Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آذربایجان شرقی، مقدم افزود: پنجمین جشنواره انگور و چهارمین جشنواره دوشاب ملکان ۱۷ و ۱۸ شهریورماه سال جاری بصورت کشوری و با مسئولیت جهادکشاورزی و شهرداری ملکان در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین نخستین جشنواره آبغوره و برگ مو روز چهارشنبه این هفته در ۱۰ غرفه در روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان ملکان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدم ادامه داد: همچنین نخستین جشنواره زعفران آبان ماه سال جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی شناساندن ظرفیت‌های منطقه را از اهداف برگزاری جشنواره‌ها دانست و اظهار کرد: این جشنواره‌ها باید با پیام‌های مهم دیگر از جمله آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی سالم و صرفه جویی در منابع انرژی از جمله آب و برق نیز همراه شود.

مقدم  در ادامه همه دستگاه‌های دولتی را به همکاری و تعامل با متولیان برگزاری جشنواره‌ها فرا خواند و گفت: معرفی محصولات و توانمندی‌های محلی وظیفه‌ای همگانی بوده و مختص یک یا دو دستگاه دولتی نیست.

وی با توجه به محدودیت بودجه و اعتبارات دولتی، و همچنین بمنظور استفاده از توان و مشارکت بخش خصوصی، خواستار برگزاری جشنواره‌های محلی بصورت مردمی و ثمن‌ها با نظارت ادارات مربوطه شد.

مقدم همچنین از عدم پیگیری مصوبات کارگروه‌های تخصصی توسط برخی ادارات دولتی انتقاد کرد و افزود: دبیران کارگروه‌ها موظفند مصوبات را بصورت کارشناسی شده و پس از رفع معایب احتمالی به جلسات تخصصی بیاورند و بعد از تصویب نیز پیگیر اجرای کامل آن مصوبات باشند.

شهردار ملکان نیز در این جلسه از تعامل و همکاری ضعیف دستگاه‌های دولتی انتقاد کرد و گفت: شهرداری ملکان نوروز امسال اقدام به برگزاری جشنواره نوروزی در ورودی شهر ملکان کرد، ولی علیرغم برگزاری جلسات متعدد و درخواست‌های کتبی و شفاهی متاسفانه برخی از ادارات و نهاد‌های دولتی با شهرداری ملکان در جهت برگزاری باشکوهتر این جشنواره همکاری نکردند.

مدیر جهادکشاورزی ملکان نیز در ادامه جلسه با اشاره به موقعیت کشاورزی این شهرستان و بخصوص تولید در انگور، کشمش، گوجه فرنگی، سیب، پیاز، سیب زمینی و سایر محصولات کشاورزی، خواستار ایجاد بازارچه دایمی محصولات کشاورزی در این شهرستان شد.

رئیس شورای شهر لیلان نیز در این جلسه خواستار برگزاری جشنواره انگور امسال در محوطه قلعه بختک این شهر شد. 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم