Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر امورخارجه گفت: شرکای خارجی ما این واقعیت را درک کرده اند بازاری مطمئن تر و ایمن تر از ایران برای فعالیت های اقتصادی وجود ندارد.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، «محمدجواد ظریف» عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران در تهران افزود: ممکن است بر اثر فشارها تحولات منفی در بازار رخ دهد اما همواره آنچه در روابط تجاری ایران خود را نشان داده قدرت بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف تعیین شده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران دوران های پر فراز و نشیبی را گذرانده و از آغاز انقلاب تاکنون فشارهای زیادی بر آن اعمال شده است اما مشروعیت و پیشرفت خود را نه از منابع خارجی و نه ابزارهای دیگر یافته است؛ بلکه مشروعیت و قدرت ایران از مردم نشات می گیرد.به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از توافق هسته ای برجام را اعلام و دستور بازگشت تحریم ها را در دوره 90 و 180 روزه صادر کرد.در پی این تصمیم، برخی شرکت ها برای ماندن در بازار ایران یا ترک کردن آن مردد مانده اند؛ هرچند کمیسیون اروپا اعلام کرده است برای مقابله با تحریم آمریکا قانون انسداد را برای حفاظت از شرکت های اروپایی اجرا می کند.
** اراده سیاسی جهان، ادامه حضور فعال در ایران استپانزدهم تیرماه نخستین نشست کمیسیون مشترک وزیران امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، چین، روسیه، فرانسه، آلمان و انگلیس و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با موضوع برجام برگزار شد.این نشست که در پی خروج آمریکا از این توافق بین المللی برگزار شد، با صدور بیانیه ای از سوی طرف های مقابل ایران همراه بود که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آن را خواند. در نشست امروز با سفیران کشورهای خارجی، ظریف این بیانیه را «نشاندهنده وجود یک تعهد سیاسی» ارزیابی کرد و افزود: بعد از آن بیانیه، نشست های خوبی با حضور کارشناسان اتحادیه اروپا، چین و روسیه که همکاران بسیار نزدیک ما در زمینه اقتصادی، سیاسی و امنیتی به شمار می روند، برگزار شد.«آنها تاکید و تعهد کردند در حوزه های مورد نظر ما شامل بانک، فروش نفت به حد کنونی، تجارت، بیمه، کشتیرانی، حمل و نقل هوایی، سرمایه گذاری و بویژه حضور بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام دهند».وی ادامه داد: همه نمایندگانی که از سوی رییس جمهوری به کشورهای مختلف سفر کردند و کشورهای عضو برجام و خارج از آن در سفرهایی که به منطقه، چین، هند و آفریقای جنوبی داشتم، یک پیام واحد را برای ایران داشتند؛ اینکه اراده سیاسی جهان بر ادامه حضور فعال در ایران است، حتی با وجود فشارهای آمریکا.
** آمریکا، جهان را بر سر یک دوراهی قرار دادظریف گفت: جهان بر سر یک دوراهی است که آیا بپذیرد امریکا منع سیاسی و اقتصادی خود را بر بقیه دنیا تحمیل کند یا اینکه بتوانند بر اساس یک نظام قانونمند که امریکا نیز زمانی جزو پایه گذاران آن بود، به تبادلات خود ادامه دهند.وی افزود: یقین دارم تصمیم گیری سیاسی در جهان مبتنی بر حرکت به سوی قانونمندی است اما میزان توانمندی کشورهای مختلف برای مقابله با رفتار زورمندانه و قلدرمابانه امریکا هنوز مورد سوال است.به گفته وی، آنچه امروز باید از سوی این کشورها دیده شود «فراتر از تعهدات اعلامی و اقدامات قانونی و عملیاتی است».وی اعلام کرد در نتیجه نشست با وزیران گروه 1+4 این هفته همکاران ما درباره تضمین روابط بانکی و ادامه فروش نفت با پنج عضو دیگر در پایتخت یکی از کشورهای اروپایی دیدار می کنند و اطمینان داریم در این زمینه می توانیم راهکارهایی را پیدا کنیم.
** حق ایران در پاسخ به اقدام غیرقانونی آمریکا کماکان برای ایران محفوظ است رییس دستگاه دیپلماسی گفت: ایران یک کشور قانونمند است و به دنبال خروج امریکا از برجام این انتخاب را داشتیم که عمل متقابل انجام دهیم که همچنان حق ایران در پاسخ به اقدام غیرقانونی آمریکا محفوظ است اما انتخاب ما، استفاده از روش قانونمند برای رسیدن به یک راهکار با دوستان، شرکا و اعضای باقیمانده از برجام است.«در قالب همین قانونمندی، امروز ایران یک دعوای حقوقی را در دیوان بین المللی دادگستری علیه آمریکا برای تحریم های یکجانبه غیرقانونی آمریکا بر اساس قرارداد ۱۹۵۵ بین ایران و آمریکا اقامه کرد و امیدواریم در حوزه حقوقی نیز علاوه بر حوزه سیاسی و اقتصادی بتوانیم به دنیا نشان دهیم آمریکا نمی تواند براحتی و بدون مشکل حقوقی اقدامات خلاف قانون خود را برای زیرپاگذاشتن و بی توجهی کردن به خواست جامعه بین المللی ادامه دهد».ظریف ادامه داد: لازم است عادت آمریکا در زیر پا گذاشتن قراردادهای بین المللی در زمینه های اقتصادی، سیاسی و حقوقی، به وسیله جامعه بین المللی متوقف شود؛ وگرنه آینده خوبی برای نظام بین المللی، نظم جهانی و اقتصاد جهانی وجود نخواهد داشت.به گزارش ایرنا، نشست هم اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران و فعالان تجاری عصر امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر امورخارجه، نمایندگان بخش خصوصی و سفیران و کارگزاران خارجی در تهران برگزار شد. 
برچسب ها: ظریف ، شرکای خارجی ، وزیر امورخارجه

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف شرکای خارجی وزیر امورخارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپورتا:حفظ ژاوی برای یک فصل دیگر بهترین تصمیم است

رئیس باشگاه بارسلونا به طور رسمی اعلام کرد سرمربی اسپانیایی این تیم برای یک فصل دیگر روی نیمکت کاتالان‌ها خواهد بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خوان لاپورتا در نشست خبری مشترکی که بعدازظهر امروز (پنجشنبه) با سرمربی 44 ساله بارسلونا داشت، گفت: من اعلام می‌کنم که ژاوی یک فصل دیگر به کارش در بارسا ادامه خواهد داد. می‌دانیم که او پیش از این از رفتنش خبر داده بود، اما طی صحبتی که با او داشتیم، قرار شد او این پروژه را ادامه بدهد. ژاوی جاه‌طلب و پرشور است. ما مطمئن هستیم که این بهترین تصمیم است.

وی افزود: ژاوی رأی اعتماد همه اعضای هیئت مدیره باشگاه بارسلونا و همچنین هواداران را دارد. شاید در این فصل به آنچه می‌خواستیم نرسیدیم، اما فکر می‌کنم چیزهای مثبت زیادی وجود داشته که جرقه‌ای در قلب هواداران روشن کرده است. مطمئن هستم که فصل آینده قویتر از همیشه خواهیم بود.

تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی

بارسلونا که شانس قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی اسپانیا را از دست داد، در لالیگای اسپانیا هم با توجه به اختلاف 11 امتیازی‌شان با رئال مادرید، می‌شود گفت که فصل جاری را بدون کسب جام به پایان خواهد برد.

ژاوی ماه نوامبر سال 2021 هدایت کاتالان‌ها را برعهده گرفت و در این مدت موفق شده یک قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در سوپرجام اسپانیا برای آبی‌و‌اناری‌ها کسب کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • جدایی منتفی شد؛ ژاوی در بارسا می‌ماند!
  • لاپورتا:حفظ ژاوی برای یک فصل دیگر بهترین تصمیم است
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • گنجی: خیلی از بچه‌های درجه یک بخاطر خستگی از برنامه جدا شدند/ افت مخاطب نداشتیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست