Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا، اظهار کرد: واشنگتن نمی‌خواهد در بازارهای جهانی نفت اخلال ایجاد کند و در مواردی خاص معافیت‌هایی را برای کشورهایی که زمان بیشتری برای کاهش واردات نفت خود از ایران لازم دارند بررسی می‌کند.

منوچین که این اظهارات را روز جمعه در جمع خبرنگاران در مسیر سفرش به مکزیک گفته بود، افزود: ما از کشورها می‌خواهیم تا خرید نفت خود (از ایران) را به صفر برسانند اما در مواردی که آنها نمی‌توانند این کار را یک شبه انجام دهند ما استثنائاتی را در نظر خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت که قرار است با همتایان خود از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در حاشیه نشست وزیران اقتصاد و دارایی گروه ۲۰ در بوینس آیرس دیدار کند و ممکن است موضوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دیدارهایش در حاشیه این نشست مطرح شود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان اینکه هیچگونه معافیت بیجایی وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: ما می‌خواهیم در خصوص بازارهای انرژی بسیار دقیق باشیم تا اطمینان یابیم که کشورها زمان کافی دارند. وزارت امور خارجه توانایی اعمال معافیت پیرامون کاهش‌های قابل توجه در بازارهای جهانی دارد، این همان چیزی است که وزارت خزانه‌داری و امور خارجه انجام خواهند داد.

وی در ادامه گفت: واشنگتن به متحدان خود اعلام کرده است که انتظار دارد تحریم‌ها علیه ایران را اجرا کنند اما اگر وضعیت‌های خاصی وجود داشته باشد ما آماده گوش دادن به آن هستیم.

به گزارش رویترز، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر مقاماتی از آمریکا و اروپا گفته بودند واشنگتن احتمال در نظر گرفتن هرگونه استثناء و معافیت در خصوص تحریم‌های ایران را رد کرده است.

بورنو لومیر وزیر دارایی فرانسه در این باره گفت که واشنگتن با درخواست پاریس برای معاف کردن شرکت‌های فرانسوی از تحریم‌ها علیه تهران مخالفت کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود

تارنمای آکسیوس گزارش داد که بلینکن به نتانیاهو اطلاع داده است که عملیات نظامی احتمالی در رفح در جنوب نوار غزه با مخالفت واشنگتن مواجه خواهد شد و بر روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در همین رابطه آکسیوس پیش‌تر به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داده است که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به این رژیم را به تعویق انداخته است.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز به پرسش‌ها در این باره پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا