Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهرام پارسایی» عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص دستور رییس جمهور و گزارش به مردم درباره تخلفات و همچنین عزم وزیر صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از هرگونه فساد گفت: تصمیم وزیر و دستور رییس جمهور محترم گام مثبت و خوبی است ولی باید زودتر انجام می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه تخلفات صورت گرفته در بخش خودرو بیش از یکسال است که مطرح شده گفت:این یک گام مثبتی است که وزیر صنعت،معدن و تجارت در حوزه هایی که به ایشان مربوط می شود مصمم  است و به جد پیگیری می کند.

او گفت: وزیر صمت، تمام قد پای کار است ولی مساله این است که نباید فقط بحث "شفافیت" محدود به خودروهای وارداتی شود.

پارسایی باتاکید بر اینکه در این راستا باید گمرک و نهادهای نظارتی دیگر نیز ورودپیدا کنند زیرا اگر موضوع شفافیت به خودروهای وارداتی محمدود شود نتیجه زیادی نخواهد داشت.عدم شفافیت در صنعت خودروسازی داخلی مسئله مهمتری است که باید رسیدگی شود.

نماینده مردم شیراز تصریح کرد: در این صنعت نه "شفافیت در قیمت گذاری" و نه "نظارتی درکیفیت" آن  وجود دارد. خودروسازان داخلی  ارز مبادله ای برای واردات قطعات خودرو دریافت می کردند اما هیچ نظارتی به نحوه واردات وجود نداشت.

پارسایی اذعان کرد :ما شاهد واردات بخش عظیمی  از قطعات خودرو به صورت قاچاق بودیم .در صورتی که اگر ارزدولتی که از دولت گرفته بودند را درمسیر درست هزینه می کردند،نیازی به قاچاق کالا نبود.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه خودروسازان داخلی ما همچنان ارز مبادله ای به صورت کلان دریافت می کنند افزود:متاسفانه خودروی داخلی را با ارز آزاد و حتی بیشتر از آن ،به بازار عرضه می کنند.

پارسایی بیان کرد:  صنعت خودروسازی ما بیشتر از هر جای دیگر نیاز به شفافیت دارد.بیش از 96 درصد بازار خودروی کشور  مربوط به خودروسازان داخلی است و این شفافیت به نفع عموم جامعه است.

خبرنگار: طالب زاده

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خودرو خودروسازی شفافیت وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه جمع‌بندی طرح‌های سفر استانی رییسی به استان قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی و جمع‌بندی طرح‌های پیشنهادی دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

در این جلسه که معاون اجرایی رییس جمهور، استاندار قم، وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، معاون عملیات فراجا و معاونین سایر دستگاه‌های مرتبط نیز حضور داشتند، توافقات و تعهدات دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌های اولویت دار استان قم مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

تخصیص اعتبار برای احداث، تکمیل و بهسازی راه‌ها و محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز استان قم، تکمیل و اجرای طرح‌های ملی و استانی آموزشی قم، بیابان زدایی و توسعه روش‌های نوین آبیاری، تکمیل کتابخانه مرکزی و طرح‌های فرهنگی و هنری استان، تکمیل تجهیز مجتمع‌های توانبخشی و پزشکی ایثارگران و خانواده‌های شهدا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی از جمله مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار شود.

کد خبر 6097997

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • رئیسی پنجشنبه به قم می‌رود
  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های سفر استانی رییسی به استان قم برگزار شد
  • رئیسی به قم می‌رود
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم