Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن - ایرنا - مجمع جهانی صلح این هفته در شرایطی در پکن برگزار شد که بیشترین دغدغه ها و نگرانی های شرکت کنندگان سیاست ها و راهبردهای خطرناک دولت آمریکا برای کشورهای دیگر بود.

به گزارش ایرنا در این همایش فقط ایران نبود که اعلام می کرد آمریکا کشور قابل اعتمادی نیست بلکه مجمع جهانی صلح امسال به عرصه ای برای نقد سیاست های دولت آمریکا در زمینه های اقتصادی، تجاری، سیاسی و نظامی مبدل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صدها تن از کارشناسان، مسئولان و مقام های سیاسی سابق و فعلی کشورها و سازمان های بین المللی در این همایش که امروز دوشنبه پس از سه روز به کار خود پایان داد، شرکت کردند.
مجمع جهانی صلح از سال 2012 میلادی همواره در چین برگزار شده است و میزبان آن دانشگاه 'چینگ هوا' در شهر پکن بوده است امسال از ایران 'کمال خرازی' رییس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده بود.
اکثریت اتفاق شرکت کنندگان از جمله حتی 'یانگ جیه چی' عضو ارشد شورای دولتی چین در جریان سخنرانی هایشان در این مجمع، بارها سیاست های آمریکا را در زمینه های فوق یکجانبه خواندند شرکت کنندگان از این بابت نگران هستند که سیاست های آمریکا بخصوص دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور غیرمنطقی، نابخردانه و هرج و مرج جویانه است.
در مجمع جهانی صلح در پکن همواره سیاست ها و راهکارهایی برای حراست از صلح و امنیت در جهان مورد بحث قرار می گیرد امسال کشورهای شرکت کننده بر این موضوع تمرکز کرده بودند که چطور باید با یکجانبه گرایی و قلدرمآبی آمریکا مقابله کرد.
بیش از 70 محقق و دهها نفر از مسئولان 23 کشور مختلف در این مجمع درباره مسایل امنیتی، چالش های پیش روی کشورها، نبرد تجاری آمریکا با جهان، صلح در منطقه خاورمیانه، موضوع سوریه و بسیاری از مسایل دیگر بین المللی رایزنی کردند.
یکی از مهمترین مباحث نیز مساله جنگ تجاری بود که آمریکا علیه چین راه انداخته است شرکت کنندگان تضعیف قدرت اقتصادی این دو کشور و کل جامعه بین المللی را خطری بزرگ دانستند که می تواند رشد اقتصادی کشورهای دیگر را نیز تحت تاثیرات منفی قرار دهد.
کشورهای شرکت کننده در اجلاس بر این تاکید داشتند که نباید اجازه داد یکجانبه گرایی و نادیده گرفتن رای جامعه بین المللی و تصمیم های ناگهانی، امنیت اقتصادی و سیاسی دنیا را به خطر بیندازد.
نماینده ایران نیز در این همایش تاکید کرد به دلایل مختلف آمریکا قابل اعتماد نیست و نمونه هایی از بی توجهی و نقض اسناد بین المللی از جمله توافق هسته ای، توافق تحولات اقلیمی و برون رفت از پیمان تجارت ترانس پاسیفیک را مصداق این سخنان خود عنوان کرد.
'کمال خرازی' تاکید کرد ایران دو بار با آمریکا مذاکره کرده اما واشنگتن به وعده ها و تعهداتش عمل نکرده است و در گفت و گوها یک شریک قابل اعتماد نیست.
'یکجانبه گرایی آمریکا' یکی از مهمترین بحث هایی بود که تقریبا اجلاس امسال را به حاشیه کشاند و متن نشست شد 'لی هایدونگ' از دانشگاه روابط خارجی چین می گوید که ترامپ فرد منطقی نیست سیاست های شتابزده و آنی دارد او متغیر است و راهبردهایش هرج و مرج ایجاد می کند و یکجانبه گرایی دولت وی مشخصه بارزی برای این کشور شده است.
'لو جینگ' استاد موسسه مطالعات بین المللی چین هم بر این باور است که آمریکا از طریق ضدیت با جهان، مقابله با کشورهای دیگر و راه اندازی جنگ تجاری به دنبال این است که بیشترین منافع را کسب کند.
وی افزود به همین دلیل آمریکا تا زمانی که در اندیشه تامین بیشترین منافع است ترسی از نابودی توافق های بین المللی سال های قبل ندارد پروتکل ها را می شکند، مقررات را نقض می کند، از مجامع جهانی خارج می شود و اسناد بین المللی را زیر پا می گذارد.
در جریان مجمع جهانی صلح در پکن نشست هایی نیز در باره راه ابریشم چین و مشارکت قاره های دیگر در آن برگزار شد.
آساق**231**1904**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دولت آمريكا مجمع صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

وی افزود: سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی