Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزارت نيرو اعلام کرد در پي افت بي‌سابقه بارش‌ها و به دنبال آن بروز خشکسالي، امسال نسبت به سال گذشته، 500 روستا به مناطق نيازمند آبرساني سيار اضافه شده است.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، در سال‌هاي اخير آب مورد نياز تعدادي از روستاي کشور به دلايل مختلف از جمله افت کيفيت منابع آب، کاهش بي سابقه بارندگي و به دنبال آن خشکسالي و خشک شدن منابع محلي، تکميل نشدن پروژه‌هاي آبرساني و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از طريق آبرساني تانکري تامين و توزيع مي شود.
اکنون پنج هزار و 540 روستاي کشور تحت پوشش آبرساني سيارند که در مقايسه با سال گذشته حدود 500 روستا به جمع مناطق نيازمند به آبرساني سيار اضافه شده است.
در سال 1395 از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي حدود هزار و 500 روستا با تکميل و اجراي مجتمع‌هاي آبرساني از چرخه تامين آب سيار حذف شده و از 6 هزار و 500 به حدود پنج هزار روستا کاهش يافته بود که به دليل بروز خشکسالي اين تعداد روستا بار ديگر امسال رشد صعودي پيدا کرده است.
اکنون بيش از 467 هزار خانوار روستايي و عشاير تحت پوشش آبرساني سيارند که 811 تانکر در طول ماه با 55 هزار سرويس وظيفه توزيع بيش از 621 هزار مترمکعب آب براي اين مناطق را بر عهده دارند.
استان سيستان و بلوچستان در ميان ساير استان‌ها داراي بيشترين تعداد روستا و حجم آب توزيع شده است، به نحوي که 95 هزار مترمکعب آب در بين يک هزار و 122 روستاي اين استان با جمعيت 220 هزار نفر توزيع شده است.
به همين منظور هيات دولت نيز در ماه جاري حدود 220 ميليارد تومان براي انجام و تکميل پروژه‌هاي ‌آبرساني روستايي، انجام فعاليت‌هايي از جمله خريد تانکر سيار، اجاره تانکر سيار، بازسازي و نوسازي ناوگان آبرساني سيار، پرداخت معوقات، آبرساني سيار به عشاير و ... در بيش از پنج هزار روستاي کشور اختصاص داده است.
البته تنش آبي و افت بي‌سابقه بارندگي‌هاي سال آبي جاري دامن شهرهاي مختلف کشور را نيز گرفته است به طوري که ورودي آب به سدهاي تامين کننده آب شرب کلان شهرها و به تبع آن ميزان ذخاير اين سازه‌ها در سال جاري به شکل چشم گيري کاهش يافته و 334 شهر کشور با جمعيتي بالغ بر 34 ميليون نفر را در معرض تنش آبي قرار داده است.
اقتصام**9189** 2023
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به اجرای طرح ۲۰ ساله آبرسانی ۴۱ روستا در بخش کرون رسیدگی شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حجت الاسلام محمد صادق صائبی امام جمعه بخش کرون و شهر عسگران در نماز جمعه این هفته با بیان اینکه وظیفه همگانی است از اقدام نیروی انتظامی در زمینه حجاب حمایت کنیم، گفت: مردم بخش کرون در همه عرصه‌های انقلاب فعال و حضور حداکثری در انتخابات داشته اند و نیاز است مسئولان دولتی و دستگاه‌های خدمات رسان تعهدات خود را نسبت به این مردم انجام دهند.
امام جمعه بخش تیران و شهر عسگران به اجرای طرح آبرسانی ۴۱ روستا به منظور تامین آب آشامیدنی روستا‌های بخش کرون که بیش از ۲۰ سال از آغاز آن می‌گذرد اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود تصفیه خانه آب در بخش کرون متاسفانه همچنان بیش از ۱۰ روستای این بخش از آب نیترات استفاده می‌کنند و نیاز است مسوولان برای رفع این معضل چاره اندیشی کنند.
امام جمعه عسگران همچنین از وضعیت نامناسب و ترافیک محور‌های مواصلاتی در بخش کرون گلایه کرد و افزود: مردم روستا‌ها در حاشیه این محور‌ها به خصوص محور تیران به چادگان دچار مشکلات و حوادث زیادی هستند و باید تا جان کسی به خطر نیفتاده است اقدامی شود.
حجت الاسلام صائبی همچنین بر پیگیری موضوع اجرای طرح فاضلاب شهر عسگران و رسیدگی به وضعیت اتباع افغانستانی نیز تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • به اجرای طرح ۲۰ ساله آبرسانی ۴۱ روستا در بخش کرون رسیدگی شود
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان