Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به خطر بیشتر جنگ روانی در برابر جنگ نظامی و اقتصادی گفت: در عرصه جنگ روانی، نیازمند سواد رسانه‌ای و رسانه‌های باسواد هستیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در آئین رونمایی از پوستر سومین جشنواره رسانه‌های برتر استان کرمان (ابوذر) و اولین رسانه‌های دیجیتال کرمان با قدر دانی از کسانی که برای برگزاری این جشنواره در استان تلاش می‌کنند اظهارداشت: برگزاری جشنواره برترین رسانه‌های استان یک‌رویداد مهم است و من در انتظار برگزاری آن بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جنگ‌های روانی مکمل جنگ ‌نظامی هستند و دشمنان در کنار جنگ نظامی جنگ روانی را هم آغاز می‌کنند افزود: حتی در جنگ‌هایی دیده شده که جنگ روانی عملکرد بیشتر داشته و تاثیرگذاری آن به مراتب بیشتر از جنگ نظامی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: در طول تاریخ جنگ‌های بسیاری اتفاق افتاده است که در آن بعضی اقلیت‌ها در مقابل اکثریت پیروز شده‌اند و دلیل پیروزی اقلیت‌ها در جنگ، جنگ روانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در کنار جنگ اقتصادی که بیش از 14 سال علیه ما آغاز کرده‌اند برای پیروزی به جنگ روانی علیه کشور ما هم پرداخته‌اند خاطر نشان کرد: در هشت سال جنگ نظامی علیه ایران بخاطر اعتقادات رزمندگان، جنگ نظامی و روانی نتوانست رزمندگان ما را تضعیف کند و شکست دهد.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه دشمن فهمیده است که باید برای موفقیت در جنگ اقتصادی علیه ایران باید از بعد روانی به جامعه آسیب وارد کند افزود: از این رو دشمن جنگ روانی تمام عیاری علیه ما راه انداخته تا پیروز شود.

وی برگزاری جشنواره‌هایی چون جشنواره ابوذر را نمونه خوبی از مقابله در برابر تهدیدات روانی دشمن در جامعه دانست و گفت: دربحث رسانه‌ای و در جشنواره ابوذر باید سه موضوع بسیار مهم در مقابل شرایط جنگ روانی دشمن باید در نظر بگیریم.

امام جمعه کرمان رویکرد اول این جشنواره را ترویج خبر خوش در جامعه عنوان کرد و افزود: این مسئله درست در مقابل ترویج ناامیدی که دشمن در کشور به راه انداخته است.

وی دومین رویکرد را ‌فرهنگ مطالبه‌گری دانست و بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا در جامعه این مسئله را ترویج دهد که برای چه به دنبال حق و حقوق خود می‌روید وقتی کسی جوابگو نیست.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه مسولان باید پاسخگو باشند و همه مردم ولی نعمت ما هستند عنوان کرد: سومین رویکرد ما باید در جهت افزایش سواد رسانه‌ای باشد.

وی با اشاره به اینکه که اگر بخواهیم جنگ روانی را خنثی کنیم باید رسانه‌ها به میدان بیایند گفت: اگر بخواهیم رسانه‌های قوی در میدان داشته باشیم باید رسانه‌های باسواد داشته باشیم که همه مسائل را خوب بدانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان کرد: همه باید تلاش کنند تا جشنواره رسانه‌های برتر استان کرمان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین جشنواره رسانه ای در کشور باشد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه ملی و بین‌المللی رسانه است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی اظهار کرد: سیزدهمین جشنوارۀ نشریات دانشجویی «تیتر» که امسال در مشهد مقدس و در کنار مضجع شریف علی‌ابن موسی الرضا(علیه السلام) برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی است تا دانشجویان عزیز، مدیران و سردبیران ارجمند این نشریات در کنار کارشناسان محترم نشریات دانشجویی و مدیران کوشا در دو وزارت خانۀ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تعاملی پویا و هدفمند به تبادل تجربیات گران‌سنگ خود بپردازند و با حقوق و تکالیف خود در عرصۀ تولید آثار دانشجویی بیشتر آشنا شوند‌.

وی افزود: تنوع آثار و گوناگونی موضوعات در رشته‌های این جشنواره حکایت از گستردگی فعالیت نشریات دانشجویی و روند رو به رشد آن دارد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در سال‌های اخير، ایجاد تنوع در قالب‌های رسانه‌ای و پیدایش رسانه‌‌های نوین و رشد و پویایی بی وقفۀ پدیده‌هایی نظیر دانشجو خبرنگار که اساساً نگاه سنتی به رسانه را به چالش کشیده است، ایجاب می کند در عرصه‌های مختلف به نوآوری و درک درست از شرایط امروزی رهنمون شویم. علاوه بر این، در دنیای امروز، جنگ، جنگ روایت ها با ابزارهای رسانه ای است که تأثیر و اهمیت آن بیش از ابزارهای جنگی است.

اسماعیلی گفت: از این منظر پیشنهاد می‌شود اسناد و متون حقوقی گذشته با نگاه تازه بازبینی و به روزرسانی شوند؛ اقدامی که در پرتو آن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز به عنوان عرصه‌های جدید فعالیت رسانه‌ای دانشجویی به رسمیت شناخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این مسیر که تدبیر و همراهی دبیرخانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی را طلب می‌کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه و همیار دو وزارتخانۀ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

وزیر فرهنگ ادامه داد: این نکته مهم است که دانشجویان عزیزمان، فعالیت در نشریات دانشجویی و قلم زدن در این عرصۀ نسبتاً محدود را مقدمه و تمرینی برای یادگیری فعالیت رسانه‌ای در آینده و در سطح ملی و بین‌المللی بدانند، این تجربه بی‌شک مسیر رسانه‌نگاری در عرصه‌های بزرگ‌تر را برای آنان تسهیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: فرصت را غنیمت می‌شمارم و ضمن تبریک به برندگان این دوره از جشنوارۀ نشریات دانشجویی، از مدیران و دست اندرکاران این رویداد قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه ملی و بین‌المللی رسانه است
  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم