Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@04:43:49 GMT

کیم‌جونگ اون فرمان عفو عمومی صادر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۰۳۹۴

کیم‌جونگ اون فرمان عفو عمومی صادر می‌کند

رسانه دولتی کره شمالی امروز (دوشنبه) گزارش کرد، این کشور قصد دارد ماه آینده میلادی با نزدیک شدن به موعد هفتادمین سالگرد تاسیس حکومت این کشور، یک عفو عمومی برای زندانیان اعلام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد، این فرمان عفو قرار است شامل کسانی شود که "مرتکب جرم علیه کشور و مردم آن" شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشخص نیست این عفو شامل چه کسانی خواهد شد.

براساس این گزارش این فرمان عفو به مناسبت سالگرد تاسیس حکومت کره شمالی مصادف با 9 سپتامبر صادر شده و زمان اجرای آن از اول اوت خواهد بود.

بر همین اساس دولت و دیگر سازمان‌های مربوطه در کره شمالی قرار است تدابیری را اتخاذ کنند تا زندانیان آزاد شده قادر به بازگشت به زندگی عادی شوند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی عنوان کرد: کادر مرکزی مجمع عالی خلق کره شمالی در این زمینه در تاریخ 12 ژوئیه یک حکم را تصویب کرده است.

آخرین باری که کره شمالی یک فرمان عفو عمومی برای زندانیان این کشور اعلام کرد مربوط به سال 2015 و هفتادمین سالگرد آزادی شبه جزیره کره از اشغال حکومت استعماری ژاپن و تاسیس حزب کارگران کره بوده است.

در سال 2012 نیز کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مناسبت صدمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، پدربزرگ خود و بنیانگذار کره شمالی و هفتادمین سالگرد تولد پدر خودش یعنی کیم جونگ ایل یک فرمان عفو برای زندانیان صادر کردند.

به نظر می‌رسد این فرمان جدید عفو هدفش تقویت اتحاد اجتماعی با استفاده از مناسبت سالگرد تاسیس کره شمالی و افزایش وفاداری مردم به رهبر این کشور همزمان با تغییر وضعیت بعد از مذاکرات رهبران آمریکا و کره شمالی باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کره شمالی عفو عمومی زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

 در پی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل‌زده توزیع شد.

 محمدترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل‌زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به‌صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تأکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل‌زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

 همچنین به‌صورت مستمر آب‌معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب‌معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

 گفتنی است وسایل موردنیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده کار تخلیه آب در حال انجام است و در حال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

 ترکمانه تأکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک‌رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید