Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@08:17:07 GMT

عفاف و حجاب از ضروریات و نماد دین است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۹۷۵۸

عفاف و حجاب از ضروریات و نماد دین است

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای سیاست‌گذاری بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و حجاب باید در حوزه نظریِ دین موردبررسی قرار گیرد تا جایگاه آن در مهندسی دین به‌صورت دقیق مشخص شود.
وی در ادامه نگاه عملی و اجرایی در حوزه عفاف و حجاب را ضروری عنوان کرد و افزود: باید باور کنیم تقابل دو نوع فرهنگ در جامعه وجود دارد که یک فرهنگ در راستای تعظیم شعائر الهی گام برمی‌دارد و اگر این فرهنگ به‌درستی به جامعه تزریق شود همه تمایل به آن پیدا می‌کنند و در راستای احیای آن گام برمی‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام‌جمعه قزوین عفاف و حجاب را مصداقی از شعائر الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب اختصاص به زن یا مرد ندارد و لازم است تمام آحاد جامعه آن را موردتوجه قرار دهند و برای دست‌یابی به این رسالت و برافراشته شدن پرچم شعائر الهی تلاش کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه به نقطه مقابل تعظیم کنندگان شعائر الهی پرداخت و یادآور شد: بسیاری از مشکلات، نفوذ استعمار و پیدایش جریان‌های سلفی و تکفیری از نقطه‌ای آغازشده که تعظیم شعائر الهی جدی گرفته نشده است و ضروری است این تقابل با جدیت دیده شود.
وی بابیان اینکه حوزه عفاف و حجاب بیشترین لشگر را دارد، عنوان کرد: شورای فرهنگی استان‌ها، ستاد صیانت از عفاف و حجاب، ائمه جمعه و جماعت، لشگر نشر فرهنگ عفاف و حجاب در هر استان هستند و ضروری است با هم‌افزایی و انسجام سازی در راستای تحقق اهداف حوزه عفاف و حجاب گام برداریم.
آیت‌الله عابدینی تولید برنامه‌هایی با محتوای مناسب را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مؤثر دانست و تأکید کرد: صداوسیما و رسانه‌ها نقش مهمی در محتواسازی مناسب و قابل‌ارائه به جامعه در حوزه عفاف و حجاب دارند و می‌باید به‌درستی از این ظرفیت استفاده شود.
امام‌جمعه قزوین بابیان اینکه عفاف و حجاب از ضروریات دین است، گفت: عفاف و حجاب یک نماد است و به همین خاطر مورد هجمه‌های استکباری قرار می‌گیرد و این هجمه‌ها علیه حجاب نشان می‌دهد حجاب فراتر از یک لباس سلیقه‌ای و مذهبی است بلکه رسالت جدی مقاومت اسلامی را بر دوش گرفته است.
وی در پایان از خدمات و تلاش‌های بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین قدردانی کرد.
آیت‌الله محمدحسن اختری، دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: مسئولان و مدیران دستگاه‌ها و نهادها بیش‌ازپیش از اختیارات خود برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب استفاده کنند و صرفاً منتظر مصوبات بالادستی نباشند.
وی بر حمایت همه مسئولان و مردم از بنیاد عفاف و حجاب تأکید و عنوان کرد: نهاد عفاف و حجاب نهادی مردمی است و همه می‌باید در تمام طول سال پای‌کار آن باشند و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را صرفاً به یک هفته متوقف نکنند.
دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور تألیف کتاب در حوزه عفاف و حجاب و تولید برنامه‌هایی با این محتوا در صداوسیما را برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب ضروری دانست.
به گزارش ایکنا، همچنین در ابتدای این جلسه خانم فاطمه محمدبیگی، دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گزارشی از برنامه‌های این بنیاد ارائه کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین حجاب و عفاف پرچم عفاف نماد دین آیت الله عابدینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، سردار موقوفه ئی با ارسال متنی به خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان درباره وظایف فراجا پیرامون اجرای طرح نور نکاتی را بیان کرد که متن آن به شرح زیر می باشد:

-طرح نور یا طرح مقابله با ساختار شکنی و هنجار شکنی حوزه حجاب و عفاف چندروزی است در سطح کشور آغاز شده و فراجا با حضور تیمهای مجرب و متخصص در این حوزه عمل می کند.

-واکنش ها به اجرای طرح نور در دو دسته قرار دارد؛ بخشی از جامعه موافق و حامی فراجا هستند و برخی نیز به تشریح آسیب های این طرح می پردازند.

-پلیس در این طرح از تمام ظرفیت های انسانی و تجهیزاتی خود برای اجرای دقیق و کامل آن بهره میبرد و ضمن رعایت کرامت و احترام انسانی با هنجار شکنی در حوزه حجاب مقابله می کند.

-فراجا با اجرای طرح نور مرزبانی حوزه حجاب را عهده دار است و مقتدرانه اجازه نمی دهد دشمنان خطوط قرمز فرهنگی را در نوردند و به حریم خانواده اصیل ایرانی هجمه وارد سازند.

-ولی متولیان فرهنگی حجاب و عفاف نیز بیدار باشند که اکتفا به طرح نور و حضور مجاهدانه پلیس در این عرصه تضمینی برای ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و نسل های آتی نخواهد بود.

-عفاف و حجاب اصالتی فرهنگی دارد و این عرصه عناصری آگاه اصیل و شجاع را می طلبد. این جبهه میدان تاکتیکهای عمیق و تکنیکهای دقیق و نظم و استمرار در عمل است که امیداوریم سازمانها و نهادها به ویژه خانواده های اصیل ایرانی اهمیت آن را درک و خود محوریت این عرصه را عهده دار شوند.

»نگارنده: سرتیپ دوم ستاد جلیل موقوفه ئی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898521

دیگر خبرها

  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری