Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی پویش قرآنی گفت:نقشه‌ای را طراحی کردیم که به وسیله آن بتوان قرآن را جزئی از زندگی مردم کرد و یکی از سبک زندگی‌هایی که رعایت می‌کنند قرآن خواندن شود.

سعید قربانی، مدیر اجرایی طرح پویش قرآنی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون چگونگی آغاز این طرح گفت: طرح پویش قرآنی را از سال ۹۴ در دانشگاه شریف آغاز کردیم با جمعی از دانشجویانی که توانمند و فعال بودند حلقه‌ای را تشکیل دادیم و آرام آرام شروع کردیم از دانشگاه خودمان فراتر برویم و در حال حاضر بین ۵۰ تا ۶۰ دانشگاه هستند که ارتباط زیادی با آن‌ها داریم و این طرح را هر کدام در دانشگاه خود و در شهر خود اجرا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حدود ۲۰ استان در ایران در حال اجرای طرح پویش قرآنی در دانشگاه‌ها و مساجد خود توسط دانشجویان و اعضای فعال هستند و به نوعی به پیشبرد اهدافی که مجموعه گفتمان قرآنی تعریف کرده است کمک می‌کنند.

مدیر اجرایی طرح پویش قرآنی توضیح داد: ما نقشه‌ای را طراحی کردیم که به وسیله آن بتوان قرآن را جزئی از زندگی مردم کرد و یکی از سبک زندگی‌هایی که مردم رعایت می‌کنند قرآن خواندن شود. همان گونه که نماز خواندن جزئی از زندگی قشر مذهبی محسوب می‌شود قرآن خواندن نیز بخش لاینفک زندگی آنان بشود، اما آنچه محرز بود این است که حدود بیش از ۶۰ درصد از جوانان مذهبی قرآن جزئی از زندگی شان نیست و ما با این هدف کارمان را شروع کردیم که قرآن را جزئی از زندگی آن‌هایی که مذهبی هستند در ابتدا و بعد کل جامعه قرار دهیم.

وی ادامه داد: در یک پژوهشی که بین ۱۸ دانشگاه و از بین ۵۵۰۰ دانشجو انجام دادیم متاسفانه تنها ۱۰ درصد از دانشجویان قادر به قرائت صحیح قرآن بودند و بقیه دانشجویان با وجود اینکه در دوران تحصیلی دروس مثل عربی، قرآن و معارف را گذرانده بودند، اما از قرائت صحیح قرآن عاجز بودند. راهبرد اصلی ما در گام اول هماهنگ کردن قرائت به صورت روزانه است به همین دلیل تقویمی را طراحی کردیم تحت عنوان تقویم قرآنی که برای هر روز از سال یک صفحه مشخص قرآن دارد و به دنبال این هستیم که این برنامه منظم قرائت روزانه قرآن را مطابق با تقویمی که طراحی شده است به تمام سطوح مختلف کشور اشاعه دهیم. برای مثال در ماه مبارک رمضان تمام مردم به صورت هماهنگ روزی یک جزء قرآن می‌خوانند ما نیز قصد داریم تا این هماهنگی را ایجاد کنیم تا کم کم در سطح مساجد کشور و بعد تمام برنامه‌های قرآنی و بعد از آن زندگی همه مردم با این نوع تقویم هماهنگ شود.

قربانی گفت: ما این کار را به چند بخش تقسیم کرده ایم یکی فضا‌های مختلفی که در آنجا قرآن خوانده می‌شود مثل مساجد، ادارات، منازل و ... نزدیک به ۵۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد که از این تعداد تنها ۲۰ هزار تای آن‌ها به صورت فعال و مستمر نماز جماعت در آن‌ها برگزار می‌شود و فعالیت و پویایی دارد. هدف ما این است که این مساجد به عنوان فضایی که در آنجا قرآن خوانده می‌شود حدود ۲۰۰۰ عدد از آن‌ها را تا یک سال و نیم دیگر همگام و هماهنگ با طرح پویش قرآنی کنیم. هدف دیگری که در پیش رو داریم این است که چهره‌های مختلف را با این طرح همراه کنیم. برای مثال از مدیران فرهنگی، سیاسی، چهره‌های هنری و ... دعوت می‌کنیم تا به این پویش بپیوندند و به آن عمل کنند.

وی اظهار داشت: یکی از دیگر کار‌هایی که اعضای فعال ما در شهر‌های مختلف انجام داده اند همگام کردن امور مساجد شهر خود با این طرح می‌باشد. برای مثال در حال حاضر امور مساجد شهر قم و گرگان پای کار آمده اند و این طرح را اجرا می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پویش قرآنی دانشگاه شریف دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت:"اعظم السادات برغمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است افزود: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.   مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.   برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • سید حسن خمینی: موظفیم زندگی را بر اساس روش‌های «عقلانی» پیش ببریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی