Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو پارلمان عراق از استان نجف با بیان اینکه ما حامی تظاهرکنندگانی هستیم که حق و حقوق خود را از نظام مطالبه می‌کنند، گفت: برخی طرف‌ها در حال مهندسی کردن شیوه تظاهرات هستند و می‌خواهند فرودگاه این شهر را به تعطیلی بکشانند و به برخی نهادهای دولتی تعرض کنند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ اعتراضات شهروندان عراقی به فساد، بیکاری و کمبود خدمات شهری مانند آب و برق وارد نخستین هفته خود شد و باعث شده است تا در این مدت، صدها تظاهرکننده فرودگاه نجف را به تعطیلی بکشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باوجود این، با آرامتر شدن اوضاع از سوی نیروهای امنیتی این فرودگاه فعالیت‌های خود را بار دیگر از روز شنبه ازسرگرفت.

«عبود عیساوی»، عضو پارلمان عراق از استان نجف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا درباره اوضاع متشنج جنوب عراق و فضای حاکم بر تظاهرات مردمی، گفت: «تظاهرانی که در نجف، بصره و چند شهر دیگر جنوب عراق رخ داده، در نتیجه سوء خدمت‌رسانی و نارضایتی مردم عراق از انجام وظایف دولتمردان این کشور است. آنها در چنین وضعیتی تظاهرات مسالمت‌آمیز را حق مسلم خود می‌دانند و در قانون اساسی نیز بر چنین حقی تاکید شده است. باوجود این، متاسفانه برخی مزدوران خارجی یا افرادی که تحت تاثیر القائات خارجی قرار گرفته‌اند، در حال سوءاستفاده کردن از تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم هستند و می‌خواهند از وضع موجود عراق بهره‌برداری سیاسی کنند.»

وی افزود: «ملت عراق نسبت به تحرکات اینگونه افراد هشیار هستند، ملاحظات کشور را درک می‌کنند و مانع از خرابکاری آنها می‌شوند و رو به روز شاهد بهتر شدن اوضاع هستیم.»

عیساوی تظاهرات مسالمت‌آمیز و مطالبه مشروع را حق عراقی‌ها دانست، ولی گفت: «ظاهرا برخی طرف‌ها در حال مهندسی کردن شیوه تظاهرات هستند و می‌خواهند فرودگاه این شهر را به تعطیلی بکشانند و به برخی نهادهای دولتی تعرض کنند. باوجود این، ما حامی تظاهرکنندگانی هستیم که حق و حقوق خود را از نظام مطالبه می‌کنند.»

آیت‌الله سیستانی، مرجعیت شیعه عراقی نیز تاکید کرده‌اند که باید مطالبات مردم از طریق قانونی و مسالمت‌آمیز دنبال شود و حتی درباره تعرض به اموال مردم و خسارت وارد کردن به نهادهای دولتی و خصوصی هشدار داده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه «آیا اخبار منتشره درباره بسته شدن مرز کویت به روی عراقی‌ها به‌دنبال بروز ناآرامی در جنوب عراق صحت دارد؟»، گفت: «عراق و کویت روابطی دوستانه دارند و تظاهرکنندگان نیز هدفشان رساندن صدای اعتراضان به گوش مسئولان است و قصد ندارند در جنوب عراق اقدامی که خلاف منافع ملی است انجام دهند.»

آنگونه که اطلاع دارم، در حال حاضر تردد در مرز عراق و کویت به‌طور عادی در جریان است و با اینکه برخی تظاهرکنندگان خود را به آنجا رسانده بودند، ولی موردی خلاق قانون گزارش نشده است و هم‌اکنون کامیون‌های ترانزیتی در حال انتقال کالا میان دو کشور هستند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد تقی زاده در این خصوص اظهار کرد: در سال گذشته برای یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در شهرستان البرز به اتهام اختلاس یک میلیارد ریالی پرونده قضائی تشکیل گردید.

وی ادامه داد: بعد از رسیدگی به پرونده نامبرده در دادگاه بدوی و تجدید نظر، این متهم به انفصال دائم از خدمات دولتی، رد مال، دو سال حبس تعزیری و جزای نقدی (دو برابر مبلغ اختلاس صورت گرفته) محکوم شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های مهم قوه قضائیه مبارزه با فساد است. گفت: فرصت طلبان و سودجویان بدانند، دستگاه قضائی بدون مماشات با هر گونه فساد در هر سطحی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

کد خبر 6087938

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • تصاویر هوایی از تظاهرات بزرگ ضد دولتی در آرژانتین
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)