Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از اسپوتنیک، ­متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا اعلام کرد ایتالیا از نخستین کشورهایی خواهد بود که مخالفت خود را با مجازات های ضد روسیه اعلام می کند.
وزیر کشور ایتالیا با اعلام این مطلب که کشورش «یکی از نخستین صداها» علیه مجازات های ضد روسیه خواهد بود، خاطر نشان کرد «ایتالیا امیدوار است رژیم مجازات ها را پشت سرگذارد و کانال های گفتگویی را باز کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر کشور ایتالیا اعلام کرد کشورش یکی از نخستین کشورها خواهد بود که لغو مجازات های اروپا را علیه روسیه خواستار خواهد شد.
سالوینی روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در مسکو، پایتخت روسیه اعلام کرد «ما یکی از نخستین صداها برای حمایت از دیدگاه مربوط به لغو مجازات های ضد روسیه خواهیم بود».
به گفته وزیر کشور ایتالیا، با پیشرفت به سوی لغو مجازات های ضد روسیه، ایتالیا در نظر دارد مجموعه تدابیری را تا پایان سال اتخاذ کند.
متئو سالوینی تصریح کرد «ایتالیا امیدوار است رژیم مجازات ها را پشت سر گذارد، کانال های گفتگویی را باز کند تا بانک های اروپایی بتوانند اعتبارنامه هایی برای شرکت های کوچک و بزرگ روسی باز کنند».
به گفته وزیر کشور ایتالیا، در نیمه دوم ماه اکتبر دیداری با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره مشارکت شرکت های ایتالیایی در فعالیت های شرکت های روسی به منظور بهبود همکاری اقتصادی میان دو کشور پیش بینی شده است.
روابط میان روسیه و کشورهای غربی بعد از آغاز بحران اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014، رو به وخامت گراییده است.
غرب مجازات هایی را علیه روسیه برقرار کرده است که به واکنش روسیه برای تحریم واردات از کشورهای اروپایی منجر شده است. مسکو همیشه تاکید کرده است به هیچ وجه در بحران داخلی اوکراین که از سال 2014 آغاز شده، دخالتی نداشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ايتاليا روسيه مخالفت نخستين مجازات پوتين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد