Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:55:15 GMT

دافوس فرصتی مغتنم برای شایسته سالاری است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۵۴۴۹

دافوس فرصتی مغتنم برای شایسته سالاری است

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری دوره های دافوس فرصتی مغتنم در راستای تربیت افراد برای تصدی جایگاه های حساس و ستادی بر مبنای شایسته سالاری است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ناجا، سردار حسین اشتری در جمع دانشجویان دوره دافوس و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم انتظامی امین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر افزود: تحصیل در دانشگاه علوم انتظامی امین به ویژه در دوره دافوس و تحصیلات تکمیلی فرصت مغتنمی برای دانشجویان و دانش پژوهان است که این قشر فهیم و فرهیخته باید از این فرصت مطلوب بهره کافی ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده ناجا تصریح کرد: باید در فرآیند بهره گیری از آموزش ها و بهره مندی از ظرفیت اساتید و دانشگاه، تمرکز ویژه ای به عمل آید و در واقع گزینش افراد برای طی دوره های دافوس بر مبنای شایسته سالاری صورت گیرد.
وی ادامه داد: برای آموزش و تربیت نباید به دنبال مدرک گرایی بود، بلکه باید توجه داشت که تحصیل برای ارتقای مهارت های معنوی، علمی و فنی باشد و به کمک سازمان و کسب موفقیت ها بیاید.
مقام عالی انتظامی کشور خاطر نشان کرد: برگزاری دوره های دافوس و تحصیلات تکمیلی باید گره گشای مشکلات سازمان و راهی برای کسب موفقیت های روزافزون باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت های پلیس، عنوان کرد: نیروی انتظامی همواره در تعامل و ارتباط نزدیکی با آحاد مردم است و باید برای انجام بهتر مأموریت ها از ظرفیت های مردمی نیز بهره ببریم.
اشتری اظهار داشت: اقتدار توأم با رأفت، رویکرد پلیس همزمان با اجرای مأموریت های متعدد و مختلف است و مدیریت صحنه با هوشمندی و درایت باید از اساسی ترین راهبردهای فرماندهان و مدیران ارشد نیروی انتظامی باشد.

* تشریح اولویت های هفتگانه مأموریتی پلیس در سال جاری
سردار اشتری بیان داشت: اشراف اطلاعاتی با تأکید بر پیش بینی و مدیریت بحران های اجتماعی، ارتقای توان و آمادگی عملیاتی به ویژه در مرزبانی، یگان ویژه و یگان امداد، ارتقای کمی، کیفی و تحول اساسی در مأموریت های کلانتری و پاسگاه ها بخشی از اولویت های مأموریتی نیروی انتظامی در سال جاری است.
وی اضافه کرد: تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و نیز آسیب ها در فضای حقیقی و مجازی با تأکید بر مفاسد اخلاقی، کاهش تلفات جاده ای، تعیین سهم سایر دستگاه ها و مسئول سازی آنها، تشدید مقابله با عرضه و توزیع مواد مخدر از دیگر اولویت های پلیس در سال جاری به شمار می آید.
عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه علاوه بر احصا و تعیین مهمترین مأموریت های پلیس در سال جاری، اولویت هایی نیز به عنوان وظایف سازمانی تعریف و تدوین شده است؛ تصریح کرد: ارتقا و تعمیق معنویت، روحیه ولایت مداری، مدیریت جهادی، نوآوری و ابتکار عمل، ارتقای کمی و کیفی آموزش های عمومی، تخصصی و تداوم اقدامات قرارگاه جهادی بخشی از این اولویت های درون سازمانی به شمار می آید.
سردار اشتری ادامه داد: ارتقای صیانت و سلامت سازمان و کارکنان، تداوم فعالیت قرارگاه صیانت، ارتقای معیشت و منزلت کارکنان نیز از اولویت های پلیس برای سال جاری از بعد درون سازمانی است.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت ارتقای معیشت و منزلت کارکنان، عنوان کرد: سال گذشته گام های مطلوبی در این حوزه برداشتیم به طوری که عقب ماندگی ها در این حوزه تا حدودی جبران شده است و اقداماتی نیز در این حوزه به جد پیگیری می شود تا تمام مطالبات کارکنان پرداخت شود.
وی اضافه کرد: ارتقای کمی و کیفی روند جذب و گزینش، برون سپاری خدمات انتظامی و ساماندهی بخشی از مأموریت ها در این حوزه از دیگر اولویت های درون سازمانی نیروی انتظامی است.
سردار اشتری ادامه داد: از زمان هدف گذاری تاکنون در حوزه های اولویت بندی شده، اقدامات خوبی صورت گرفته است و این روند ادامه خواهد داشت.
فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه به نظام و انقلاب، عنوان کرد: دشمنان به ویژه در رأس آنان آمریکا و استکبار جهانی همواره به دنبال توطئه و سناریوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، در چنین شرایطی همواره باید با اشراف اطلاعاتی و آمادگی کامل، هرگونه تهدید و تحرکی را رصد کنیم.
وی با تأکید بر اینکه تجربه ثابت کرده هر جایی که با آمادگی کامل و اشراف اطلاعاتی در میدان حاضر شده ایم به موفقیت دست یافتیم، گفت: با عنایت خداوند متعال، تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، هوشمندی نیروهای مسلح و حضور و پشتیبانی مردم همیشه در صحنه همواره شاهد ناکامی دشمنان خواهیم بود.
وی گفت: باید تلاش کنیم خدمتگزاری صادق برای مردم و سربازی شایسته برای رهبری و نظام و انقلاب باشیم.
اجتمام*1933*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی ناجا دانشگاه دافوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی قلی پور هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت.
به گزارش شهرآرانیوز، استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان، ۱۱ آبان سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد، او در کنار پدرش (سلیمان) که یکی از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز بوده است، پرورش یافت، سپس نزد حسن یزدانی مشهور به حسن بخشی، یادگیری‌های خود را در زمینه موسیقی نواحی خراسان کامل کرد.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است. این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت مرحوم استاد عیسی قلی پور هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی را تسلیت گفت. متن پیام وی به این شرح است: «إنا لله و إنا الیه راجعون، بزرگان موسیقی مقامی در این خاک پهناور هر کدام سرمایه‌ای سترگ‌اند که مانندشان یافت نمی‌شود و باید آنان را کیمیاهای فرهنگ و هنر ایران اسلامی خواند. درگذشت استاد عیسی قلی‌پور مشهور به عیسی بخشی که از ناموران موسیقی خراسان شمالی بود و به گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی مسلط و سالیانی را خنیاگر نغمات مذهبی و آیینی بود از همین سنخ است.

درگذشت این استاد نامی را به همه هنردوستان و اصحاب فرهنگ و هنر ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

رفتن او سنگین و ثلمه ای است بر پیکر موسیقی خراسان شمالی.

روح مطهرش غرق در رحمت الهی باد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • حمله یک مهاجم با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود