Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به اظهارات روز گذشته وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت آموزش به زبان محلی در مدارس واکنش نشان داد و گفت: ما همان گونه که به ایران عشق و علاقه داریم، همه به آذربایجان نیز علاقه مندیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم امروز دوشنبه در دیدار مدیران و کارکنان ادارات کل بهزیستی و تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با وی افزود: باید مواظب برخی سخنان که بر دنیا و آخرت ما خیری ندارد، باشیم و اجازه ندهیم دشمن به هدف اصلی خود، که تفرقه انداختن میان اقوام ایرانی است، دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر آموزش و پرورش روز گذشته اعلام کرد: در برخی مناطق مشاهده شده است با زبان محلی به دانش آموزان آموزش داده می شود که این موضوع بسیار خطرناک است، زیرا بچه ها زبان محلی را در خانواده فرا می گیرند پس باید زبان رسمی کشور را در مدرسه بیاموزند
امام جمعه تبریز در واکنش به این اظهارات، با بیان این که خطه آذربایجان در راه حفاظت از مرز و بوم میهن اسلامی 10 هزار شهید تقدیم کرده است، اظهار داشت: مگر ممکن است این مردم به خاک و کشور خود بی‌علاقه و بی‌توجه باشند که چنین سخنانی مطرح می‌شود.
وی با اشاره به این که نقش برجسته آذربایجان در دوران‌های مختلف تاریخ ایران مانند مشروطیت و انقلاب بر کسی پوشیده نیست و مردم این خطه در همه عرصه‌ها پیشقدم بوده اند، اضافه کرد: ما در تبریز دو شهید محراب و رزمندگان نمونه فراوانی در لشکر عاشورا داریم که در جبهه‌ها، ایثار و فداکاری آنها زبانزد بود.
امام جمعه تبریز خطاب به وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تازه مردم انتظار دارند در دانشگاه‌ها برخی دروس به‌زبان مادری تدریس شود و ما نیز عشق و علاقه خود را به آذربایجان فراموش نخواهیم کرد.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با یکی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: رهبر عزیزمان در دیدار با خانواده آن شهید مدافع حرم که ترک‌زبان بودند، به آموزش زبان ترکی به فرزند این خانواده تأکید کردند.
518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي واكنش امام جمعه تبريز سخنان وزير آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوناتان تا: لینک شدنم به بایرن مونیخ مرا خوشحال می‌کند

یوناتان تا درباره شایعات علاقه بایرن مونیخ به خودش صحبت کرده است

طرفداری | هر چند یوناتان تا پیش از این فصل به عنوان یک مدافع قابل اعتماد شناخته نمی‌شد اما زیر نظر ژابی آلونسو، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته و همین باعث شده تا توجه باشگاه‌های زیادی به او جلب شود.

اکنون نیز از قرارداد او با بایرلورکوزن تنها یک سال دیگر باقی مانده و همین باعث شده تا شرایط جذب او برای باشگاه‌های علاقه‌مند راحت باشد. یکی از این باشگاه‌ها نیز بایرن مونیخ است و این روزها شایعات در این‌باره بسیار داغ هستند.

بیش‌تر بخوانید: واکنش بایرلورکوزن به علاقه بایرن مونیخ به جذب یوناتان تا

حال پس از واکنش زیمون رولفس مدیر ورزشی بایرلورکوزن، یوناتان تا نیز سرانجام به شایعات علاقه بایرن مونیخ به خودش واکنش نشان داده است. این ملی پوش آلمانی 28 ساله در مصاحبه با بیلد در این‌باره، گفت:

وقتی اسم‌تان پیرامون چنین باشگاهی مطرح می‌شود، خوشحال می‌شوید اما اکنون من روی دو عنوانی که هنوز هم می‌توانیم کسب کنیم (لیگ اروپا و دی‌اف‌بی پوکال) تمرکز کرده‌ام. من با زیمون و فرناندو کارو رابطه خوبی دارم. با این حال همان‌طور که رولفس گفت، هر چیز دیگری باید به پس از پایان فصل موکول شود.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • روش تهیه ترشی سیر به روش سنتی آذربایجانی
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • واکنش امید نورافکن به عکس جنجالی علیه پرسپولیس
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پبامبر اعظم ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • یوناتان تا: لینک شدنم به بایرن مونیخ مرا خوشحال می‌کند