Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار مرکزی با بیان اینکه یکی از آفت‌های حوزه صنعت در اراک تغییر مدیریت واحدهای صنعتی است گفت: برطرف کردن موضوعات زیست محیطی باید از مهمترین برنامه‌های ایرالکو باشد. ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ایرالکوی اراک با اشاره به آثار مخرب تغییر و تحول‌های پی در پی در مدیریت واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار داشت: یکی از آفت‌های حوزه صنعت در اراک تغییر مدیریت واحدهای صنعتی مانند کارخانه آلومینیوم بوده که به نوعی بعد از عوامل تحریم‌ها معضلات و مشکلات بسیاری را بدنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه افرادی که در زمان‌های مختلف برای یک مدت کوتاه مدیریت واحد تولیدی را برعهده داشته‌اند به سبب عدم اشراف و ارتباط با عوامل پیرامون و عناصر مرتبط با واحدهای صنعتی، تسلط و راهبری مناسبی را در مسئولیت خود ارائه نداده‌اند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: مقدم‌ترین برنامه‌ها در ایرالکو باید بر پایه‌ حفظ توان تولید، نیروی انسانی، ارتقای کیفیت و افزایش بهره‌وری بوده که همه این عوامل مستلزم راهبری مدیریتی کارآمد و موثر است که به اهدف پیش‌رو دست یابد.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: یکی از موارد مهم در برنامه‌های ایرالکو برطرف کردن موضوعات زیست محیطی بوده که در راستای این مهم خروج خطوط قدیمی کارخانه از مدار فعالیت در ستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: نوسازی خطوط تولید کارخانه ایرالکو تنها به هدف محیط زیست نبوده و نوسازی خطوط قدیمی و بروزرسانی چرخه تولید در راستای تولید بیشتر و اشتغال هم مدنظر قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: تاکنون بر طبق گزارش‌های اعلام شده و بازدیدهای صورت گرفته از کارخانه آلومینیوم اراک با نسبت قابل قبولی خطوط نوسازی شده‌اند و بیش از 50 دیگ تولید از مدار خارج شده و سیستم به مرور بازسازی و در نهایت به چرخه تولید بازمی‌گردد.

زندیه وکیلی ادامه داد: موضوع آنودسازی یکی از مصوبات هیئت وزیران و برنامه‌های راهبردی شرکت ایرالکو بوده که تاکنون مغفول مانده و در حال حاضر آنود را وارد می‌کنند و اگر سرمایه‌گذاری در تولید و ساخت آنود انجام شود در حدود سه سال بازگشت سرمایه دارد، شرکت ایرالکو از ابتدا نباید وابسته به اعتبارات دولتی برای راه‌اندازی آنود می‌شد و می‌توان با ذخیره‌ها و صرفه‌جویی‌ها بخشی از تولید آنود راه‌اندازی شده بود.

وی افزود: آنودی که در حال حاضر وارد می‌شود با یک هزینه اقتصادی بالا بوده و نخستین انتظار در این راستا برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی از خود شرکت ایرالکو بوده و اگر برای این کار اقدام کند استانداری مرکزی در همه زمینه‌ها و گرفتن وام و بودجه از صندوق ذخیره ارزی هم با ایرالکو همکاری و همراهی می‌کند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: تولید آنود توجیه اقتصادی دارد و اگر تاکنون در این زمینه فعالیتی نشده به سبب بی‌توجهی و کم کاری بوده، اگر بدنبال تولید، اشتغال و بهره‌وری هستیم دو موضوع نوسازی چرخه تولید و آنودسازی را در اولویت کارها قرار دهیم.

زندیه وکیلی بیان کرد: اگر بخواهیم رتبه و نام استان و شهر اراک را در حوزه صنعت حفظ کرده و جلوی تعطیلی صنایع را بگیریم نمی‌توانیم با تکنولوژی قدیمی که از سال‌ها پیش داریم فعالیت کنیم، باید به دنبال طرح توسعه در راستای بهره‌وری بیشتر و حضور در بازار دنیا برای رقابت بین‌المللی باشیم که این اهداف در راستای تدوین و تبیین برنامه‌های دراز مدت کارآمد است.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قرمزها مقابل ایرالکو در همه جام‌ها

تیم فوتبال آلومینیوم اراک پس از دو سال دوباره در جام‌حذفی پرسپولیس را شکست داد تا به مجموع آمار پنج پیروزی مقابل قرمزهای پایتخت برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم فوتبال پرسپولیس تهران از ساعت ۱۸:۱۵ روز گذشته _جمعه هفتم اردیبهشت_ در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف تیم فوتبال آلومینیوم اراک رفت که این مسابقه با نتیجه مساوی دو بر دو مساوی به پایان رسید تا بازی به وقت‌های اضافه برود و پس از تساوی چهار بر چهار در ۱۲۰ دقیقه، برنده دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و آلومینیوم اراک را ضربات پنالتی مشخص کرد تا سرخ‌پوشان تهرانی در شرایطی که دو بار بازی برده را با تساوی عوض کرده بودند، سرانجام در ضربات‌پنالتی حذف شوند.

کامبک پشت کامبک از گربه‌سیاه

در وقت‌های اضافه پرسپولیس دو گل دیگر زد اما برنده نشد و آلومینیوم دو گل را پاسخ داد تا بازی در وقت‌های اضافه با نتیجه چهار بر چهار تمام شود و ضربات‌پنالتی تعیین کننده مسابقه شد. در نهایت در ضربات شش بر پنج و در مجموع ۱۰ بر ۹ آلومینیوم این تقابل حساس و نفس‌گیر را به‌سود خود به پایان رساند و به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها صعود کرد و پرسپولیس بازهم مانند سال ۱۴۰۰ که تحت هدایت یحیی گل‌محمدی در اراک حذف شد از گردونه مسابقات کنار رفت.

تیم فوتبال آلومینیوم اراک همواره به عنوان گربه‌سیاه پرسپولیس شناخته می‌شود و روز گذشته هم در نیمه دوم تیمی سختکوش بود در دقیقه ۵+۹۰ به بازی بازگشت و در وقت‌های اضافه دوم هم گل کامبک زد و پا پس نکشید و در نهایت این پرسپولیس بود که بازنده این جدال مهیج و عجیب شد تا آمار منفی آن‌ها مقابل آلومینیوم در جام‌حذفی کماکان پابرجا بماند.

تداوم شکست‌های پرشمار پرسپولیس مقابل آلومینیوم

پرسپولیس در چهار فصل اخیر در تمام رقابت‌ها چهار + یک بار در برابر آلومینیوم اراک تن به شکست داده است. پرسپولیس در هشت سال گذشته از هیچ تیمی بیشتر از چهار بار شکست نخورده و آلومینیوم در کنار نام‌های بزرگ سپاهان و الدحیل صاحب این رکورد است. پرسپولیس در مجموع در برابر آلومینیوم چهار بار به پیروزی رسیده و پنج مرتبه با احتساب بازی روز گذشته‌شان شکست خورده و یک‌بار هم تقابل دو تیم مساوی شده است.

پرسپولیس در ۲۵ بازی قبلی خود در جام‌حذفی در وقت قانونی و اضافه و در ۲۸ دیدار گذشته در وقت قانونی فقط یک شکست داشت که به تنها تقابل پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام‌حذفی فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ باز می‌گشت که آلومینیوم در مرحله یک‌چهارم‌نهایی پرسپولیس را با نتیجه سه بر دو مغلوب کرد و با پیروزی در بازی روز گذشته، این آمار بازهم توسط آلومینیوم دستخوش تغییر شد و حالا قرمزها در ضربات‌پنالتی قافله را به ایرالکو واگذار کردند.

آلومینیوم و دومین جام قهرمانی که از قرمزها گرفت

نکته جالب و مهم این است که تیم‌های بزرگ، پرافتخار و پرتماشاگر همیشه مقابل یک‌تیم خاص ضعف دارند و بیشترین شکست و ناکامی را مقابل همان تیم در تورنمنت‌های مختلف تجربه می‌کنند. جالب این‌که هیچ‌کدام از این شکست‌ها تجربه‌ای برای عدم تکرار اتفاق بعدی نمی‌شود! با هر متر و معیاری آلومینیوم گربه‌سیاه پرسپولیس است. تیمی که زمان زیادی از حضورش در لیگ برتر و سطح اول فوتبال ایران نمی‌گذرد اما در همین مدت کوتاه و بین این همه تیم ریز و درشت، بیشترین شکست را به پرسپولیس تحمیل کرده است.

پرسپولیس که خود پرافتخارترین تیم ایران است، چه در لیگ و چه در جام حذفی بیشترین جام را برده و تا شب گذشته مدافع عنوان قهرمانی در هر دو تورنمنت بود. آلومینیوم همیشه و همه‌جا پرسپولیس را برده و این اتفاق تنها منحصر به لیگ یا جام حذفی نیست. تیمی که از بدو تولد و حضور در لیگ برتر نشانه‌های رنگ آبی داشته و بیشتر اوقات از مربیان و بازیکنان با پیشینه استقلالی سود برده است و البته که حالا یک مربی پرسپولیسی دارد، اما همچنان مقابل پرسپولیس متفاوت می‌شود.

جالب‌تر این‌که دو سال قبل در همین روزها و در بهار ۱۴۰۱، آلومینیوم با سیدمهدی رحمتی در ورزشگاه آزادی و در همین جام‌حذفی پرسپولیس را مقابل چشم تماشاگران خود شکست داد و از تورنمنت کنار گذاشت. آن فصل آلومینیوم تا فینال جام حذفی بالا رفت اما با قبول شکست مقابل نساجی مازندران به نایب‌قهرمانی بسنده کرد.

۷۰ روز فاصله برای دو پیروزی تکراری

اکنون هم سیدمجتبی حسینی روی نیمکت این تیم است که بازی رفت این فصل را در ورزشگاه آزادی در هفته اول لیگ‌برتر با تک گل علی نعمتی به پرسپولیس یحیی گل‌محمدی باخت اما بازی برگشت حکایت دیگری داشت. آخرین تقابل دو تیم قبل از بازی دیروز در همین ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار شد، در شروع دور برگشت و اولین بازی رسمی که اسمار ویرا جانشین یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس شده بود و تیم سیدمجتبی حسینی با تک‌گل کاپیتان خود امیر نوری با شلیکی از وسط زمین، پرسپولیس را شکست داد.

از آن به بعد پرسپولیس با ویرا دیگر طعم شکست را نچشیده بود و در هشت بازی بعدی لیگ هفت برد و یک مساوی (تنها در دربی مقابل استقلال) کسب کرد. در جام حذفی هم که پرسپولیس بازی اول را با اقتدار برد و به این مرحله رسید اما در مرحله یک‌هشتم نهایی آلومینیوم همچون ۷۰ روز قبل یقه پرسپولیس را گرفت و به‌عنوان گربه‌سیاه، مدافع عنوان قهرمانی را از راه کنار زد.

کد خبر 748221

دیگر خبرها

  • ناکامی قرمزها مقابل ایرالکو در همه جام‌ها
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن