Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@16:25:58 GMT

سفیر چین در ایران: برجام به نفع منطقه است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۳۸۶۶

سفیر چین در ایران: برجام به نفع منطقه است

سفیر چین در ایران با تأکید بر منافع برجام برای کل منطقه، از تعهد کشورهای باقی مانده در توافق هسته ای پس از خروج آمریکا، ابراز خرسندی کرد. ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه دیپلماسی ایران نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پانگ سن در نشست هم اندیشی نمایندگان خارجی ایران و فعالان تجاری که روز دوشنبه در تهران برگزار شد، از مزایای منطقه ای برجام سخن گفته و بر پایبندی کشورش به اجرای توافق هسته ای تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «من شخصا می دانم که آقای ظریف و تیمش چقدر تلاش کردند تا منافع ایران را در منطقه ارائه کنند. برجام فقط به نفع ایران نیست، بلکه به نفع کشورهای دیگر از جمله کشورهای منطقه است؛ و برای کاهش تنش و ثبات منطقه مفید است.»

سفیر چین افزود: «در ‌دیدارهای وزرای خارجه ایران و چین تأکید شد که تعهدات باید رعایت شود. ما خوش شانس هستیم که اتحادیه اروپا، کشورهای دیگر، ما و ایران بر تعهدات خود تاکید کردند.»

سن درباره روابط میان تهران و پکن گفت: «این مسیر فقط اقتصادی نیست، بلکه مسیر تعامل مذهبی، فرهنگی و تمدنی است.»

وی همچنین از عزم دو کشور برای ارتقای روابط خبر داده و افزود: «روابط ما با ایران نزدیک بوده است. سران دو کشور تصمیم گرفتند که سطح روابط را به سطح روابط جامع راهبردی ارتقا دهند.»

انتهای پیام/

R42340/P36355/S8,87,95/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمینار تخصصی «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» در آستانه روز ملی خلیج فارس توسط بنیاد ایران‌شناسی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در تالار شهید سلیمانی این بنیاد برگزار می‌شود.

سمینار مذکور با حضور محمدحسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران‌شناسی، سیده راضیه یاسینی معاون پژوهشی این مجموعه، محمدرضا باقری سفیر سابق ایران در ترکیه، حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در امارات، رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در لهستان، سید مهدی میرابوطالبی سفیر سابق ایران در فرانسه و سید محمدحسین ملائک سفیر سابق ایران در جمهوری چین همراه است.

منافع کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس؛ همگرایی‌ها و واگرایی‌ها، بلوک غرب و بازبینی بازی بزرگ جدید در خلیج‌فارس، جایگاه خلیج‌فارس در ژئواستراتژی روسیه نوین و راهبرد چین در خلیج‌فارس؛ تاجر موازنه‌گر در این سمینار بررسی می‌شوند.

سمینار تخصصی «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» روز یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۲ در تالار شهید سلیمانی بنیاد ایران شناسی برگزار می‌شود.

کد خبر 6088357 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می‌یابد
  • توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا
  • وزیر صمت: خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می یابد
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد