Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: امروز گزارش دقیقی از مبادی ورودی کشور که واردات و صادرات از بنادر به خصوص بنادر جنوبی انجام می‌شود ارائه شد و اینکه ما این حجم قابل توجه واردات و صادرات را در شرایط تحریم به چه ترتیبی می‌توانیم از بنادر عبور دهیم و اینکه برای مقابله و جایگزین‌سازی در صورتی که یکی از بنادر دچار مشکل شود از کدام بندر جایگزین می‌توانیم استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ظرفیت بزرگ آب‌های کشور و بندرهای ایران اشاره کرد و گفت: از نظر بنادر ایران در جنوب به خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند اتصال دارد که با این شرایط به همه آب‌های آزاد جهان مرتبط است و ایران تنها کشوری است که همه این ظرفیت‌ها را دارد ضمن اینکه شما در شمال هم مسیر آبی دارید به همین خاطر برخی بنادر برای ارتباط نیاز به برنامه تکمیلی دارند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: امشب جلسه فوق‌العاده با وزیر راه و شهرسازی برای بررسی و برنامه‌ریزی به منظور اتصال خطوط ریلی بنادر جنوب به ویژه بندر چابهار به شبکه سراسری در سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود.

نوبخت پس از جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه امکانات ما وسیع است در حالی که برخی کشورها یک معبر بیشتر ندارند و اگر بسته شود راهی برای واردات و صادراتشان باقی نمی‌ماند. ما به بنادر مختلف و متعددی در اطراف کشور دسترسی داریم.

وی با اشاره به حضور فعال نمایندگان بخش خصوصی در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کنار مسئولان دستگاه‌های دولتی گفت: در جلسه امروز هماهنگ شد که بخش خصوصی دولت را درخصوص نوع سیاست اقتضایی که اکنون اتخاذ شده است درک کند و بداند که در پاره‌ای موارد با توجه به شرایط ویژه‌ای که در آن قرار داریم مجبوریم نوع سیاست‌هایمان را به اقتضای شرایط اعمال کنیم.

نوبخت افزود: شاید در پاره‌ای از موارد دولت باید حضور بیشتری در عرصه اقتصاد داشته باشد که این به منزله بی‌اعتمادی به بخش خصوصی و کارآیی آن نیست و ما همچنان به این بخش نیاز داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: از آن سو، بخش خصوصی هم باید در این شرایط حساس نقش تعیین‌کننده‌تری برعهده بگیرد زیرا همه با هم اعم از دولت و ملت که تعین ملت در حوزه اقتصادی، بخش خصوصی است در کنار هم می‌توانیم از پس تحریم‌های ظالمانه، ناجوانمردانه، غیرقانونی و نامتعارف در عرصه بین‌المللی برآییم.

وی گفت: خوشبختانه در جلسه امروز میان بخش خصوصی و دولت بر این توافق و تعهد تاکید و تایید شد که این بخش مأموریت‌هایی را نیز برعهده بگیرد چنانکه به خاطر داریم در زمان دفاع مقدس برخی کارخانه‌ها خط تولیدشان را متناسب با نیازها تغییر می‌دادند تا به کشور کمک کنند.

نوبخت افزود: اکنون هم چنین انتظاری از بخش خصوصی داریم که این مفاهمه و موافقت در جلسه امروز صورت گرفت.

سخنگوی دولت گفت: تلاش ما خدمتگزاران مردم این است که با کمترین زحمت برای آنان مشکلات ناشی از تحریم‌ها در مقطع کنونی را نیز با موفقیت پشت سربگذاریم و از همه ظرفیت‌ها برای سربلندی ملت ایران استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی اخبار اقتصادی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا

در جریان سفر رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان فسا یک کشتارگاه صنعتی طیور که فعالیت آن از ۴ سال پیش متوقف شده بود با حمایت قضایی به چرخه تولید بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در مراسم آغاز به کار مجدد این واحد صنعتی با بیان اینکه در بازدید سال گذشته موضوع تعطیلی این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این واحد صنعتی با مشکلات متعددی مواجه بود که با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تعامل با دستگاه‌های اجرایی، این مشکلات حل و فصل و امروز فعالیت مجدد آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال است، افزود: در سیاست‌های ابلاغی سند تحول قوه قضاییه بر جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی تاکید شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس همچنین از استمرار فعالیت ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان و جدیت در پیگیری مشکلات 80 واحد دارای مشکل خبر داد و گفت: با مدیریت و نظارت مستقیم معاون قضایی دادگستری استان در هفته با تشکیل دو جلسه در اتاق بازرگانی استان و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحد‌های صنعتی پیگیری خواهد شد و موانع موجود در مسیر فعالیت اقتصادی آنان شناسایی و با کمک مسئولان و کارشناسان حل و فصل می‌شود.

موسوی رصد فعالیت واحد‌های تولیدی احیا شده و ادامه حمایت حقوقی و قضایی در جهت پیشگیری از ایجاد اختلال در روند فعالیت آنان را از جمله برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان خواند و تصریح کرد: بازدید‌های میدانی و هدفمند از واحد‌های صنعتی و تولیدی در سراسر استان فارس و تشکیل جلسات با محوریت دادگستری استان با مدیران واحد‌های تولیدی و بررسی کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و دریافت تسهیلات بانکی و همچنین هماهنگی با ادارات آب و برق و سایر دستگاه‌های خدمات رسان مطرح و با جزئیات و حساسیت پیگیری می‌شود.

وی رفع مشکل و بازگشت واحد کشتارگاه صنعتی طیور «جهان زرین» فسا را از جمله اقدامات عملی دادگستری فارس را در راستای پیشگیری از بیکاری نیرو‌های کار خواند و خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی علاوه بر اشتغال 100 نفر به صورت مستقیم زمینه فعالیت اقتصادی 300 نفر دیگر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده و با قول مساعد سرمایه گذار، طرح توسعه واحد صنعتی را مطرح کرده است که در این خصوص نیز حمایت‌های قضایی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای یک اصولگرا درباره دخالت‌های خاص همسر و داماد رئیسی در تصمیمات دولت!
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان