۰ شهریور ماه، مهلت ارسال لوح فشرده نمایش‌های متقاضی بخش­های تئاتر کودک و نوجوان تا تاریخ ۵ مهر ماه اعلام شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز

نویسنده کتاب «نقاشی قشنگ» درباره اقتضائات نگارش ادبیات دینی گفت: ساده‌نویسی و ساده‌سازی مفاهیم دینی برای مخاطب امروزی بسیار لازم و کاربردی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،  «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا(ع) به نویسندگی لعیا اعتمادی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان از سوی انتشارات به‌نشر منتشر و راهی بازار کتاب‌های کودک و نوجوان شد. این اثر یکی از جلدهای مجموعه 12 جلدی «یک قصه، یک حدیث» است. هر داستان این مجموعه بر اساس یکی از احادیث امام رضا(ع) است. نویسنده کتاب حاضر داستان را براساس سخنان ارزشمند امام رضا(ع) مبنی بر اینکه «تدبیر قبل از عمل، تو را از پشیمانی باز می‌دارد» نوشته که در کتاب عیون اخبار‌الرضا ذکر شده است.

اعتمادی درباره تجربه نوشتن داستان «نقاشی قشنگ» بر اساس یک متن دینی گفت: نوشتن این دست از داستان‌ها نشان می‌دهد که می‌توان آثار دینی را مطابق با شرایط جامعه امروز برای نسل کودک و نوجوان روایت کرد.

این نویسنده درباره ماجرای کتاب حاضر یادآور شد: ماجرای داستان «نقاشی قشنگ» در مدرسه دخترانه و روابط بین دو همکلاسی روایت می‌شود که یکی از آنها علاقه‌مند است تا با هم دوست باشند و برای همین، کاری انجام می‌دهد که از قضا این عمل باعث ناراحتی همکلاسی می‌شود و... . پایان کتاب نیز تلاش شده است براساس حدیثی از امام رضا(ع) نتیجه رفتار شخصیت‌های داستان به مخاطبان واگذار شود.

"اسوه"های زندگی را با این کتاب بشناسیم

اعتمادی به اقتضائات امروز برای نوشتن کتاب ویژه نسل جدید اشاره و اضافه کرد: مخاطبان امروز ما بخصوص کودکان با فضاهای زیادی روبه‌رو هستند؛ بنابراین فکر می‌کنم نوشتن داستان‌های مذهبی با حجم کم باعث می‌شود کتاب با اقبال بیشتری برای خوانده شدن توسط مخاطبان روبه‌رو شود. نوشتن داستان‌های مذهبی بخصوص داستان درباره زندگی و سیره ائمه(ع) به قلم نویسنده بستگی دارد؛ اما ساده‌نویسی و ساده‌سازی مفاهیم دینی برای مخاطب امروزی بسیار لازم و کاربردی است.

اعتمادی که فقط همین یک داستان را در مجموعه «یک قصه یک حدیث» از خود به یادگار گذاشته است، درباره ارتباط نویسنده با تصویر گر اثر، گفت: در کتاب «نقاشی قشنگ» تا حدودی تعامل با تصویرگر داشتم ؛البته به طور غیرمستقیم. به این صورت که در طول کار تصاویر به طور فرم به فرم برایم فرستاده می‌شد. ارتباط بین تصویر گر و نویسنده منجر می‌شود که ارتباط بهتری بین متن و تصویر در اثر ایجاد شود.

کتاب «نقاشی قشنگ» به قلم لعیا اعتمادی و تصویرگری حدیث جزایری به تازگی از سوی کتاب‌های پروانه (گروه کودک و نوجوان به‌نشر) در 24 صفحه مصور رنگی، شمارگان دو هزار نسخه و به بهای 40 هزار تومان منتشر شده است. این کتاب برای نخستین‌بار در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد