Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: با ارتباط موثر با کسبه و اصناف، خود اظهارنامه های مالیاتی نسبت به دوره پیش ۸۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز مهدلو عصر امروز (دوشنبه) در دومین همایش "فرهنگسازی مالیاتی گامی در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی" اظهار کرد: آرزوی ما این بوده که هزینه‌های جاری دولت از طریق مالیات محقق شود و از وابستگی به درآمدهای نفتی خارج شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل سازمان مالیاتی گفتند که باید شرایطی ایجاد شود که مردم به سازمان مالیاتی اعتماد کنند و سازمانی محبوب باشد.

وی اضافه کرد: به طور کلی تمایل مردم به مالیات کم است و این موضوع در کل دنیا مشهود است. درآمد مالیاتی نسبت به تولید ناخاصل داخلی ۸ درصد است که بر اساس اسناد توسعه باید به ۱۵ برسد، این درحالی است که در کشورهای خارجی این رقم به ۴۲ رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: البته درآمدهای مالیاتی و غیرنفتی بر درآمدهای نفتی پیشی گرفت و ۳۸ درصد از بودجه دولت را تشکیل داد.

مهدلو با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ مالیاتی اضافه کرد: در مدت زمانی که در اصفهان حضور داشتم توانستیم با ارتباط با اصناف و کسبه خود اظهارنامه های مالیاتی را ۸۰ درصد افزایش دهیم که این نشان دهنده همراهی خوب کسبه استان اصفهان است.

وی با اشاره به مالیات تولید کنندگان افزود: برای این بخش هم بخشودگی های خوبی در نظر گرفته شده است، به عنوان مثال قرار است بخشی از این درآمدها به صورت اقساطی پرداخت شود.

خروجی اصلاح قانون مالیاتی

نریمانی کارشناس مسائل مالیاتی هم در ادامه این همایش با اشاره به سخت بودن مفهود مالیات ستانی افزود: درآمد هر مودی هزینه مودی دیگر است، یا هزینه هر مودی درآمد مودی دیگر است و یا افزایش هزینه یک مودی افزایش درآمد مودی دیگر است.

وی با اشاره به اصلاح قوانین مالیاتی افزود: تا سال ۹۴ هدف سازمان وصول مالیات بود اما از سال ۹۵ هدف اخذ و مدیریت اطلاعات است، این هدف منجر شد به وصول مالیات هم دست یابیم. با اصلاح قوانین شاهد کاهش مالیات و جرایم بودیم.

این مسئول اضافه کرد: با این روش شاهد کاهش ۷۵ درصدی مالیات تمبر سهام، ۳۸ درصدی درآمد اشخاص حقیقی، ۷۸ درصدی مالیات ارث املاک، ۹۴ درصدی مالیات ارث وسایل نقلیه و ... بودیم.

نریمانی با اشاره به اینکه رقتار همه فعالان اقتصادی یکسان است افزود: در اکثر کشورهای دنیا ۸۰ الی ۷۰ درصد شرکت‌ها، ۵ درصد مالیات و  ۱۰ الی ۵ درصد شرکت ها ۸۰ درصد مالیات را می‌پردازند. با این حال اگر مالیات مودی کم باشد اما از طریق خوداظهاری باشد بهتر است زیرا برای اخذ مالیات از ۸۰ درصد افراد باید نیروهای زیادی به کار گرفته شود.  

فرهنگسازی به سبک اداره مالیات

به گزارش ایمنا، دومین همایش فرهنگسازی مالیاتی در حالی در سالن چند صد نفره شریعنی دانشگاه اصفهان با حضور تنها ۴۰ نفر بعد از ۴۵ دقیقه تاخیر برگزار شد که قرار بود در این جلسه مدیران، مسئولان و اصناف و کسبه در این جلسه حضور داشته باشند تا امر فرهنگسازی مالیاتی به خوبی پیش رود.

این درحالی است که برای امر فرهنگسازی تنها به چاپ و توزیع چند بروشور و ارائه به تعداد معدودی بسنده شد که قطعا در فضای توسعه رسانه‌های مجازی چنین شیوه‌ای راهگشا نخواهد بود.

البته قیاس پرداخت مالیات با مسئله مرگ توسط نزیمانی نه تنها محبوبیت این سازمان را افزایش نمی‌دهد که این صحبت نشان دهنده عدم آشنایی مسئولان با فرهنگسازی است، که ناچار شده‌اند اخذ مالیات را با ستاندن جان مقایسه کنند.

گرچه به عهده مهدلو، سازمان مالیاتی مظلوم است و درصدد کسب محبوبیت میان مردم است اما بهترین اقدامی که می‌تواند در این راه موثر باشد، شفاف سازی از میزان درآمدها و مصارف است، قطعا مالیات راهی برای توسعه شهرهاست و شفافیت در این راه اقدامی مهم تر خواهد بود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اظهارنامه مالیاتی پرداخت ماليات درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی فرار مالیاتی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان

علی عبداللهی گفت: سیستم‌های ترددشمار آنلاین جاده‌ای کرمان در فروردین ثبت روزانه بیش از ۱۰۰ هزار و ۳۳۰ تردد را نشان می دهد که نسبت به مدت مشابه اسفندپارسال ۴ درصد افزایش داشته است.

 وی افزود:: طی فروردین امسال محور هفت باغ علوی بیشترین تردد روزانه را در مقایسه با کل محور‌های حوزه شمال استان کرمان به خود اختصاص داد و پس از آن محور کرمان ـ  چترود، باغین ـ بردسیر و محور بردسیر ـ  سیرجان به ترتیب در جایگاه بعد قرار دارند.  

سرپرست  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان بیان داشت: میزان تردد‌های استان در مقایسه با پارسال نشان می‌دهد، محور‌های هفت باغ علوی، کرمان ـ باغین، شهربابک ـ سیرجان و بم ـ زاهدان به ترتیب بیشترین تردد را داشته اند، همچنین تحلیل اطلاعات ترددشمار آنلاین مرکز مدیریت راه‌های استان حاکی از این واقعیت است که محور‌های ورودی و خروجی از مرکز استان به سمت جنوب و غرب استان کرمان در صدر سایر محور‌ها قرار دارند.

وی با اشاره به سهم مبدا تردد پلاک‌های مشاهده شده در دوربین‌های پلاک خوان جاده‌ای مرکز مدیریت راه‌ها گفت: ۵۶ درصد پلاک‌های ثبت شده مربوط به استان کرمان، ۹ درصد مربوط به استان تهران و بقی آن ها پلاک‌های سایر استان‌ها از جمله خراسان رضوی، اصفهان، فارس و...  بوده است.

 عبداللهی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل اطلاعات سامانه‌های پلاک خوان جاده‌ای مرکز مدیریت راه‌های استان، در ماه قبل از مجموع حدود ۱۰ میلیون و ۷۶۰هزار تردد ثبت شده، حدود ۱۸۷ هزار انواع تخلفات رانندگی ثبت شده که در همین راستا تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز از سرعت مجاز در این بازه، ۵۸۶ مرتبه تکرار شده است که نیازمند توجه  ویژه و برخورد جدی از سمت نهاد‌ها و مسئولین ذیربط می باشد.

جواد دهقانی، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: اطلاعات دوربین‌های ثبت سرعت جاده‌ای استان نشان می‌دهد به ترتیب محور‌های باغین ـ کرمان با ۱۹ درصد، شهربابک، انار با ۶ درصد، رفسنجان ـ  انار با ۵ درصد، راورـ  مشهد و کرمان ـ رفسنجان هر کدام با ۳ درصد، بیشترین تخلف سرعت را به خود اختصاص داده اند.

 دهقانی افزود: تخلفات ثبت شده در استان کرمان به تفکیک ناوگان، در فروردین امسال حاکی است که عمده تخلفات بیشتر از ۹۰ درصد با وسایل نقلیه شخصی انجام می‌شود و ناوگان سنگین و نیمه سنگین به ترتیب کامیون‌های کشنده و اتوبوس‌ها با درصد خیلی کمتری در جایگاه بعدی قرار دارند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل  و نقل جاده‌ای استان کرمان سامانه تلفنی، سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ را بهترین و آسان‌ترین راه برای دستیابی مردم به اطلاعات وضعیت راه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: شماره‌های تماس ۲۰۰۰۱۴۱ و ۱۰۰۰۱۴۱ نیز به عنوان سامانه پیامکی به صورت شبانه روزی در خدمت هموطنان هستند.

وی گفت: در تاریخ ۸ فروردین بیشترین تردد ورود و خروج به استان کرمان ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی