Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین نقوی حسینی اظهار داشت: بسته پیشنهادی اروپا بایستی خسارت‌های ناشی از خروج آمریکا از برجام را جبران کند . شرکت‌های اروپایی علی‌رغم ادعاهای دولت‌های خود در حال خروج از ایران هستند و این امر نشان می‌دهد، که اروپایی‌ها عملاً هیچ اقدامی در جهت ادامه حضور این شرکت‌ها ندارند.

سید حسین نقوی حسینی در مصاحبه با خبرنگار سیاسی «قدس آنلاین» درباره الزامات ارائه بسته پیشنهادی اروپایی‌ها به ایران و لزوم اقدامات حمایتی دولت از اقتصاد و معیشت مردم در دوره تحریم‌ها، اظهار داشت: موضوع بسته پیشنهادی اروپایی‌ها کاملاً شفاف است و حتماً باید بخش ضمانتی در آن گنجانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش مهم بسته پیشنهادی اروپا بایستی مربوط به خسارت‌های ناشی از خروج آمریکا از برجام باشد که متوجه ایران است. همچنین باید در این بسته پیشنهادی، خسارات جبران شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت‌های اروپایی علی‌رغم ادعاهای دولت‌های خود در حال خروج از ایران هستند و این امر نشان می‌دهد، که اروپایی‌ها تنها در ظاهر در پی حفظ برجام هستند و ادعای پایبندی به این معاهده را دارند و عملاً هیچ اقدامی در جهت تداوم و پیشبرد آن و ادامه حضور شرکت‌های بزرگ اروپایی در ایران ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به لزوم اقدامات حمایتی دولت در دوره فشار تحریم‌ها، افزود: دولت باید نابسامانی‌های اخیر در اقتصاد و بازار ارز را هر چه سریعتر حل کند. مسئولان بایستی راهکارهای مقابله با اقدامات آمریکا را درنظر داشته باشند و بر اساس آن برای آینده برنامه‌ریزی کنند.  البته در همین راستا، طرحی با عنوان «حمایت از اقتصاد ملی و مقابله با اقدامات آمریکا» در  فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس مجلس آماده شده ولی اتز آنجا که مذاکرات دولت با اروپایی‌ها ادامه دارد، فراکسیون تشخیص داد که این به جریان انداختن این طرح مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و نمی‌توانیم ناگهانی در حوزه طلا و ارز، واردات و صادرات بدون توجه به قوانین دیگر تصمیم بگیریم. همین عامل مشکلات دیگری را در پی خواهد داشت به همین دلیل فعالا انرا به تأخیر انداخته‌ایم. با تمام این تفاسیر به دولت توصیه می‌شود تعلل را کنار بگذارد و اقدامات متقابل را در مورد نقض برجام آغاز کند.

انتهای پیام / 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برجام بسته پیشنهادی اروپا دونالد ترامپ طرح مقابله با اقدامات آمریکا قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبض گردشگری اروپا در دست چینی‌ها

آمار و ارقام منتشر شده از سوی آژانس‌های مسافرتی نشان می‌دهد، خرید تورهای اروپایی توسط چینی‌ها از اوایل سال ۲۰۲۳ و پس از اینکه چین محدودیت‌های سفر به خارج از کشور را پس از همه‌گیری کاهش داد، افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،مقاصد سنتی محبوب اروپایی مانند فرانسه، اسپانیا و یونان بهترین انتخاب برای مسافران چینی هستند، در حالی که مقاصد ویژه مانند صربستان و مونته نگرو نیز توجهات ویژه‌ای به سوی خوب جلب کرده‌اند.

آژانس مسافرتی آنلاین «Qunar» اعلام کرد: برخی از مقاصد اروپایی از جمله آتن، برلین، میلان و زوریخ اخیراً شاهد افزایش جست‌وجوها توسط چینی‌ها بوده‌ است. به عنوان مثال، از ۲۲ تا ۲۸ آوریل، جست‌وجو برای تور آتن تقریباً سه برابر شده، در حالی که جستجو برای تورهای برلین در مقایسه با هفته قبل تقریباً چهار برابر افزایش یافته است.

«چی چونگوانگ»، نایب رئیس آژانس مسافراتی «Toniu» در چین گفت: مقاصد در اروپای مرکزی و شرقی نیز به دلیل هزینه‌های کمتر و سیاست‌های دوستانه‌تر ویزا، مسافران چینی بیشتری را جذب کرده‌اند.

او اظهار کرد: سفر به اتریش، جمهوری چک و مجارستان معمولاً ۲۵ هزار یوان (۳۵۰۰ دلار) برای هر نفر در تابستان هزینه دارد، در حالی که سفر به بریتانیا و ایرلند برای هر نفر در تابستان نزدیک به ۴۰ هزار یوان هزینه در بر خواهد داشت. همچنین افزودن پروازهای مستقیم از چین به مقاصد اروپای شرقی و روش‌های راحت‌تر درخواست ویزا، مقاصد اروپای مرکزی و شرقی را جذاب‌تر می‌کند.

صاحبان صنعت گردشگری می‌گویند که اروپا از دیدن مسافران چینی بیشتر خوشحال می‌شود؛ چرا که اقتصاد این قاره را به جریان می‌اندازد و به افزایش اشتغال مرتبط با گردشگری کمک می‌کند.

به گزارش چاینادیلی، شرکت تجزیه و تحلیل داده «Statista» که مقر آن در هامبورگ آلمان است اعلام کرده که سهم کل سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی اروپا در سال ۲۰۱۹ حدود ۲.۱ تریلیون دلار بود، در حالی که این میزان در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱.۹ تریلیون دلار کاهش یافت.

سفر و گردشگری سهم بزرگی از برخی اقتصادها در اروپا را به خود اختصاص داده است، برای مثال طبق آمار ارئه شده، ۲۴.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی کرواسی در سال ۲۰۱۹ از سفر و گردشگری حاصل شده است.

«ساندرا کاروائو»، رئیس بازار گردشگری و رقابت‌پذیری سازمان جهانی گردشگری، در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده است که چین یکی از بزرگترین منابع مسافر در جهان است، بنابراین بهبود بازار گردشگری چین کلید توسعه صنعت گردشگری اروپا است.

«ادواردو سانتاندر»، مدیر اجرایی کمیسیون سفر اروپا به مجله «پیپلز دیلی» گفت که مقاصد اروپایی تلاش زیادی برای جذب مسافران چینی انجام داده‌اند، مانند تعمیق همکاری با شرکت‌های هواپیمایی چین و برپایی نمایشگاه‌های گردشگری در چین. این کشور آسیایی دومین منبع بزرگ تامین مسافران به اروپا قبل از همه‌گیری بوده و مقامات و صاحبان صنعت گردشگری در این قاره امیدوارند امسال شاهد ورود تعداد فزاینده‌ای از مسافران چینی به این قاره باشیم.

آمارهای رسمی حاکی آن است که در سال ۲۰۲۳، گردشگری داخلی در چین شاهد رشد قابل توجه با بیش از ۱۰۰ درصد رشد در درآمد و تعداد گردشگران بود که به بیش از ۸۰ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ بازگشته است.

گردشگری بین‌المللی ورودی و خروجی چین در سال ۲۰۲۳ نیز افزایش یافته و تعداد کل گردشگران از ۱۹۰ میلیون نفر فراتر رفته است، که بیش از ۲۸۰ درصد نسبت به سال پیش از آن، افزایش را نشان می‌دهد.


دیگر خبرها

  • دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد
  • پرونده تغییر نام استقلال بسته شد
  • طرح ترور رئیس جمهور اوکراین توسط روسیه در آستانه مراسم تحلیف پوتین
  • اوجی: معطل خارجی‌ها و برجام نبودیم؛ از توان پیمانکاران و سازندگان داخلی استفاده کردیم
  • زیرکوه زیر بار دو هزار میلیارد خسارت سیل/جبران با اجرای ۲۷ مصوبه
  • نبض گردشگری اروپا در دست چینی‌ها
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است