Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@03:25:15 GMT

جاده کنارگذر در سنندج و مریوان احداث می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۷۲۱۷

جاده کنارگذر در سنندج و مریوان احداث می شود

بهمن مرادنیا در روز دوشنبه در حاشیه برگزاری مراسم ترحیم جان باختگان ترحیم جانباختگان تصادف رانندگی بامداد چهارشنبه گذشته میان تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری در بلوار دکتر حسینی شهر سنندج در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیمای مرکز کردستان اظهار داشت: پیرو دستور رییس جمهوری مبنی بر پیگیری این حادثه موضوع از دو بُعد به صورت ویژه در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در اولین اقدام با خانواده های جانباختگان برای پیگیری مطالبات و حل مشکلات آنان به صورت ویژه از سوی تمامی دستگاه ها در حال انجام است و امید واریم که بتوانیم رضایت آنان را جلب کنیم.
استاندار کردستان گفت: بعد دوم پیگیری دستور رئیس جمهوری و تاکید دولت حل معضلی بنام کنارگذر در شهر سنندج و مریوان است که طبق هماهنگی های انجام شده با وزیر راه و شهرسازی احداث این کنارگذرها احداث می شود.
مرادنیا افزود: برای اجرای این طرح ها تفاهم نامه ای سه جانبه بین استانداری، وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منعقد شود.
وی اظهار داشت: این کنارگذرها ویژه تردد کامیوان های حامل بار و مواد سوختی از شهر مریوان به سمت جنوب کشور رهسپار هستند است و امید واریم با پیگیری های صورت گرفته هرچه سریعتر انجام شود.
مرادنیا همچنین در خصوص پرداخت خسارت های بیمه به بازماندگان جانباختگان حادثه نیز گفت: مدیرعامل بیمه مربوطه اعلام کرده که این هزینه ها در اولین فرصت پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، مراسم ترحیم جانباختگان تصادف رانندگی بامداد چهارشنبه گذشته میان تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری در بلوار دکتر حسینی شهر سنندج، با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان کردستان در مسجد جامع سنندج برگزار شد.
این مراسم ترحیم به دعوت آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و بهمن مرادنیا استاندار کردستان در صحن قدیم مسجد جامع برگزار شد و اقشار مختلف مردم، سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علمای دینی حضور داشتند.
حدود ساعت 30 دقیقه بامداد چهارشنبه هفته گذشته یکدستگاه تانکر حامل سوخت نفتا با یکدستگاه اتوبوس مسافربری در بلوار کمربندی دکتر حسینی شهر سنندج برخورد کرد که با توجه به انفجار مواد نفتی و آتش گرفتن اتوبوس، هشت نفر از مسافران به همراه راننده و شاگرد اتوبوس و همچنین راننده تانکر جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
سه تن از این جانباختگان اهل شهرستان بیجار، هفت تن اهل سنندج و یک تن نیز اهل استان کرمانشاه است.
کارشناسان پلس راهور علت وقوع این حادثه را نقص فنی در سیستم ترمز تانکر و عمل نکردن این سیستم اعلام کردند، اتوبوس مسافربری در این حادثه بطور کامل در آتش سوخت.
به گفته داوود قاسمیان رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا، راننده تانکر حمل سوخت، شرکت حمل و نقل بین‌المللی مربوط، راننده اتوبوس و همچنین شهرداری سنندج به عنوان مقصران اصلی جان باختن 11 نفر در حادثه سنندج معرفی شدند.
پس از این حادثه رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در پیام های جداگانه ایی ضمن تسلیت این حادثه ناگوار به مردم بویژه خانواده های جانباختگان، خواستاربررسی علت حادثه و پیشگیری از وقوع مجدد آن شدند.
3034/ 3020
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اتوبوس رئیس مجلس شورای اسلامی شهرداری مسجد جامع معاون اول رئیس جمهور جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر

روستای دره تفی در شهرستان مریوان استان کردستان واقع شده است. این روستای زیبا و دیدنی یکی از جاذبه های گردشگری کردستان محسوب می شود و به روستای لک لک‌ها شهرت دارد.

لک لک‌های مهاجر در مسیر کوچ خود به مناطق گرمسیر در عربستان و جده در این روستا اتراق می کنند و اهالی این روستا همه ساله میزبان تعداد زیادی لک‌لک می شوند. اهالی این روستا آنها را حاجی لک لک یا حاجی لق لق می نامند.

در این روستا طبیعت دوستان و محیط زیست بالغ بر ۸۰۰ لانه برای لک لک‌ها ساخته اند و از این حیوانات زیبا و دیدنی تا اواخر مرداد ماه پذیرایی می‌کنند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویری این مناظر زیبا را به تصویر کشید.

منبع: شهروندخبرنگار - کردستان

بیشتر بخوانید:

تصاویری از لک لک‌های مهاجر در دل طبیعت مریوان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دریاچه زریبار (زریوار) مریوان در استان کردستان بعد از سال‌ها سرریز کرد + فیلم
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • تصادف در جاده‌های زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت