Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مهدی سیف رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران؛ در همایش گرهمایی دبیران گردشگری شهر تهران ضمن بیان این مطلب گفت: جدا از فضا و کالبدی که تحت عنوان دفاع مقدس ایجاد شده است، حضور پر ذوق و شوق شما عزیزان، به ویژه جناب آقای دکتر جعفری و همکاران خوب ایشان واقعاً قابل اعتنا و ستایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیف درادامه با اشاره به تغییرات محسوس و قابل تقدیر در مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: خوشبختانه هر بارکه از موزه بازدید می کنیم نکته ای جدید و قابل تامل وجود دارد که به آن بپردازیم و افتخار کنیم و همانطورکه عرض کردم بنده افتخار داشتم که، برای چندمین بار از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کنم از موزه ای که یکی از موزه های فاخر در کشورمان و خاورمیانه است.
وی پرداخت چندباره و چند وجهی به موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس را موجب پیدایش راهبردهای جدید دانست و گفت: با حضور آقای جعفری این نقطه بسیار پر رنگ تر از گذشته در حال انجام است. به ویژه حضور هموطنانمان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، که با اقدامات در حال انجام، آینده بسیار خوبی را برای این موزه پیش بینی می کنم و طبیعتا این موزه می تواند به عنوان پر رنگ کننده یکی از بخش های تاریخی و هویتی ایران مورد اعتنا و توجه قرار بگیرد.
سیف در پایان ضمن آرزوی توفیق برای همه همکاران موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امیدوارم در ادامه مسیر بتوانیم به عنوان ستاد گردشگری شهرداری تهران در کنارتان باشیم.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: موزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس خاورمیانه شهرداری تهران گرهمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، صمد ابراهیمی نژاد ظهر چهارشنبه در در اولین کنفرانس بین المللی موزه‌ها در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: موزه ها مکانی برای تحقیق، ترویج و آموزش هویت پیشینیان ما به شمار می‌روند که باید در حراست از این گنجینه ها همه بکوشیم.

وی اهمیت برگزاری این کنفرانس بین المللی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در برگزاری این کنفرانس ایفای نقش می‌کنند و این اهمیت موضوع را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی را در برگزاری کنفرانس های علمی پیشرو اعلام کرد و گفت: توجه به هویت بومی و منطقه ای در هر استان مهم و حیاتی است و موزه ها یکی از مهمترین محمل ها برای معرفی و شناسایی این هویت هاست.

ابراهیمی نژاد با تاکید بر غیرقابل تغییر بودن تاریخ و جغرافیا گفت: وزارت علوم موظف است در کنار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای حفظ و انتقال میراث فرهنگی به آیندگان تلاش کند.

وی ادامه داد: موزه‌ها تنها محل بازدید اشیای تاریخی نیستند بلکه مکانی برای تحقیق، ترویج و آموزش هویت پیشینیان ما به شمار می‌روند.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در دانشگاه‌ها نیز گنجینه‌هایی به شکل موزه داریم و باید حفظ و معرفی شوند، افزود: اگر به دنبال اشاعه تمدن ایرانی اسلامی هستیم باید ابتدا آگاهی کاملی نسبت به هویت و پیشینه خودمان داشته باشیم و آنها را به نسل‌های جدید منتقل کنیم.

ابراهیمی نژاد تصریح کرد: با روی کار آمدن انقلاب تکنولوژی باید نگران ناآگاهی فرزندان از گذشته خود باشیم و لازم است در راستای حفظ و اشاعه موزه‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

کد خبر 6087750

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد