Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، مهرشاد احمدوندی افزود: در سال جاری نیز همانند سال گذشته با تانکر به زیستگاه آهوان ایرانی در میشداغ آبرسانی می‌شود. 
وی آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان که از زیستگاه میشداغ عبور می‌کند را تهدیدی برای آهوان این منطقه دانست و تصریح کرد: آهوان برای آشامیدن آب به کنار این کانال می‌آیند و متاسفانه لیز می‌خورند و تلف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بر این بود که سازمان آب و برق خوزستان تا خردادماه سال جاری در 25 کیلومتر بحرانی از این کانال، لوله‌گذاری انجام دهد و آب را در فاصله‌های بیشتر به اعماق منطقه و زیستگاه آهوان منتقل کند تا آهوان برای آشامیدنآب به این نقطه بحرانی از کانال نیایند اما تاکنون تنها دریچه‌های خط لوله نصب شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر سه محیط‌ بان این کانال را نگهبانی می‌کنند تا از وقوع حادثه برای آهوان تشنه جلوگیری کنند. محیط‌بانان تاکنون از تلف شدن 11 راس آهو جلوگیری کرده‌اند اما متاسفانه دو روز پیش یک راس آهو به دلیل سقوط کردن در این کانال تلف شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان با اشاره به آخرین سرشماری آهوان میشداغ گفت: طبق آخرین سرشماری، اکنون در 40 درصد منطقه 43 راس آهو وجود دارد که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خوزستان آهوان میشداغ دشت آزادگان کانال سازمان آب تلف شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شبستر تلفات جانی نداشت

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالصمد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با اشاره به اینکه در برخی مناطق استان از جمله انگشتجان شبستر سیل رخ داده است، گفت: سیل امروز هیچ گونه تلفات جانی به دنبال نداشته است و منجر به ورود خسارت به حدود ۴ دستگاه خودرو شد.

کد خبر 6095967

دیگر خبرها

  • سیل شبستر تلفات جانی نداشت
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • غرق‌شدگی یک جوان در کانال آب محدوده حیدرآباد
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • جوی ناپایدار در اروند
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان